י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
צפו בתיעוד מהמהומות

עיראק בוערת: המפגינים מעלים הילוך במחאה

עיראק חווה משבר קשה, כאשר מידי יום בשבוע האחרון המחאות מחריפות, כאשר אמש הוצתו כמה בנייני ממשל וכמה אזרחים מצאו את מותם, לצד עשרות שנפצעו בעימותים עם כוחות הביטחון | צפו בתיעוד שמעיד על המתרחש במדינה

עיראק בוערת: המפגינים מעלים הילוך במחאה
המהומות בעיראק צילום: באדיבות המצלם

המצב בעיראק מחריף וההפגנות בבירה בגדד נמשכות ומתפשטות בדרום המדינה. באזור ד'י אל-קאר נמנו ביממה האחרונה ארבעה הרוגים, אחד מהם שוטר בעימותים אלימים שכללו, פריצה למבני ממשל, חסימת הכביש של נמל התעופה של בגדד והרבה בלגן. שר ההגנה העיראקי הורה לכוחות להיות בכוננות גבוהה כדי להגן על המתקנים החיוניים והשגרירויות הזרות. כך מדווח רועי קייס כתב לענייני ערבים של תאגיד השידור כאן 11. מפגינים הציתו את בניין מחוז מייסאן בדרום מזרח המדינה.

המפגינים מוחים נגד הממשלה על המצב הכלכלי הקשה והשחיתות השלטונית. דיווחים על נפגעים בשורות מפגינים ואנשי כוחות הביטחון שמנסים לפזר. עיתונאים מעריכים כי עיראק תמשיך להיות אחת הזירות הלא יציבות בתקופה הקרובה.

‏השלטונות בעיראק הכריזו על עוצר בכמה ערים בדרום המדינה בשל התפשטות ההפגנות, והגבילו את שירותי האינטרנט בכמה אזורים, בהם בגדד. מספר ההרוגים במחאות ביומיים האחרונים עלה לתשעה. לפחות 70 בני אדם נפצעו.

בתוך כך, מקורות מסרו לערוץ אל-ערביה שהכוחות העיראקים נכנסו למצב הכוננות הגבוה ביותר. מוקדם יותר דיווחה הטלוויזיה העיראקית שמפגינים פשטו על המבנה של מחוז ד'י קאר ושרפו אותו כליל. כך דווח עומרי חיים בכאן 11.

גורמי רפואה אמרו לערוץ אל-חדת' העיראקי כי ארבעה מפגינים נהרגו בנוסף לשוטר באזור ד'י קאר בדרום המדינה. בנוסף נפצעו עוד 50 בני אדם. במקביל נטען כי השלטונות הטילו עוצר במחוז מהשעה שמונה בערב. בערוץ אל-חדת' דווח על פריצה למבנים של מחוזות נוספים בדרום המדינה. המועצה לביטחון לאומי הוציאה הודעה שבה נאמר כי הדרישות של המפגינים לשפר את תנאי המחיה והמצב הכלכלי לגיטימיות. עוד נאמר בהודעה כי יינקטו הצעדים המתאימים כדי להגן על האזרחים ועל הרכוש הציבורי. בנוסף נאמר בהודעה כי על התקשורת בעיראק לשפוך אור על הישגי הממשלה והמאמצים שהיא עושה ועל החשיבות של שמירה על ביטחון ויציבות המדינה.

לפי הדיווחים, כוחות הביטחון סגרו שוב את ה"גרין זון" (האזור הירוק) בבגדד בעקבות ההפגנות. מדובר באזור שבו נמצאים מבני הממשל והשגרירויות הזרות, כולל השגרירות האמריקנית.

סוכנות הידיעות רויטרס דיווחה כי הגישה לאינטרנט נחסמה בחלקים גדולים בעיראק, כולל בבירה בגדד.

מחאת אזרחים בעיראק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד