י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
לוקח צעד אחורה

לפיד: "בשביל אחדות אני מוותר על הרוטציה"

לאור הלחץ במחנה השמאל מהתעקשותו של יאיר לפיד על יישום הרוטציה בינו לבין בני גנץ, מודיע היום לפיד כי הוא מוותר על הרוטציה לטובת ממשלת אחדות

לפיד: "בשביל אחדות אני מוותר על הרוטציה"
יאיר לפיד צילום: נועם ריבקין-פנטון, פלאש 90

לאר הלחץ במערכת הפוליטית מחוסר היכולת להרכיב ממשלה ובצל התחושה הסוררת במחנה השמאל לפיה התעקשותו של יאיר לפיד על יישום הרוטציה על תפקיד ראש הממשלה בינו לבין יו"ר מפלגתו בני גנץ, גורמת למכשול נוסף בדרך לכינון ממשלה בראשות 'כחול לבן', מודיע היום חבר הכנסת לפיד כי הוא מוותר על הרוטציה.

בפתח ישיבת הסיעה אמר לפיד: "בשביל ממשלת אחדות אני מוותר על הרוטציה. הרבה יותר חשוב לי שתהיה אחדות בעם. שלא יהיו בחירות. שהמדינה הזו תתחיל תהליך של ריפוי. של איחוי פצעים. של שינוי סדרי עדיפויות".

לפיד שב ותקף את נתניהו, "בנאדם אחד עם שלושה כתבי אישום עומד בינינו לבין ממשלת אחדות לאומית. המדינה הזו צריכה ממשלת אחדות בראשות 'כחול לבן', עם 'הליכוד', עם ליברמן, עם 'העבודה".

"אנחנו לא נשב תחת ראש ממשלה עם כתב חשדות או כתב אישום" הבהיר לפיד.

"לאזרחי מדינת ישראל מגיע יותר. מגיעה להם ממשלת אחדות יציבה, עם ראש ממשלה בלי כתבי אישום. מגיעה להם ממשלה שתעסוק בבריאות וחינוך ובטחון. לא בשוחד, מרמה והפרת אמונים".

יו"ר 'כחול לבן' בני גנץ אמר בישיבת הסיעה, כי "נעשה הכל כדי שתקום ממשלת אחדות רחבה ויציבה, אנחנו נמצאים בין כסא לעשור ואלה ימים נוראים שעברנו שני מערכות בחירות של שיסוי איש ברעהו, מדינת ישראל עסוקה בבחירות. נראה לכם בחירות נוספות זה דבר נוראמאלי?"

"נפגשתי עם נתניהו" אומר גנץ, "אבל הרושם שקיבלתי הוא שמשחקים בי משחק של ׳מי אשם׳ - אני מוביל תהליך של אחדות עם שותפי עם עם חברי כדי לעבוד עבור אזרחי ישראל".

"הטוב הנכון לאזרחי ישראל יהיה שראש הממשלה יהיה עסוק בהם ולא בכתבי אישום שלו, עסקו בדיוני הקבינט ולא בדיונים במערכת המשפט - צריך ממשלת אחדות שתקום בין שני הסיעו. הגדולות ושותפות אחדות תוך קווי יסוד ברורים".

"אני קורא לנתניהו, אני מאחל שטיעונך בשימוע יתקבלו ואם לא, שתצא זכאי, אינני רוצה לראות אותך נכלא מאחורי סורג ובריח. אבל אזור לשכוח שיש פה ממשלה, אנחנו נקח את זה מפה ומנהיג את המדינה".

יאיר לפיד בני גנץ רוטציה רוטציה בראשות הממשלה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד