י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
מאבק בעוני

הח"כ של ש"ס הגיש הצעת חוק ראשונה

ביום השבעת הכנסת החדשה, חבר הכנסת הנמרץ של תנועת ש"ס משה ארבל הגיש את הצעת החוק הראשונה שלו. הצעת החוק דורשת להקים רשות לאומית למאבק בעוני

הח"כ של ש"ס הגיש הצעת חוק ראשונה
ארבל צילום: Noam Revkin Fenton/Flash90

הצעת החוק הראשונה של ח"כ משה ארבל, הוגשה היום למזכירות הכנסת הצעת חוק זו הינה מימוש ההבטחה לבוחר בה הצהיר יו"ר ש"ס השר דרעי כי בכוונתו לדרוש הקמת רשות לאומית למאבק בעוני. שכן צמצום העוני מחייב התמודדות רב-ממדית, שיתוף פעולה ותיאום בין-משרדי, וראייה כוללת ורב-תחומית של צרכיהם של אנשים החיים בעוני.

מתוך תובנה זו, הוגשה היום הצעת החוק המפורטת לפיה השינויים הנדרשים בעבודת הממשלה למיגור העוני, התיאום הבין-משרדי, עבודת הממשלה מול הרשויות, יצירת פעילות חדשה וחיזוק פעילות קיימת – ירוכזו ויתורגמו לתכניות עבודה מפורטות על ידי גוף אחד שיהיה אמון על התהליך.

מוצע להקים גוף שירכז ויוביל את היישום, התרגום, המעקב והתיאום שיורכב מנציגי משרדי הממשלה שעיסוקם קשור במאבק בעוני, ונציגי ציבור העוסקים בתחומים הרלוונטיים למאבק בעוני בישראל ובעלי ידע וניסיון בתחום.

גוף זה יגבש תכניות עבודה שנתיות לאבות יעדים וייעץ לממשלה בתחומי המאבק בעוני ויתאם בין משרדי הממשלה השונים ובינם ובין הרשויות המקומיות בכל הנוגע למאבק בעוני; יקיים פעילות הסברה במטרה להעמיק את בקיאות הציבור בתחומי התכנון הכלכלי; ויכלול מרכז מידע לאומי למידע ולמחקר בתחום העוני והמאבק בעוני.

כמו כן מוצע שהרשות תנוהל על-ידי מנהל הרשות ובאמצעות מועצת הרשות אשר תתווה את מדיניות הרשות, תפקח על פעילות מנהל הרשות ותאשר את התכניות השנתיות והרב-שנתיות ואת אופן חלוקת תקציבה.

משה ארבל הצעת חוק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד