י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024

חברת הליסינג פרפקט ליס נקלעה לחובות של כ-67.5 מיליון שקל

לבנק הפועלים חייבת החברה כ-19.7 מיליון שקל, לבנק לאומי כ-6.5 מיליון שקל, לחברת לאומי ליסינג כ-11.2 מיליון שקל, לבינלאומי כ-10 מיליון שקל, לבנק מסד כ-10 מיליון שקל ולבנק איגוד כ-3.7 מיליון שקל • חוב החברה לעובדיה הוא כ-140 אלף שקל, למע"מ מיליון שקל, למס הכנסה כ-25 אלף שקל ולבעל השליטה כ-7.3 מיליון שקל

  • ט"ו אייר התשע"ב
חברת הליסינג פרפקט ליס נקלעה לחובות של כ-67.5 מיליון שקל

חברת הליסינג מהרצליה, פרפקט ליס, שנקלעה לחובות של כ-67.5 מיליון שקל הגישה לבית המשפט המחוזי בתל אביב בקשה להקפאת ההליכים המשפטיים נגדה למשך 60 יום.

זאת, לאחר שבנק לאומי ולאומי ליסינג הגישו קודם לכן בקשה למנות לחברה את עוה"ד עופר פלס ובניהו לאבל ככונסי נכסים זמניים, על מנת שינהלו את צי הרכב של החברה וינתבו את הכספים המגיעים ממנו להחזר חובות החברה לבנק.

בעקבות דיון שהתנהל היום בפני שופט בית המשפט המחוזי בתל אביב איתן אורנשטיין סוכם בין הצדדים כי החברה תנהל מו"מ עם הבנקים במשך 14 יום כדי לגבש הסדר לתשלום חובותיה. במהלך תקופה זו, החברה לא תבצע כל שינוי בעלות בנכסיה, לא תשלם סכומים העולים על כ-350 אלף שקל ותשלם לבנקים כ-100 אלף שקל שמצויים בקופתה.

חברת פרפקט ליס הוקמה ב- 2003 והיא בעלת כ-700 לקוחות, רובם עסקיים, והיא מספקת ליסינג תפעולי עם שירותי ביטוח ורישוי אך ללא שירותי תחזוקה.

בעל השליטה בחברה, עמית לאופר, עוסק בתחום הליסינג כ-15 שנים ובחברה מועסק צוות ניהולי ושייוקי. החברה מונה בבקשת הקפאת ההליכים את חובותיה, הנאמדים בסך כולל של כ-67.5 מיליון שקל. לבנק הפועלים חייבת החברה כ-19.7 מיליון שקל, החוב לבנק לאומי הוא כ-6.5 מיליון שקל, כאשר בעל השליטה בחברה ערב לו אישית.

לחברת לאומי ליסינג חייבת החברה כ-11.2 מיליון שקל. לבינלאומי חייבת החברה כ-10 מיליון שקל, לבנק מסד כ-10 מיליון שקל ולבנק איגוד כ-3.7 מיליון שקל. חוב החברה לעובדיה הוא כ-140 אלף שקל. חוב החברה למע"מ הוא במיליון שקל ולמס הכנסה היא חייבת כ-25 אלף שקל. חובות החברה לבעל השליטה עומדים על כ-7.3 מיליון שקל.

בשנה האחרונה נקלעה החברה לקשיי נזילות שאינם מאפשרים לה לפרוע באופן שוטף וסדיר את התחייבויותיה כלפי נושים, ובעיקר הבנקים המממנים.

נכסיה העיקריים של פרפקט ליס הם כ-680 כלי הרכב שבבעלותה ומושכרים בליסינג ללקוחותיה. רוב המכוניות משועבדות לבנקים ולא ניתנות למימוש בשל זכויות הלקוחות. החברה מציינת בבקשתה כי צפויה לה הכנסה של כ-29.5 מיליון שקל מדמי השכירות החודשיים בגין הסכמי הליסינג, וכי "קיים פער שלילי בין התקבולים השוטפים להלוואות השוטפות בגובה של כ-9.1 מיליון שקל. יחד עם זאת, קיים פער חיובי בין התקבולים העתידיים ממימוש ומכירת הרכבים לבין הלוואות הבלון של כ-19 מיליון שקל". על בסיס נתונים אלו הגישה החברה תכנית הבראה.

החברה מציעה, באמצעות עו"ד שולי גולדבלט ממשרד גולדבלט-גינדס-יריב, להמשיך להפעילה באמצעות חברת בת מקבוצת אלבר במהלך תקופת הקפאת ההליכים. בנוסף, מציע לאופר להזרים 6 מיליון שקל כך שיפרעו חובות החברה לנושיה.

קודם לכן הגישו בנק לאומי ולאומי ליסינג בקשה לממש את אגרות החוב של החברה ולמנות לה כונס נכסים. בבקשתו של בנק לאומי נטען כי במצב החברה חלה הרעה מוחשית. בשבועות האחרונים נוהל מו"מ בין החברה לבין הבנקים הנושים שמטרתו התכנסות של החברה, אך המו"מ לא הניב דבר. הבנק מציין כי החברה מצויה בגירעון תזרימי של למעלה מ-13 מיליון שקל, תשלומי ההלוואות אינם מוחזרים על ידה וכלי הרכב נמכרים על ידה במחירים שאינם מכסים את יתרת הללואות. בנק לאומי המיוצג על ידי משרד עוה"ד שמעוני פלס לאבל טוען כי התוכנית העסקית שהציגה החברה בפני הבנקים אינה מציאותית ואינה מקובלת עליו.
ליסינג חובות פרפקט ליס בנק הפועלים בנק לאומי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד