ג' אייר התשפ"ד
11.05.2024
במהלך החג

למעלה מעשרה מקרי אנטישמיות ברחבי העולם

כשעה לפני כניסת החג רוססו לוחות זיכרון לקדושי השואה המוצבים מחוץ לבית הכנסת באוסלו • בבית עלמין יהודי באזור בואנוס איירס רוססו מצבות • בבית הספר הגבוה לעסקים היוקרתי HEC בפריז, התגלו במהלך ימי ראש השנה כתובות אנטישמיות על קיר בכיתה בה לומדים מספר סטודנטים יהודים

למעלה מעשרה מקרי אנטישמיות ברחבי העולם
רויטרס

כשעה לפני כניסת החג רוססו לוחות זיכרון לקדושי השואה המוצבים מחוץ לבית הכנסת באוסלו בצבע שחור שכיסה את שמותיהם של הקרבנות שהונצחו.

הפרופסורית בירגיט לרהיים, דמות מוכרת ופעילה מאוד בעיר, המתגוררת בסמוך לבית הכנסת כתבה בפייסבוק "בית הכנסת הוא חלק מהשכונה שלנו, כמו שיהודים הם חלק מהחיים פה. זה לא סוד שלאורך השנים, גם אחרי השואה, לילדים היהודים שלמדו בבית הספר כאן, לא היה קל במיוחד. יש לנו קשר מיוחד ואחריות מוסרית לשכנים היהודים שלנו".

בעיר וויטפיש במונטנה חולקו בעיצומו של ראש השנה פליירים המכילים התבטאויות קשות נגד יהודים וטענות שיש 'להשלים את המלאכה של היטלר'. הפליירים האנטישמיים חולקו בסמוך לבתי היהודים בעיר.

במהלך החג הושחתו מצבות בבית עלמין יהודי באזור בואנוס איירס. נשיא הארגון היהודי AMIA אמר בתגובה למעשי הוונדליזם כי "האירועים האלימים במקום כה קדוש ממלאים אותנו בכאב וחרדה".

בבית הספר הגבוה לעסקים היוקרתי HEC בפריז, התגלו במהלך ימי ראש השנה כתובות אנטישמיות על קיר בכיתה בה לומדים מספר סטודנטים יהודים. עד היום לא היו גילויי אנטישמיות במוסד.

על הקיר נכתב 'יהודים החוצה' ולציד הכיתוב רוססו סדרת צלבי קרס. הנהלת המוסד מיהרה לפרסם גינוי רשמי וכתבה כי היא "המומה מהמעשה שברור שכל כולו נועד רק לפגוע ביהודים". תלונה הוגשה גם למשטרת פריז, והיא פתחה בחקירת האירוע.

סגן מנכ"ל בית הספר, אריק פונסונט, אמר כי הוא המום. "זו הפעם הראשונה אי פעם שמתרחש כאן דבר כזה. מפחיד שגם בסביבה כל כך ליברלית כמו שלנו, אנחנו נתקלים באנטישמיות מזוקקת".

הוא הוסיף כי "לומדים אצלנו למעלה מ-2,000 סטודנטים בני למעלה מ-100 לאומים ותמיד היתה כאן הרמוניה. אנחנו נעשה כל שביכולתנו כדי להבטיח שאירוע כזה לא יישנה".

 

ראש השנה אנטישמיות צרפת בואנוס איירס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד