כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024

מטוס אייר פראנס שהיה בדרכו לישראל נחת בשוויץ עקב חשד למטען חבלה

לאחר שהתבצעה נחיתת חירום התבבר כי מקור הרעשים היה מכשיר סלולרי של אחד מאנשי הצוות

  • ט"ו אייר התשע"ב
מטוס אייר פראנס
מטוס אייר פראנס

מטוס נוסעים של חברת אייר פראנס שהיה בדרכו לישראל נחת נחיתת ביניים בשוויץ, עקב חשד להטמנת פצצה מתקתקת בו. רק לאחר נחיתת החרום התברר, כי המקור היה מכשיר סלולרי של אחד מאנשי הצוות - כך נודע ל-TheMarker.

מדובר בטיסה של חברת התעופה הצרפתית (מספר 2220) אשר המריאה ב-29 לפברואר השנה, בשעה 19:13 בערב, משדה התעופה שארל דה גול בדרכה לישראל. על סיפון המטוס מדגם איירבוס A-320 היו 123 נוסעים. במהלך הטיסה, נשמעו לפתע רעשים בלתי מזוהים באזור תא הטייסים. צוות האוויר חשד, כי מדובר בפצצה מתקתקת. כמקובל במקרים כאלה, החליטו הטייסים להפסיק מיד את הטיסה והנחיתו את המטוס בשדה תעופה, הכי קרוב שהיה בבאזל, סמוך לשעה 20.30 בלילה, זמן מקומי.

רק בבדיקה על הקרקע התברר כי הכל תקין וכי מקור הקולות הבלתי מזוהים היו קולות צלצול של מכשיר סלולרי של אחד מאנשי הצוות. בגלל השעה המאוחרת בו נסגר השדה להמראות מטוסים, הועברו הנוסעים לבתי מלון. המטוס שב והמריא ללא תקלות רק למחרת ה-1 במארס סמוך לשעה 13.00 בצהריים ונחת בשלום בשעה 17.35 אחר הצהריים בנתב"ג.

ממשרד חברת התעופה אייר פראנס בפריס נמסר בתגובה: "בהתאם לנהלים וכאמצעי זהירות, מטוס שהמריא בקו פריס - תל-אביב בלילה ה-29.2 הונחת ע"י צוות המטוס, בנמל התעופה בבאזל, בשל חשש לחפץ חשוד שהיה במטוס. לאחר הנחיתה, המטוס נבדק בקפדנות ולא נמצא עליו כל חפץ חריג. נוסעי המטוס הועברו ללינת ללילה במלון מקומי בבאזל ולמחרת הוטסו חזרה לישראל".
אייר פראנס מטען שוויץ ישראל נחיתה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד