י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
"מנסה לחפות על חטא בפשע"

דוד כהן תובע מהמשטרה 70 אלף שקל

דוד כהן נעצר, נשלח למעצר בית בערבות וטלפונו נלקח ממנו – וכל זאת בשל טעות בזיהוי. כעת הוא תובע את משטרת ישראל בגין מעצר שווא ולשון הרע על סכום של 70,000 שקלים • עו"ד מנשה יאדו מארגון 'חוננו': "משטרת ישראל מנסה לחפות על חטא בפשע"

דוד כהן תובע מהמשטרה 70 אלף שקל
דוד כהן צילום: באדיבות המצלם

דוד כהן, תושב כפר סבא כבן 50, נחקר, נעצר, שוחרר למעצר בית, נאלץ לחתום על ערבות ולהפקיד ערבות כספית ובנוסף מכשיר הטלפון שלו נלקח ממנו – וכל זאת כיוון ששמו דומה לשמו של אדם שהסית בפייסבוק נגד מצעד התועבה שהתקיים באשדוד.

כעת תובע כהן את משטרת ישראל על העוול שנגרם לו ודורש פיצויים על סך 70,000 ש"ח. בין היתר תובע כהן את המשטרה בגין מעצר שווא, הפרזה בתנאי השחרור, פגיעה בפרטיות בשל נטילת הטלפון הנייד, איזוק שלא כדין ולשון הרע.

בתביעה, שהוגשה על ידי עו"ד מנשה יאדו מארגון 'חוננו', נכתב כי "קשה לאמוד את הנזק נשוא הנסיבות, הלחץ המשפחתי, המתח של האישה, הצורך להסתיר בשלבים מסוימים מהילדים ומהנכדים, הלם לאישיות בדמות המעצר, איזוק, השפלה, הליך קפקאי, אבדן ימי עבודה".

עוד נכתב כי כהן נאלץ לקטוע את שגרת החיים, להודיע לבתו ולנכדיו שלא יוכלו לבוא להתארח בשבת, ביטל שיעור תורה קבוע אותו היה אמור להעביר בבית הכנסת, ביטל קריאה בתורה בה היה אמור לשמש כבעל קורא, ביטל אירוח של שני ילדיו הצעירים, הותיר את רכבו בחניון בירושלים תמורת תשלום שהלך ותפח, ונאלץ לבקש ממישהו ללכת לשחרר את הרכב על מנת לא להתחייב בתשלום נוסף.

כל אלו מצטרפים לעובדה כי לאחר שכהן פרסם את הטעות שבמעצרו בתקשורת, פרסמה המשטרה תגובה שהשחירה את פניו של כהן בציבור. בתביעה תואר כי בתכנית בערוץ 12 "מסר משה נוסבוים את תגובת המשטרה הכוללת הכפשות כוזבות חסרות יסוד שנמסרו ביודעין, לפיהן התובע פרסם כביכול פרסומים קשים בעבר – הדברים לא היו ולא נבראו".

עוד נכתב בתביעה "כמו כן מסר נוסבוים בשם משטרת ישראל כי התובע כביכול כן עובד באשדוד, בסיכום הדבר מסר.. כי לפי כל ההערכות המודיעיניות התובע הוא האיש המבוקש. המגננה התקשורתית הזו היא מגננה כוזבת, שהתפרסמה ברייטינג של ערוץ 12 קבל עם ועולם, וגרמה לפגיעה חריפה בתובע, שכן מכרים רבים שלו פנו אליו עם ההכפשות של משטרת ישראל כנגדו, ונגרמה לתובע ולבני משפחתו פגיעה חריפה נוספת, ובלתי מוצדקת".

לסיכום נכתב "העמדה שמסרה משטרת ישראל לתקשורת הוציאה את התובע קבל עם ועולם לא רק עבריין שפרסם פוסט פוגעני או מאיים או מסוכן, אלא גם שקרן אשר כביכול בעזות פנים הולך ומשקר את הציבור".

נזכיר כי המעצר התרחש בחודש יולי האחרון, במהלכו הואשם כהן כי פרסם בפייסבוק פוסט פוגעני נגד אנשי מצעד התועבה שהתקיים בעיר אשדוד. למותר לציין כי לכהן אין שום קשר לעיר אשדוד, היות והוא גר בכפר סבא ועובד בירושלים.

טענת המשטרה היתה כי שמו של כותב הפוסט היה 'דוד צבי', ושמו הפרטי של כהן הינו דוד-צבי. כהן הסביר לשוטרים כי חשבון הפייסבוק שפתח לפני עשור לא פעיל כלל, וכן הוא אינו משתמש בשמו השני.

למרות זאת נעצר כהן, הובא לתחנת אשדוד, נאלץ להשתחרר לביתו בערבות כספית ומכשיר הטלפון שלו נלקח ממנו. המכשיר הושב אליו לאחר שלושה שבועות, אולם התשלום עבור הערבות טרם הושב.

עו"ד מנשה יאדו מארגון 'חוננו' המייצג את כהן מסר "משטרת ישראל עשתה מחדל עצום בזה שהיא לא נקטה בפעולות שהיתה חייבת לנקוט כדי למנוע את הרצח של שירה בנקי במצעד. מחדל ממוקד נגד שור מועד. בגלל אותו מחדל של המשטרה עצמה נגד בנאדם מסוים, שהיה מועד לעשות מעשה כזה, היום אלפי פעילי ימין משלמים את המחיר שנה אחרי שנה".

"המשטרה מנסה לחפות על המחדל שלה בזה שהיא מפעילה שיטור יתר מוגזם, מופרז וחורג מכל נורמה נגד כל פעיל ימין ואיש דת שמנסה למחות נגד המצעדים", טוען עורך הדין יאדו ומוסיף, "המקרה של דוד כהן הוא דוגמה מובהקת לכך, לצערי הרב דוגמה אחת מיני רבות. הדמוקרטיה נגמרת במצעד, כשמשטרת ישראל מנסה לחפות על חטא בפשע".

ממשטרת ישראל נמסר בתגובה: תיק החקירה עדיין מתנהל ונמצא בימים אלו בהשלמות אחרונות טרם יועבר לעיון והחלטה סופית של הפרקליטות כמקובל. בכל מקרה, כתב התביעה אינו מוכר למשטרה ולכשיתקבל נשיב לו באמצעות הפרקליטות כמקובל.

דוד כהן תביעת פיצויים תביעה נגד המשטרה ארגון חוננו מעצר שווא

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד