י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
"אי אפשר ללכת אחורה"

פרקליטי רוה"מ בשימוע: לא הייתה לו כוונה לקבל סיקור חיובי

פרקליטי נתניהו טענו במהלך השימוע כי "אם נתניהו קיבל סיקור חיובי, מה שלא קרה, לא הייתה לו כוונה או מודעות" • עוד טענה שהם מעלים היא שאחד העדים המרכזיים בתיק טען בעדותו ש-90% מבקשות נתניהו לסיקור כזה או אחר התמוססו • פרקליטי ראש הממשלה נתניהו בתגובה: "לא היה ולא נברא

פרקליטי רוה"מ בשימוע: לא הייתה לו כוונה לקבל סיקור חיובי
נתניהו עם מנדלבליט צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

במשך כ-11 שעות נערך שימוע לראש הממשלה בנימין נתניהו בהיעדרו, כאשר מצידו טענו עורכי הדין עמית חדד, רם כספי ויוסי אשכנזי, ומהעבר השני צמרת הפרקליטות ובראשם היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט, פרקליט המדינה שי ניצן ופרקליטת מחוז תל אביב ליאת בן ארי ועוד.

על פי הפרסום של אביעד גליקמן בחדשות 13, פרקליטי נתניהו טענו במהלך השימוע כי "אם נתניהו קיבל סיקור חיובי, מה שלא קרה, לא הייתה לו כוונה או מודעות". טענותיהם של הפרקליטים מתייחסות בעיקר לעניין הכוונה והם טוענים בנוסף כי "אי אפשר ללכת במנהרת הזמן חמש שנים אחורה ולהגיד שעבר עבירה תקדימית".

עוד טענה שהם מעלים היא שאחד העדים המרכזיים בתיק טען בעדותו ש-90% מבקשות נתניהו לסיקור כזה או אחר התמוססו - ולכן אין פה עניין מבחינתם של תן וקח. הטענה השלישית שהם מעלים היא שאבי ברגר, מי שהיה מנכ"ל משרד התקשורת בתקופתו של השר ארדן ואח"כ בתקופת נתניהו - ופוטר על ידי נתניהו בכלל לא התנגד לעסקת בזק-yes אלא לא אישר אותה בגלל שרצה שיהיה לו "נשק" נגד רפורמה טלפונית של בזק.

פרקליטי ראש הממשלה נתניהו בתגובה לידיעה של אביעד גליקמן: "לא היה ולא נברא. הידיעה לפיה פרקליטי נתניהו אמרו שאם ראש הממשלה עבר עבירה, לא היתה לו כוונה- היא שקרית. לא אמרנו שום דבר כזה וראש הממשלה נתניהו לא עבר שום עבירה".

"טענו היום ארוכות בפרשה 4000. קיבלנו קשב מאוד משמעותי מהיועץ המשפטי לממשלה, הקשיבו בסבלנות לטענות שלנו" אמר עו"ד יוסי אשכנזי בצאתו מהשימוע. "הצגנו טענות מאוד מפורטות, מאוד ארוכות, נתמכות בהרבה מאוד ראיות שסותרות את הטענות שעולות כלפי ראש הממשלה. לא סיימנו, אולי בקושי בחצי. אנחנו ממשיכים מחר מהבוקר עד הערב".

עו"ד עמית חדד הוסיף "אנחנו מציגים תזה שהיא סדורה שלפיה מה שכתוב בכתב החשדות הוא פשוט לא נכון. אנחנו מפתיעים גם בחומר חדש וגם בזה שאנחנו מציגים באור הנכון חומרים קיימים. אנחנו מאמינים שבסופו של יום לא יישאר מכתב החשדות הזה שום דבר".

נזכיר, כי על פי הסקר במכון גוטמן 52% מכלל הציבור (שיעור דומה בקרב יהודים וערבים) מתנגדים לכך שהמדינה תציע לנתניהו הסדר טיעון, לפיו הוא יודה בהאשמות נגדו ויפרוש לתמיד מהחיים הציבוריים ובתמורה לא יעמוד למשפט. פרופ' תמר הרמן, מנהלת מרכז גוטמן ועורכת המדד מציינת כי: "בימין מתנגדים כי הם סבורים שנתניהו זכאי ולפיכך הסדר טיעון הכולל הודאה באשמה והרחקה מהחיים הפוליטיים היא עיוות של הצדק. בשמאל ההתנגדות נטועה ברצון לראות את נתניהו עומד לדין ונענש על מעשיו אם יימצא אשם". בתוך כך, 58% מכלל הציבור לא מאמינים שרה"מ נתניהו יסכים לחתום על הסדר כזה.

56% מכלל הציבור (שיעור דומה בקרב יהודים וערבים) מתנגד למתן חנינה טרם הגשת כתב אישום בתמורה לפרישתו של רה"מ נתניהו מהחיים הציבוריים. מקרב היהודים המרכז (62%) והשמאל (66%) מתנגדים יותר מהימין (52%) לאופציה של חנינה; ההתנגדות להסדר טיעון בימין דומה (55%), לעומת התנגדות נמוכה יותר בקרב השמאל (42%) והמרכז (49%).

בנימין נתניהו שימוע לפני הגשת כתב אישום אביחי מנדלבליט אביעד גליקמן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד