ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024
פגישות סמויות עם אילי ההון

העיתונאי בתחקיר נגד יאיר לפיד: הסתיר מידע פלילי מבוחריו

יואב יצחק בתחקיר על מעשים פליליים שביצע לכאורה חבר הכנסת יאיר לפיד, אותם הסתיר משותפיו להנהגת 'כחול לבן' וכן מציבור בוחריו, בעוד מפלגתו מתהדרת במלחמתה בשחיתות | הפגישות הסמויות בבתים פרטיים עם אילי הון שלא צוינו ביומנו של לפיד כשר האוצר | למה לא חוקרים?

העיתונאי בתחקיר נגד יאיר לפיד: הסתיר מידע פלילי מבוחריו
יאיר לפיד צילום: תומר נויברג, פלאש 90

פחות מיממה לאחר שהבטיח לחשוף מעשים פליליים שביצע לכאורה ח"כ יאיר לפיד, העיתונאי יואב יצחק מפרסם הבוקר (חמישי) באתר 'news1' כי לפיד הונה את הציבור בכללותו ואת מצביעי 'כחול לבן', בהסתירו מהם מידע קריטי בדבר עומק מעורבותו בניסיון להסדיר הטבות מס אדירות כ"תושב חוזר", לקבוצה של מיליארדרים, ובראשם לחברו האישי הוותיק ארנון מילצ'ן ולמיליארדר ג'יימס פאקר - זאת בעוד מכהן כשר האוצר בשנת 2014.

יאיר לפיד שדווח לפני כשנתיים כי הוא עד מפתח בתיק 1,000, התגאה בכך שדחה את הצעת ראש הממשלה בנימין נתניהו להיטיב עם איל ההון ארנון מילצ'ן כי זרק אותו מכל המדרגות, אולם מסתבר כך על פי הפרסום של יואב יצחק ב'ניוז 1' כי לפיד שיקר בכך שסיפר כי סירב אפילו לדון עם מילצ'ן בהצעה לתיקון החוק שיאריך את ההטבות לתושב חוזר מ-10 ל-20 שנים. שכן על פי חשיפת העיתונאי, לפיד כשר אוצר קיים פגישה עם מילצ'ן, בביתו של האחרון, בה דן עמו בבקשתו של מילצ'ן לשינוי החוק. בסך הכל קיים יאיר לפיד שתי פגישות בביתו בעניין זה - הראשונה עם מילצ'ן ועורך דינו פיני רובין, והשנייה עם מילצ'ן והמיליארדר ג'יימס פאקר.

העיתונאי טוען כי הפגישות הללו שהתקיימו בבתים פרטיים על מנת להסוות את קיומן, לא דווחו לציבור וגם הושמטו מיומנו של שר האוצר יאיר לפיד.

המידע שנחשף בתחקיר ב'News1', התגלה לחוקרי המשטרה במהלך עדותו של לפיד בתיק 1,000 - תיק המתנות נגד ראש הממשלה נתניהו, בו לפיד מוגדר כעד מפתח.

הפליאה היא על משטרת ישראל, שלמרות המידע המפליל שגילתה תוך כדי חקירתו של יאיר לפיד, לא טרחו החוקרים לחקור אותו באזהרה כחשוד בניסיון להסדיר הטבות לחברו האישי מילצ'ן ולגורמים נוספים, וכן לא העמיקו את חקירתו, אף לא בעניין הסיוע שקיבל לפיד ממשפחת מילצ'ן ומהבת אלינור מילצ'ן, בעת ייסודה של מפלגת 'יש עתיד'.

יואב יצחק מציג גם תמלילים מעדותו של לפיד במשטרה, מהם עולים הדברים כשהוא תוהה כיצד הוא לא נחקר עד כה.

לפיד: פשוט אמרתי "בשום אופן לא" 

נזכיר, כי לפני כשנתיים פרסם יאיר לפיד פוסט בפייסבוק, בו סיפר על היכרותו עם מילצ'ן והכחיש כי הוא עד מפתח נגד ראש הממשלה בתיק 1,000.

להלן הפוסט המלא:

אז מה הסיפור עם ארנון מילצ'ן?

הכרתי את ארנון מילצ'ן בשנות התשעים. ב-1995 הוא ביקש ממני להקים לו חברת טלוויזיה. נסעתי ללוס אנג'לס לכמה חודשים, הקמתי אותה וחזרתי. זו היתה הפעם היחידה שעבדתי אצלו. כמה חודשים, לפני יותר מעשרים שנה.
נשארנו בידידות כל השנים. ארנון הוא אדם שקל להישאר איתו בידידות.

ב-2013 כשנכנסתי לתפקידי באוצר, מילאתי הסכם ניגוד עניינים. הדרך שבה פועל הסכם כזה הוא שאתה מפרט בפני היועץ המשפטי את ההיסטוריה התעסוקתית שלך, והוא מחליט אם יש מישהו – אדם או חברה – שיש לך לגביו ניגוד עניינים.

מובן מאליו שדיווחתי גם על היכרותי עם מילצ'ן (הוא מופיע בקורות-החיים שלי, ועל תולדות היכרותנו כתבתי לא פעם). היועץ המשפטי החליט שאין שום ניגוד עניינים ולפיכך אין צורך לכלול את מילצ'ן בהסכם. העובדה שעבדתי אצלו כמה חודשים בשנות התשעים פשוט לא יוצרת ניגוד עניינים שכזה.

בזמן שהייתי באוצר פגשתי את ארנון מילצ'ן מעט מאוד. ב-2014, כשהוא רצה להאריך את "חוק מילצ'ן" הודעתי לו חד-וחלק שאני נגד ובלמתי את החוק ביחד עם אנשי האוצר. אני לא אכנס כרגע למעורבותו של ראש הממשלה בנושא, שכן היא בדיון משפטי, אבל את שלי עשיתי. פשוט אמרתי "בשום אופן לא" ובזאת נגמר העניין. התפקיד שלי הוא לא לעזור למילצ'ן או לטייקונים אחרים, אלא לשמור על קופת המדינה.

לגבי השאלה למה בעצם נפגשתי עם מילצ'ן, התשובה היא פשוטה - מילצ'ן לא נחשד אז בשום עבירה. אף אחד לא העלה בדעתו שהוא העביר לראש הממשלה מתנות בשווי מאות אלפי שקלים.

העדות שנתתי בעניין היתה פשוטה וקצרה. אני לא עד מרכזי ולא עד מפתח, והמשטרה הכירה את הפרשה ממקורות אחרים. זימנו אותי לעדות, נסעתי לשם, אמרתי את האמת וחזרתי הביתה אחרי 45 דקות.

הבעיה היא שמקורבי נתניהו מנסים עכשיו לזרוק בוץ לכל הכיוונים. זו השיטה הקבועה שלהם. להפעיל טרולים ולמלא את ה"פיד" בלכלוכים ושקרים. בעיני זה לוקח את השיח הישראלי למקום נורא ברמה הערכית. הוא נורא אפילו יותר כשאנשיו של ראש ממשלת ישראל עומדים מאחורי זה.

לא יעזור להם. לא רק שאין פה משוואה, זה בדיוק סיפור הפוך: נתניהו קיבל מאות אלפי שקלים ועזר למילצ'ן לקדם את החוק. אני מעולם לא קיבלתי ממנו אגורה שחוקה ולא נתתי לחוק לעבור.

יאיר לפיד חשדות לפלילים ארנון מילצ'ן ג'יימס פאקר יואב יצחק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד