י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
פשעי השנאה נמשכים

משך לחרדית את הפאה מהראש וברח. צפו

שני פשעי שנאה נוספים התרחשו בעיצומו של יום הדין בניו יורק ובקהילות החרדיות מונים כבר מעל 100 מקרים בשנה שחלפה | באחד המקרים ארב צעיר לאישה חרדית ומשך את פאתה מראשה ונמלט | ראש עיריית ניו יורק שספג ביקורת: "זהו מעשה שנאה מזעזע. אנו נמצא את העבריינים והם ישאו באחריות"

משך לחרדית את הפאה מהראש וברח. צפו
פאה. אילוסטרציה צילום: הדס פרוש, פלאש 90

שני פשעי שנאה נוספים התרחשו ביום שני - היום הראשון של ראש השנה בוויליאמסבורג שבניו יורק.

בפשע הראשון, כפי שניתן לראות בתיעוד וידאו, קבוצת בריונים צעירה מנפצת את חלון בית הכנסת 'ריבניץ', החשודים רצים במעלה הרחוב, ואחד מהם משקיף על האזור לראות מי מגיע, בעוד שני חשודים נוספים נראים זורקים חפצים לעבר חלונות בית הכנסת. כך דווח האתר Yeshiva world news. משטרת ניו יורק חוקרת את האירוע בסיוע ארגון השומרים של וויליאמסבורג.

בפשע השנאה השני, נראית אישה חסידית צועדת עם עגלת תינוק, צעיר מגיח מאחוריה ומושך לה את הפאה ובורח, האישה נראית מניחה את ידיה מעל ראשה כדי לכסות את עצמה, מכיוון שהיא מושפלת בפומבי, הצעיר נראה מסתתר מאחורי רכב חונה.

האשה צועדת מעבר לכביש ומותקפת. (מתוך מצלמת אבטחה)

ארגונים יהודיים בניו יורק מציינים בציניות כי "אל דאגה, יהודים חרדים יכולים לנשום בקלות, מכיוון שראש העיר דה בלאזיו מאיים בתגובה", ראש העיר צייץ בטוויטר "זהו מעשה שנאה מזעזע. אנו נמצא את העבריינים והם ישאו באחריות. אם יש לכם מידע, תפנו למשטרת ניו יורק".

תושבי החרדים של ברוקלין לא נותנים תקווה בדברי ראש העיר, מאחר ובשנה האחרונה אירעו קרוב ל-100 פשעי שנאה באזורים היהודיים, אך ראש העיר כשל ועד כה לא הצליח לעצור את הפשעים הללו.

פאה נוכרית פשע שנאה דה בלזיו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד