י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

המנהלת מלכה לייפר תישאר במעצר מלא עד להחלטה אחרת

בית משפט העליון החליט כי מלכה ליייפר, שהייתה לפני למעלה מעשור מנהלת בית ספר החרדי "עדת ישראל" באוסטרליה, תישאר במעצר מלא עד להחלטה אחרת, בניגוד להחלטת בית משפט המחוזי ששיחרר אותה למעצר בית

המנהלת מלכה לייפר תישאר במעצר מלא עד להחלטה אחרת
מלכה לייפר בבית המשפט צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

שופטת בית משפט העליון ענת ברון, קבעה כי מלכה לייפר החשודה בביצוע עבירות חמורות בבנות בבית ספר חרדי באוסטרליה, לא תשוחרר למעצר בית כפי שהוחלט אתמול (רביעי) בבית משפט המחוזי, וקבעה כי היא תישאר במעצר מלא עד להחלטה אחרת.

מדובר בפרשה שהחלה במרץ 2008, מלכה לייפר, נחשדה כי פגעה בתלמידותיה הקטינות באוסטרליה וביצעה בהן עבירות חמורות בין השנים 2001-2008 בזמן ששימשה כמורה ומנהלת בבית ספר החרדי "עדת ישראל", תוך ניצול מעמדה ותמימותן. עם היוודע המעשים, ו-24 שעות לאחר שנערך לה שימוע לפני פיטורין, היא נמלטה עם בני משפחתה לישראל והשתקעה בעמנואל - ומאז מתנהל הליך הסגרה לבקשת אוסטרליה, כאשר השאלה המרכזית שנידונה היא האם היא כשירה לעמוד לדין.

מדובר בערר שהגישו הפרקליטות וגם עורכי הדין, על החלטת בית משפט המחוזי בירושלים אתמול. פרקליטות המדינה הגישה ערר בדרישה להפוך את ההחלטה ולהותירה במעצר מלא. ואילו עורכי הדין של מלכה לייפר, עו"ד יהודה פריד ועו"ד טל גבאי הגישו גם הם ערר לבטל לחלוטין את התנאים מגבילים שעליהם הוחלט אתמול.

בתום הדיון, השופטת ענת ברון החליטה על עיכוב ביצוע החלטת ביהמ"ש המחוזי, עד לקבלת החלטה אחרת.

אתמול, בתום דיון שנערך בבית משפט המחוזי בירושלים, החליט השופט רם וינוגרד לקבל את עמדת ההגנה ולשחרר את מלכה לייפר למעצר בית בבית אחותה בבני ברק. החלטה זו שהתקבלה, היא בהמשך להחלטת השופטת חנה מרים לומפ בשבוע שעבר, שהחליטה כי לאור הסתירות שעלו בעבר ומורכבות המקרה - למנות פאנל מומחים מטעם בית המשפט שיבחן את מצבה הנפשי של לייפר.

"ההצעה לשלוח אותה למעצר בית בלי ליווי מספיק, עלולה להיות מסוכנת" אמר השופט רם וינוגרד במהלך הדיון, נוכח בקשת פרקליטיה לשחררה למעצר בית אצל אחותה בבני ברק עם מפקחים, ולתת ערבויות כספיות לשחרור. ‏עם זאת, השופט וינוגרד קיבל את הבקשה ואמר כי "בהינתן המצב הראייתי הנוכחי, השונה מהותית זה שהוצג לפני בית המשפט בדיונים הקודמים - אני מורה על שחרורה של המשיבה מהמעצר למעצר בית מלא בבית אחותה" בבני ברק. 

עורכי הדין יהודה פריד וטל גבאי

על פי החלטת השופט, עם שחרורה, לייפר תהיה תחת השגחה של אחד מחמשת הערבים שאושרו בעבר, ועליהם להשגיח עליה בכל עת, ולדווח באופן מיידי למשטרה אם תצא ממקום מעצר הבית ללא אישור. כל אחד מהמפקחים יחתום על ערבות צד ג' בסכום של 50,000 ש"ח וכתנאי לשחרור יופקד סכום של 100,000 ש"ח. הפרקליטות ביקשה עיכוב ביצוע להחלטה, כדי שיספיקו להגיש ערר בטרם תשוחרר והשופט קיבל את בקשת הפרקליטות ודחה את ההחלטה על שחרורה של לייפר.

"נכון וראוי היה, לשיטת העוררת, להסתפק לכל היותר בערבויות כספיות" טוענו פרקליטיה של לייפר בערר שהגישו, נוכח החלטת כב השופטת חנה לומפ שקבעה כי הפרקליטות לא עמדה בנטל ההוכחה הנדרש ממנה במסגרת הבקשה לחידוש הליכי ההסגרה לאוסטרליה, ולא הצליחה להוכיח כי לייפר מתחזה לחולת נפש. אולם כאמור, ההחלטה לשחררה עוכבה עד להחלטה אחרת.

מלכה לייפר עיכוב ביצוע

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד