י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
הפיגוע בדולב

הוארך מעצר המחבל שפונה מהחקירה במצב קשה

המחבל שעמד בראש החולייה שרצחה את רינה שנרב הי"ד לא ישוחרר ממעצרו, למרות מצבו הרפואי ואף יוחזר לחקירה בשב"כ • השופט הצבאי קבע כי חל שיפור הדרגתי במצבו הרפואי של המחבל וייתכן וחוקרי השב"כ יוכלו להמשיך ולחקור את המחבל בימים הקרובים

הוארך מעצר המחבל שפונה מהחקירה במצב קשה
סאמר ערביד צילום: פייסבוק

המחבל סאמר ערביד (44) שעמד בראש החולייה שרצחה את רינה שנרב הי"ד בפיגוע המטען במעיין דני סמוך לדולב, לא ישוחרר ממעצרו, למרות מצבו הרפואי ואף יוחזר לחקירה בשב"כ.

בית המשפט הצבאי בעופר דחה היום (רביעי) את בקשת עורכי הדין של המחבל סאמר ערביד, ראש חוליית החזית העממית שרצחה את רינה שנרב הי"ד לשחררו ממעצר. על פי החלטת בית המשפט, המחבל יישאר במעצר עד לדיון הבא ביום שישי בעוד יומיים. 

השופט הצבאי קבע כי חל שיפור הדרגתי במצבו הרפואי של המחבל וייתכן וחוקרי השב"כ יוכלו להמשיך ולחקור את המחבל בימים הקרובים. המחבל עמד בראש החוליה שביצעה את פיגוע המטען במעיין דני (עין בובין) הסמוך לישוב דולב שבבנימין, במהלכו נרצחה רינה שנרב הי"ד ונפצעו אביה איתן ואחיה דביר.

בשבוע שעבר המחבל אושפז במצב קשה בבית החולים הדסה הר הצופים בירושלים, ככל הנראה בעקבות אירוע לבבי במהלך חקירת צורך של שב"כ, והוא עדיין מאושפז. גורם ביטחוני ציין כי מעצרו של המחבל ו"חקירת צורך" שעבר, מנע בוודאות פיגועים קשים נוספים.

סאמר ערביד, הוא תושב רמאללה, מבכירי החזית העממית בגזרת רמאללה. בעברו היה עצור מספר פעמים על מעורבותו בפעילות טרור צבאית, בכלל זה פעל תחת ראש החזית העממית ברמאללה בזמן האינתיפדה השנייה בסיוע בהכנת מטענים ופיגועים ואף היה מבוקש מספר שנים. ערביד הוא שעמד בראש התשתית, הכין את המטען ואף הפעיל אותו ברגע שהבחין במשפחת שנרב מגיעה למעיין.

רינה שנרב הרב איתן שנרב דביר שנרב סאמר ערביד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד