כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

נלכד מבריח מחשבים • השתמש בשמות חבריו לכולל

רשויות המס לכדו חרדי מבני ברק שהבריח מחשבים ומכר אותם ללא רשיונות ותוך גניבה של המכס ורשויות המס • חשוד גם בשימוש כוזב בשמותיהם של חבריו לכולל

מחשבים. צילום אילוסטרציה
מחשבים. צילום אילוסטרציה

חרדי תושב בני ברק, בשנות ה-30 לחייו, חשוד ביבוא, מכירה ותיקון של מחשבים ניידים, תוך התחמקות מתשלום מיסי היבוא הנדרשים ומהצגת אישורי תקן ותקשורת הנצרכים על פי חוק.

שופטת בית משפט השלום ברמלה, ליאורה פרנקל, שיחררה אותו אתמול (א) תחת מגבלות.

מרשות המסים נמסר: "על פי החשד החליט החשוד לייבא לישראל, בדרך מתוחכמת, מחשבים ניידים, תוך הונאת המכס ורשויות ממשלתיות נוספות. החשוד קיבל מספרי תעודות זהות מאברכים בכולל בבני ברק, שם הוא למד, בתואנה שהוא יכול להשיג להם מלגה. אך בפועל השתמש במספרי הזהות כדי לבצע יבוא אישי על שמם ושלא בידיעתם. בעשותו כן, ניצל החשוד, ללא ידיעתם, עשרות אזרחים תמימים".

בידי מחלקת בקרת יבוא של מכס נתב"ג, ראיות, לפיהן "החשוד הנמיך בהצהרתו את מחירו של כל מחשב נייד בעשרות אחוזים, מ-500-600 דולר למחשב ל-200 דולר בלבד. בכך התחמק מתשלום מסים ביבוא בעשרות אלפי שקלים".

ביום חמישי, ה-3 למאי, נערך חיפוש בביתו של החשוד ונמצאו בו 15 מחשבים ניידים מדגמים שונים. עוד עלה, כי "זוייפו חשבונות הספק שצורפו מאתר Ebay בארה"ב, על שמות אנשים אחרים, אשר לא היו מעורבים ביבוא ומי שעמד מאחוריהם היה החשוד בלבד".

בנוסףנכתב בבקשה לבית המשפט: "לחשוד אין תיק עוסק במע"מ. החשוד מכר את הסחורה המיובאת ללא הוצאת חשבונית כנדרש ותשלום מע"מ בהתאם".

החשוד בחר לשמור בחקירתו על זכות השתיקה.
מחשבים מס הכנסה רשות המיסים בית המשפט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד