י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
צולם על ידי נכרי מאנ"ש

לייבל'ה מסכם אומן: הסלבים שהגיעו מישראל

והשבוע, מהדורת 'בין כסה לעשור' עמוסה במיוחד • מי הם הידוענים שנתפסו ותועדו מלב השמחה באומן? מי הם העיתונאים שהתפנקו בבית מלון אוקראיני? מי הוא ראש העיר שמגיע לאומן בכדי 'לנקות רעלים'? ומי דאג לנכרי שתיעד בעיצומו של החג? • כל הסיפורים הרותחים של השבוע החולף, רק כאן - בלייבל'ה

לייבל'ה מסכם אומן: הסלבים שהגיעו מישראל
לייבל'ה צילום: עיבוד בחדרי חרדים

ימי ראש השנה עברו על לייבל'ה בהתרוממות גדולה ועצומה שאי אפשר לתאר על גבי הכתב. לייבל'ה לא מרגיש תחושת החמצה שלא טס לאוקראינה לשהות בצלו של רבי נחמן מברסלב זיע"א בעיירה אומן, עקב כך שלייבל'ה טוען כפי שטוענים המשגיחים הליטאים כמידי שנה עת עולה השאלה האם לנסוע למירון, המשגיחים אומרים לבחורים לא לנסוע לרבי שמעון שיחשבו שיש אנשים מהישיבה ועד הציון והם נמצאים בסוף התור, כך גם לייבל'ה דמיין כל הזמן ובעיקר בתשליך שהרגיש כאילו יש אנשים מבית הכנסת שלו - ועד גן סופיה. 

אבל אי אפשר בלא כלום, אז לייבל'ה שיגר כמה שליחים לאומן הקדושה והטהורה, שם פגש את כל המי ומי ובישראל היה נראה כאילו שכולם המריאו לרבי נחמן וכמובן לייבל'ה מגלה מראש, כי חלק מהתמונות צולמו על ידי נכרי מאנ"ש שזכה לקבל כמה גריבנות מהסלבים. לייבל'ה תוהה האם לנכרי מאוקראינה יש בני דודים בויז'ניץ? כנראה שכן. 

תחילה פגש לייבל'ה את כל צמרת 'אגודת ישראל' ושלומי אמונים שהגיעו מכל רחבי הארץ ונעמדו ביום שישי לתמונה משותפת בחזית הציון בסיועו של העסקן הנודע דוקי גרינוולד שהעמיד את מאיר רובינשטיין, נחמן בנשעיה, אברהם נחמן פרנקל, ישראל פרוש, נחמן גלבך, ונחמן נימן וגם הסגן של ש"ס בביתר יהודה עוביידי שהצטרף לחגיגה.  

ראש העיר אלעד ישראל פרוש שהגיע רק לשבת לביקור בזק, סיים את אמירת סליחות 'זכור ברית' וטס היישר לארץ בכדי לא לפספס את התפילות ברחמסטריווקא שלא נגמרות אף פעם. 

הזמר ליפא שמלצר שהגיע לראשונה בחייו לאומן בראש השנה, נצפה בערב החג באמירת משניות ושתית לחיים בביתו של בעל המנגן ר' מוטי גוטליב באומן וזאת לרגל היארצייט של אביו של ליפא, הישיש ר' ראובן שמלצר ז"ל מסקווירא שנפטר יומיים לפני ראש השנה תשע"ז.

גם מקומו של איש העסקים מוטי בן משה לא נפקד באומן והוא נצפה בסיור בפרויקט דירות היוקרה "אזמרה" במשרדי goldes באומן עם היזמים נתן גולן ודוד שטיצר כשהוא מקבל סקירה מהאיש של אוקראינה נחום קרלינסקי. 

ומי שסעדו ביחד לארוחת החג במלון מקומי, היו שלושה העיתונאים: יאיר שרקי מ'חדשות 12', יקי אדמקר מ'וואלה' וארי קלמן מ'בחדרי', יודעי דבר לחשו ללייבל'ה, כי צוות הגויים שעמדו לרשותו של איש ההפקה הגדול צביקה כהן מ'קול ברמה' הם אלו שתיעדו את העיתונאים אך אין כל אישור לכך. 

שרקי ששב כאמור ממסע ארוך בציוני הצדיקים, לא הפסיק להתרגש ממה שראה ונצפה במטוס בחזור מכין את עצמו לקראת השבעת הכנסת. 

בחזור גם ראה לייבל'ה את שלום קבסה היועץ הפרלמנטרי של משה ארבל, חוזר עם הטרולי שנטען גם בשפע של רוחניות. 

את דובר הרבנות הראשית עורך הדין קובי אלתר ראה לייבל'ה לבוש ספורטיבי ומתיר את הנדרים כי יש הרבה מה להתיר, בכל מקרה לייבל'ה יודע כי כל הנדרים מבוטלים למפרע. 

ובמוצאי החג ראה לייבל'ה קבוצה מושלמת שסגרו את החג ומיד התמונה רצה בכל הסטטוסים, בראש הקבוצה בנימין גוטפרב ממגדל העמק, איש היין הבלתי נלאה חיליק קצנגולד שהגיע במוצ"ש בטיסת בזק, מוטי דייטש מארגן המסלולים בכל רחבי אוקראינה שכבר סוגר שנים באומן  לצד האיש שעבר מבגיר לאוקראינה דניאל ברק ויעקב שינדלר (קוקו) המורה האהוב על כל תלמידי קייב בבית הספר היהודי.

איש התקשורת והיועץ מני גירא שכבר 19 שנה באומן, נצפה אף הוא ברגעים נעלים במוצאי החג עם הלבוש המסורתי שרק מני גירא יודע להתלבש. 

מקומם של הזמרים שטסו לרבי נחמן גם לא נפקד ולייבל'ה ראה בטיסה לאומן את הקלידן מנדי גולדברג לצד הזמר מוטי ויזל שגרם ללייבל'ה לבכות בעת שירת 'חמול' של ויז'ניץ. 

גם מלך הקומזיצים שחידש את 'דאוונען' דובי מייזלס נצפה אף הוא במטוס לאחר עיכוב גדול בטיסה הוא הגיע בסופו של דבר לאומן. 

את ילד הפלא דודי לינקר ראה עומד בשעת חצות באמירת התיקון הכללי, לינקר ברסלבר וילד פלא לא פספס את אומן. 

גם איש יחסי הציבור חזקי שכטר ששיגר הודעה מקורית של שנה טובה מוצלחת ומשגשגת לא פספסה המצלמה והוא אמר את 'תיקון הכללי' בכוונה גדולה. 

ומי שסיים את אומן בקניות הוא יו"ר 'איחוד הצלה' בבני ברק אפי פלדמן שהעמיס שקיות בדרך לארץ הקודש. 

בציון עצמו ראה לייבל'ה את רבה של קייב הרב יעקב בלייך נושא תפילה חרישית על בני הקהילה בקייב. 

את ראש עיריית לוד יאיר רביבו שממשיך את מנהגו מזה שנים להגיע ולהתפלל עבור כלל תושבי העיר לוד וכן כל מי שפונה אליו בפרטי. לדבריו: מדובר ב"ניקוי רעלים" וטעינת מצברים באנרגיות חיוביות לקראת השנה החדשה. 

ואיש הפרסום הצעיר רפי רודניק גונ'יור נצפה אף הוא באומן אומר את 'תיקון הכללי' ליד הציון ממש. 

ולסיום מאומן, לייבל'ה עם וידאו מרגש מהמשפיע ר' משה יעקב הורוויץ מתולדות צבי ברסלב ספינקא שערך קומזיץ באומן יחד עם בעלי אברהם מרדכי שוורץ ודובי מייזלס התותח. 

ואי אפשר ראש השנה מבלי לפסוח על דינוב שבפולין שם עשו את החג מאות בני הקהילה שנעמדו בסיום טיש נעילת החג לתמונה משותפת ומוצלחת ביותר. 

מי שהבדיל על הכוס במוצאי היה עסקן הדינובאי מתס קורמן שלא שכח את ההבדלה גם לא לרגע. 

לייבל'ה גם לא ויתר על ראש השנה בישראל, בערב החג ראה לייבל'ה את יו"ר ידידים ישראל אלמסי נכנס לקודש פנימה להתברך אצל הרבי מנדבורנה ל'שנה טובה' וגם מתוקה. 

ובערב החג שכולם עומדים בתור למשוך כסף מהכספומטים ראה לייבל'ה תחרות בין איש לאומית אפרים רוזנשטיין לבין האיש של מכבי ברוך שטרן שניהם תושבי אלעד השניים לא גילו כמה כסף משכו. 

בראש השנה בארץ לייבל'ה עוקב תמיד אחר מכירת העליות הפעם בבית המדרש לעלוב שהתפללו ברחוב כי טוב בירושלים לייבל'ה שמע כי איש הבמות והאוהלים יעקב חיים מילר רכש את עליית חמישי לעסקן יענקי (יעקב מאיר) ברגר, לייבל'ה לא בדק את המחיר. 

מרחוב כי טוב הגענו לקרית באיאן במלכי ישראל ראה לייבל'ה דבר לא שגרתי קידוש באמצע הרחוב של חסידות באיאן שעקב מחסור באולמות בגלל השיפוצים נאלצו לערוך את הקידוש ברחובה של עיר, מי שעזר וסייע בקידוש היה הכתב אלי שלזינגר שלנו אך מחוסר גויים ונכרים בסביבה אין תמונה. 

גם הצלם יהושע פרוכטר יצא לקניות ביש חסד ברח' עזרא בערב ר"ה לאחר הסליחות למלאות את הדירה שהשכיר לקראת ראש השנה בסמוך למרכז חסידי ויז'ניץ. לייבל'ה לא יודע האם יוסי ויזל צילם או זה שהחסידים החרימו לו את המצלמה בביקור של הרבי מבעלזא. 

ואילו את ההויז בחור של ויז'ניץ יוסף שמעון שכטר נראה במוצאי ראש השנה לאחר חג עמוס בבית המדרש החדש הוא נצפה בסניף מנטה רוכש ממתקים ומיני מתיקה לנכדים הקטנים של הרבי. 

לייבל'ה שאפילו בצום גדליה הגיע לעבודה ראה בנית סוכת ענק גדולה וממוזגת באולמי 'קונקרוד' בבני ברק  יודעי דבר לחשו ללייבל'ה כי מדובר בסוכת ראש העיר בני ברק אברהם רובינשטיין לקבלת פנים בחול המועד סוכות, לייבל'ה יודע שקונקרוד בונים אז עד סוף וגם ראש העיר יודע שכדאי להגיע. 

ופינת המזל טובים 

שורת שמחות בחב"ד: הסופר יאיר בורוכוב חגג את שמחת הולדת בתו בשעה טובה ומוצלחת, לייבל'ה מאחל שיהיה לפחות כמו הרוגוצ'ובר. 

גם לעורך כפר חב"ד - מנחם כהן מגיעה ברכת מזל טוב לרגל הולדת הבן בשעה טובה. 

ברכת מזל טוב לבעל מנגן האגדי ר' מאיר אדלר מדז'יקוב ויז'ניץ בני ברק, לרגל הולדת הנכדה, בת לבנו מוטי אדלר מבורו פארק. 

ברכת מזל טוב לאבי רפול יד ימינו ונאמן ביתו של הגרש"ב סורוצקין ראש ישיבת 'עטרת שלמה', לרגל הולדת בנו הבכור בשעה טובה. 

מזל טוב לשלמה בנזימן מנהל מחלקת תרבות קהילתית בעיריית בני ברק, שמחת הבר מצווה לבנו בכורו שנערכה במוצאי צום גדליה באולמי וגשל. לשמחה הגיעו כל המי ומי ב'דגל' ושאינם. 

מזל טוב לר' יוקל וייס משב"ק האדמו"ר מויז'ניץ לרגל הולדת הנכד, בן לבנו אליעזר וייס, חתן הדיין רבי יעקב יצחק קליין, השלום זכר יערך בליל שבת בבית המדרש הגדול של מרכז חסידי ויז'ניץ בב"ב.

וברכת מזל טוב לר' איש החסד ר' לייבוש בלויא מירושלים לרגל שמחת הבר מצווה לבנו. הרבי מקרעטשניף סיגעט הגיע לחגוג. 

ולסיום ברכת מזל טוב ליוסי מועלם יו"ר סיעת ש"ס בגבעת זאב, ולרעייתו אשרת מועלם  סמנכ"לית השיווק של 'קול ברמה' לרגל הולדת הבן. 

לייבל'ה אומן רכילות חרדית ראש השנה תש"פ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד