י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
לטענת איראן:

סוכל ניסיון התנקשות במפקד כוח קודס של משמרות המהפכה

לפי ראש המודיעין במשמרות המהפכה, חוסיין טאיב, סוכלה מזימה אזורית להתנקש במפקד כוח קודס של משמרות המהפכה, קאסם סולימאני • הכוונה הייתה להטמין מאות ק"ג של חומרי נפץ במנהרה מתחת לבית התפילה של אביו של סולימאני

סוכל ניסיון התנקשות במפקד כוח קודס של משמרות המהפכה
נשיא איראן חסן רוחאני צילום: רויטרס

איראן: לפי ראש המודיעין במשמרות המהפכה, חוסיין טאיב, סוכלה מזימה אזורית להתנקש במפקד כוח קודס של משמרות המהפכה, קאסם סולימאני. לפי טאיב מדובר במזימה של מנגנוני מודיעין ערביים ועבריים (ישראליים כנראה הכוונה). חוליית החיסול נעצרה על ידי מערך המודיעין של משמרות המהפכה. כך דווח בתאגיד השידור כאן 11.

לפי הבכיר האיראני, הכוונה הייתה להטמין מאות ק"ג של חומרי נפץ במנהרה מתחת לבית התפילה של אביו של סולימאני. החולייה הייתה מורכבת משלושה אנשים, והמטרה הייתה להצית באמצעות החיסול מלחמה על רקע עדתי, ולהציגו כנקמה פנימית במפקד כוח קודס. החיסול היה אמור לצאת לפועל בזמן שסולימאני נמצא שם בימי חג העאשוראא הקדוש לשיעים.

ראש מערך המודיעין של משמרות המהפכה, חוסיין טאיב, טוען, כי חוליית החיסול שהגיעה לאיראן כדי לבצע את ההתנקשות נעצרה והורכבה משלושה חברים. ההתנקשות הייתה אמורה לצאת לפועל בימי חג העאשוראא הקדוש לשיעים, לא נאמר באיזו שנה. סולימאני נוהג להגיע להגיע באותם ימים לבית התפילה של אביו במחוז כרמאן בדרום מזרח המדינה. התכנון היה להטמין 500 ק"ג של חומרי נפץ מתחת לאותו בית תפילה בזמן שסולימאני שוהה במקום. היעד לפי הבכיר האיראני היה להצית מלחמה פנימית על רקע עדתי ולהציג את ההתנקשות כחיסול חשבונות פנימי.

איראן משמרות המהפכה ניסיון התנקשות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד