י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
בלתי נתפס

הנער המוסלמי התעלל קשות בילד היהודי

ילד בן 12 מהעיר מלבורן אוסטרליה, עבר התעללות מילולית, הותקף פיזית ונאלץ לנשק את רגליו של נער מוסלמי - והכל בגלל שהוא יהודי • בבית הספר סירבו להגיד כי מדובר במקרה של אנטישמיות

הנער המוסלמי התעלל קשות בילד היהודי
הילד היהודי שעבר התעללות צילום: אינסטגרם

ילד יהודי בן חמש מהעיר מלבורן, החל להרטיב בלילות מרוב פחד, לאחר שהיה נתון לבריונות אנטישמית במהלך ארבעה חודשים, ילד נוסף בן 12 נאלץ לנשק את רגליו של ילד מוסלמי והותקף פיזית.

שני התלמידים היהודים שביקשו להישאר בעילום שם, נאלצו לעזוב את בתי הספר הציבוריים שלהם מכיוון שמשפחותיהם חשו כי המנהלים לא סיפקו להם הגנה ותמיכה.

הילד הראשון, תלמיד בבית הספר היסודי "Hawthorn West", החל להרטיב במיטה בלילות וגם בכיתה, הוא גם היה נסער, החל להשתמש במילות גנאי וחיפש כל בוקר תירוץ כדי להימנע מלימודים בבית הספר. הוריו ידעו שמשהו לא בסדר, אך לא היו בטוחים אם כל זה היה חלק מתהליך ההסתגלות.

ואז, לאחר ששפך בוקר אחד את דגני הבוקר, נשבר הילד בן החמש. "הוא ממש נפל על הרצפה," סיפרה אימו לאתר AJN, הילד אמר לאמא דברים מזעזעים, "אמא, את לא צריכה לאהוב אותי, אני עכבר יהודי חסר ערך, אני שרץ". אימו התמוטטה איתו על הרצפה.

מאוחר יותר התגלה, כי הילד נפגע על בסיס יומי על ידי חמישה חברים לכיתה בשירותים בבית הספר. זה התחיל כשנחקר על ידם האם הוא נימול ולאחר מכן הגיע מטח העלבונות האנטישמיים, כולל "שרץ יהודי", "היהודי המלוכלך" ו"ג'וק יהודי".

האם פנתה להנהלת בית הספר, היא סיפרה שהם ביטלו את היסוד האנטישמי. הפתרון של בית הספר היה למנוע מהתלמיד להשתמש בחדר השירותים הרגיל, והציעו במקום זאת חדר שירותים אחר.

ההורים קראו להפעלת מדיניות חינוך בנושא אנטישמיות. אבל בית הספר דחה את הבקשה.

לדברי אמו של התלמיד, "הם סירבו לקבל שיש את הנושא האנטישמי". "זו לא אנטישמיות, זו פשוט בריונות", הגיבו בהנהלת בית הספר, המנהל אמר שהוא לא רוצה לגרום לתלמידים אחרים להרגיש לא בנוח".

אך תוך 24 שעות הפתרון שזה עתה יושם לא עבד, ואירוע נוסף התרחש בחדר השירותים.

רופא המשפחה אמר להורים, כי בנם סובל מ"מצב חרדה חריף". הוא לא חזר לבית הספר וכעת הוא לומד בבית דרך המחשב, ההורים עדיין לא גיבשו את אפשרויותיהם.

"בעיקרון, הפתרון של כולם לבעיה זו הוא לשלוח את ילדך לבית ספר יהודי. אני לא יודעת. האם אנו חיים בחברה בה אנו באמת צריכים לעשות זאת כדי להיות בטוחים?" שאלה האם של הילד.

אמו של הילד בן ה -12 סיפרה לאתר AJN, כי בנה הלך לפארק יחד עם חבר לכיתה ממכללת צ'לטנהאם, שם הילדים אמרו לנער היהודי שהם ישחקו כדורגל, אך כשהגיע הילד לפארק ניתנה לו אולטימטום: תתכופף ותנשק את רגליו של ילד מוסלמי, או תתמודד עם אלימות מצד תשעה צעירים אחרים בני 12 ו -13, האירוע צולם, ופורסם באינסטגרם.

בחודשים שלאחר מכן נתקל הילד בהשמצות אנטישמיות הכוללות "קוף יהודי", הוא גם הותקף פיזית במסדרון בית הספר כשהתוקף הבריון התורן צועק עליו קריאות גזעניות.

"הוא קיבל אגרופים בפניו. כל הצד השמאלי של גבו היה חבול" סיפרה אמו של התלמיד אמרה לאתר AJN. כתוצאה מכך, התלמיד הגיע לבית החולים, וסבל מחרדה חריפה. אולם "בית הספר סירב להכיר באירועים כאנטישמיים", סיפרה אמו של התלמיד.

בעקבות האירוע בפארק היא דיווחה על כך לבית הספר, "הם אמרו שזה לא קרה בשטח בית הספר, אין שום דבר שאנחנו יכולים לעשות בקשר לזה. פשוט גשי למשטרה אם את חושבת שזה עניין למשטרה, ואת יודעת, אנחנו לא באמת יכולים לעשות הרבה". כך נאמר לאם על ידי בית הספר.

"הם אפילו לא רצו לקרוא לזה אנטישמיות, כדי להימנע מפעולה, הכל הופך ל'אירוע בודד', אז זה לא בריונות או התעללות דתית". כך אמרה אמו של הילד בכאב.

האתר היהודי האוסטרלי AJN פנה לקבלת תגובה משני מנהלי בתי הספר שבחרו שלא להגיב. במקום זאת, דובר המחלקה לחינוך והדרכה במחוז, אמר ל- AJN מטעם שני בתי הספר, "אנטישמיות ובריונות גזענית אינם נסבלים בבתי ספר שלנו".

אנטישמיות אוסטרליה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 14 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד