י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
המתנדבים הצילו את חייו

בחזור מאומן: התמוטט בנתב"ג ואיבד הכרתו; פונה במצב קשה

חסיד ברסלב ששב הבוקר בחזרה לארץ הקודש לאחר שהות בימי ראש השנה באומן, התמוטט בנתב"ג ואיבד את הכרתו • מתנדבים ששבו באותה הטיסה הצילו את חייו • הוא אושפז במצב קשה בבית החולים • מתנדב שהגיע לזירה: "ההרגשה המופלאה שהצלתי חיים בהחלט שווה את העיכוב"

בחזור מאומן: התמוטט בנתב"ג ואיבד הכרתו; פונה במצב קשה
החייאה. אילוסטרציה צילום: דוברות איחוד הצלה

חסיד ברסלב בשנות ה-60 לחייו שחזר הבוקר (חמישי) מאומן, איבד את ההכרה עם נחיתתו בנמל התעופה בן גוריון בלוד, ופונה לאחר החייאה מוצלחת לבית החולים.

הבוקר מעט לאחר השעה 8:00, התמוטט בן 63 במפלס העליון בתחנת הרכבת בנמל התעופה בן גוריון. חובשים ב'איחוד הצלה' ששבו אף הם מאבטחת הרבבות שהגיעו לציון רבי נחמן מברסלב זצ"ל בעיר אומן שבאוקראינה לרגל ראש השנה, ביצעו בו פעולות החייאה מתקדמות יחד עם חובשים ופראמדיקים של מד"א, שכללו מתן מספר מכות חשמל וכאשר ליבו של הגבר שב לפעום הוא פונה בניידת טיפול נמרץ של מד"א לבית החולים שיבא בתל השומר כשהוא מונשם. 

יוחאי שפירא, חובש באיחוד הצלה, סיפר: "בסיוע פרמדיקים של רשות שדות התעופה וחובש נוסף שאף הוא חזר מאומן ביצענו בו פעולות החייאה תוך מתן שוק חשמלי מדפיברילטור של רשות שדות התעופה. לאחר מכן הוא פונה במצב קשה להמשך קבלת טיפול רפואי בבית החולים".

חובש רפואת חירום ממד"א ישראל ויסבלום סיפר: "חזרתי הבוקר מטיסה מאומן ומיהרתי לתחנת הרכבת על מנת לנסוע לביתי שבחיפה. מיד כשנכנסתי לתחנה ראיתי גבר שוכב מחוסר הכרה ואדם שהיה בסמוך אליו ביצע בו פעולות החייאה בסיסיות. ביצעתי תשאול ראשוני כדי להבין מה קרה ונאמר לי שהוא התמוטט ממש שניות בודדות לפני שהגעתי".

עוד הוסיף, "תוך כדי שאני מבצע עיסויי חזה הנחתי את האנשים במקום להביא מכשיר דפיברילטור. חיברתי את המכשיר שהמליץ על מתן מכת חשמל, המשכתי את הטיפול הרפואי יחד עם צוות רפואי שהגיע למקום ונתנו עוד מספר מכות חשמל עד שליבו של המטופל שב לפעום והוא חזר לנשום".

לדבריו, הפראמדיק בניידת טיפול נמרץ של מד"א שהגיע למקום המשיך את הטיפול הרפואי המתקדם שכלל הרדמה והנשמה והמטופל פונה במצב יציב לבית החולים. את הרכבת הביתה שאליה מיהרתי פספתי אבל ההרגשה המופלאה שהצלתי החיים בהחלט שווה את העיכוב".

אבדן הכרה חסיד ברסלב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד