י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
פרסום ראשון

הברית של חה"כ גפני עם טיבי שמונעת הדחתו מוועדת הכספים

מהלך להדחתו של חבר הכנסת משה גפני מתפקידו כיושב ראש וועדת הכספים שנעשה על ידי אנשי כחול לבן וישראל ביתנו, סוכל בעזרת חה"כ אחמד טיבי מהרשימה המשותפת, המתנגד בתוקף להדחתו של משה גפני מוועדת הכספים • "לא נשתף פעולה עם הדחת חבר הכנסת גפני"

הברית של חה"כ גפני עם טיבי שמונעת הדחתו מוועדת הכספים
חברי הכנסת טיבי וגפני צילום: פלאש 90

לקראת השבעת הכנסת ה-22 מחר כשכלל לא בטוח כמה זמן ואם בכלל היא תשרוד עד שמדינת ישראל תצעד לבחירות לכנסת ה-23, הצליח בימים האחרונים חבר הכנסת משה גפני לשמור על תפקידו בוועדת הכספים לפחות עד להרכבת הממשלה.

כפי שדווח לראשונה ב'בחדרי חרדים', ב'כחול לבן' וב'ישראל ביתנו' ביקשו להדיח אל חבר הכנסת משה גפני מראשות וועדת הכספים כהמשך לקמפיין הבחירות כנגד הסחטנות של הציבור החרדי ולהעביר את הוועדה לידי אחת מהסיעות.

גם בימים האחרונים פעלו גורמים מסיעות 'יש עתיד' ו'ישראל ביתנו' יחד, כדי להוציא לפועל את הדחתו של גפני, כך שכבר מחר היו אמורים להצביע על המינוי בוועדה המסדרת בה כחול לבן, ישראל ביתנו, והרשימה המשותפת, המחנה הדמוקרטי והעובדה מחזיקות ברוב על פני גוש הימין.

אלא של'בחדרי חרדים' נודע, כי מי שהצליח למנוע את המהלך הוא יו"ר סיעת הרשימה המשותפת חבר הכנסת אחמד טיבי, שכפי שנחשף 'בחדרי חרדים', בינו לבין גפני קיים ברית פוליטית שנרקמה במהלך הכנסת ה-20 וטיבי הודיע כי יתנגד להדחתו של גפני מראשות ועדת הכספים

טיבי הודיע לגורמים הרלוונטי כי שניים מחברי הרשימה המשותפת יתנגדו לה לך כך שללא תמיכתם אין רוב להדחתו של גפני מראשות הוועדה ובדרך זו היוזמה של ליברמן ולפיד נגוזה.

בשיחה עם 'בחדרי חרדים', אישר חבר הכנסת טיבי את הפרטים ואמר כי "לא נשתף פעולה עם הדחת חבר הכנסת גפני", טיבי מאשר גם קיום של הברית הפוליטית, לדבריו "גפני עזר לנו לקבור את חוק המואזין והעברת תקציבים לחברה הערבית".

בתוך כך, בכחול לבן הגיעו להסכמות זמניות עם סיעת הליכוד לגבי הרכב הוועדות הזמניות כך שוועדת חוץ וביטחון תעבור מידי אבי דיכטר מהליכוד לידי כחול לבן, כשהוועדה המסדרת תישאר ביחד מיקי זוהר מטעם הליכוד, במקרה של העברת המנדט לידי כחול לבן - הוועדה המסדרת תעבור לידי כחול לבן.

חבר הכנסת עודד פורר התייחס לפרסום ב'בחדרי חרדים' ואמר: "מסתבר שכחול לבן הצטרפו לדיל הישן והלא קדוש בין בין גפני לרשימה המשותפת. כדי לקבל את ראשות ועחו"ב, כחול-לבן הסכימו לוותר ולהשאיר את היד של גפני על השיבר של ועדת הכספים, והכל תוך גיבוי שגפני מקבל מהרשימה המשותפת שהתחייבה לו שתתנגד להחלפתו. ממש ציר גפני-טיבי-כחול לבן אין חדש תחת השמש".

משה גפני אחמד טיבי ועדת הכספים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד