י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
שתי המילים שגרמו לטרפת

עושים סדר בבלאגן: התרגיל של נתניהו, התגובה של סער וההשוואה ליהודה ברקן

בכירים במפלגת 'הליכוד' אמרו אתמול (חמישי), כי יו"ר 'הליכוד' וראש הממשלה בנימין נתניהו שוקל אפשרות לקיים פריימריז בזק לראשות הליכוד • מה צייץ סער שגם לטרפת במערכת הפוליטית, למה באמת התכוון נתניהו ומה ההשוואה לשחקן המפורסם? • עושים סדר בבלאגן

עושים סדר בבלאגן: התרגיל של נתניהו, התגובה של סער וההשוואה ליהודה ברקן
נתניהו וסער צילום: Miriam Alster / FLASH90.

בכירים במפלגת 'הליכוד' אמרו אתמול (חמישי) בצהריים, כי יו"ר 'הליכוד' וראש הממשלה בנימין נתניהו שוקל אפשרות לקיים פריימריז בזק לראשות הליכוד. לפי ההודעה, "מטרת המהלך היא ניפוץ אשליית 'המרד בליכוד' שלו מייחלות מפלגות אחרות, דבר שמעכב אותן מלהצטרף לממשלת אחדות".

מי שמיהר להגיב היה ח"כ גדעון סער, מספר 6 בליכוד, שצייץ את המילים "אני מוכן". אמנם רק שתי מילים, אך הן גרמו לטרפת של ממש במערכת הפוליטית.

סער, התראיין ל'ישראל היום' לפני הבחירות האחרונות ונשאל על תרחיש שנתניהו לא יוכל להרכיב ממשלה, ענה אז כי "אני לא מוכן לקחת חלק בניסיון לתקוע טריז בתוך הליכוד ערב בחירות, זה מתבצע כדי לנסות לפגוע באחדות בליכוד".

האם ניצחון של סער אכן אפשרי?

עמית סגל כותב היום ב'ידיעות אחרונות', כי "סער יצטרך לעשות מה שאיש לא עשה מעולם, כולל נתניהו : לנצח יו"ר ליכוד מכהן. זה יהיה מבחן אכזרי. אם יקבל 30% ומטה, זה יהיה כישלון חרוץ. אם ישיג 40%, נוכל להכריז על שובם של המחנות לליכוד". נראה כי האופציה של ניצחון אפילו לא עלתה השולחן.

אך האם אכן היה רצון מצידו של נתניהו לצאת לפריימריז לראשות הליכוד, או שמא היה זה רק ניסיון הפרחת בלון?

‏השרה מירי רגב אמרה בראיון לחדשות 13, כי "זרקו בלון לאוויר כשאמרו שיכול להיות פריימריז והראשון שאמר 'אני מוכן' היה גדעון סער. זאת אומרת שהשמועות שיהיה מי שינסה לבצע הפיכה בתוך הליכוד - היו נכונות".

מי שהיטיב להגדיר זאת היה העיתונאי יגאל מלכה, שכתב: "לפני שלושה עשורים לערך, נהג יהודה ברקן לצאת עם מצלמה נסתרת, להשליך שטר של מאה שקל על הרצפה ולהמתין לפראייר התורן שיתכופף לאסוף אותו רק כדי לגלות שבקצה הרחוב עומד מושון שלנו ומושך את השטר בחוט...

היום השליך נתניהו את רעיון הפריימריז המהירים לרצפה ופראייר אחד, לא חשוב מי, השתטח עליו כמוצא שלל רב. נתניהו משך את החוט! אין פריימריז! שמישהו ילך להרים את הגוויה הפוליטית שנמרחה שם על המדרכה".

פריימריז בנימין נתניהו גדעון סער אני מוכן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד