י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

התחזה לפרופסור: הזריק אינסולין לחולה סרטן תמורת 22,000 ש"ח

דיווח שהתקבל במשטרה אודות אדם המציג עצמו כפרופסור בתחום האונקולוגיה שהעניק טיפול רפואי לחולה סרטן תושב השטחים, וזאת עפ"י החשד ללא כל הסמכה ובאמצעות תרופות שאינן מתאימות לטיפול במחלה זו • נפתחה חקירה ונמצאו קורבנות נוספים בהם "טיפל" • בתום החקירה הוא נעצר והובא לחקירה

התחזה לפרופסור: הזריק אינסולין לחולה סרטן תמורת 22,000 ש"ח
זריקה צילום: unsplash

משטרת ישראל עצרה בתום חקירה סמויה, ישראלי שהתחזה לפרופסור בתחום האונקולוגיה העובד לכאורה במספר בתי חולים בארץ, ועל פי החשד העניק טיפולים רפואיים ותרופות לתושבי שטחים חולי סרטן תוך ניצול מצבם הבריאותי - בעבור בצע כסף.

ראשיתה של החקירה לפני כשבועיים, בדיווח שהתקבל במשטרה אודות אדם המציג עצמו כפרופסור בתחום האונקולוגיה שהעניק טיפול רפואי לחולה סרטן תושב השטחים, וזאת עפ"י החשד ללא כל הסמכה ובאמצעות תרופות שאינן מתאימות לטיפול במחלה זו. חוקרי המשטרה שהחלו לאסוף ראיות, עדויות וממצאים נוספים, הצליחו לאתר קורבנות נוספים, גם הם חולים במחלת הסרטן, שככל הנראה נפגעו מאותו דפוס פעולה ומאותו חשוד.

"מדובר באחת מפרשיות ההונאה החמורות ביותר שנחקרו בשנה האחרונה במחוז ירושלים, שכן החשוד לקח לידיו את חייהם ובריאותם של החולים במחלת הסרטן לאחר שאיתר אותם 'כטרף קל', תוך ידיעה ברורה כי אין ברשותו כל הסמכה רפואית לטפל במחלתם וכי מעשיו אף עלולים להביאם לכדי סכנת חיים" ציינו במשטרה.

מחקירת המשטרה הסמויה, עלה כי מדובר בחשוד תושב המרכז בשנות ה-60 לחייו, שעל פי החשד התחזה הן בפרטיו המזהים והן בתפקידו, תוך שהציג את עצמו כפרופסור מומחה בתחום האונקולוגיה במספר בתי חולים בארץ, ואף נהג להסתובב במחלקות האונקולוגיה השונות בבתי חולים באזור מרכז הארץ, שם תוך יצירת מצג שווא, 'צד' את קורבנותיו תושבי שטחים וניצל את מצבם הבריאותי והנפשי, בכך שהציע להם ולמשפחתם את שירותיו באופן פרטי בתמורה לתשלום שעמד על עשרות אלפי שקלים.

תרופות שאיתרו חוקרי מחלק ההונאה בבית החשוד. צילום: דוברות המשטרה

עוד עלה מחקירת המשטרה, כי החשוד אף הגיע במספר מקרים לביתו של חולה בתחומי יו"ש שבשטח A, שם הזריק לו ככל הנראה תרופת אינסולין במסווה כי מדובר 'בתרופה למחלת הסרטן', בעבורה גבה סכום של כ-22,000 ש"ח.

אתמול (חמישי) עם מעבר החקירה לשלב הגלוי, עצרו חוקרי המשטרה את החשוד במרכז הארץ והוא הובא לחקירה בחשד להתחזות כבעל תעודה, קבלת דבר במרמה, עבירות לפי חוק איסור הלבנת הון וזיוף. 

התחזות הונאה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד