י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
על גבול האנטישמיות

יואליש קרויס כועס: קראתי הספר ונדהמתי מהבורות

יואליש קרויס, עסקן 'העדה החרדית' ממאה שערים, מזדעק במכתב חריף כנגד ספר המציג שקרים על הציבור החרדי, "נשגב מבינתי איך כל בעל מקלדת היודע להקיש ברב גוגל הופך לפרופסור, מרצה וחוקר"

יואליש קרויס כועס: קראתי הספר ונדהמתי מהבורות
יואליש קרויס צילום: משה ויסברג

ספר שיצא בשם "מדריך לחברה החרדית", העלה את חמתו של העסקן המפורסם יואליש קרויס משכונת מאה שערים איש 'העדה החרדית', יואליש שקיבל את הספר מאחד מידידיו לרגל מלאת חצי יובל לנישואיו, עבר על הספר והעיר את הערותיו לחבר, המכתב המלא הגיע לידי 'בחדרי חרדים'. 

"לכבוד צחי היקר: ברצוני להודות על ביקורך אצלי בבית לרגל 25 שנות נישואי. קיבלתי בהערכה את הספר שהענקת לי בשם: 'מדריך לחברה החרדית' של פרופסור בנימין בראון בהוצאת המכון 'הישראלי לדמוקרטיה'".

"עלעלתי בספר שעוסק בין הייתר גם בנו אנשי 'העדה החרדית' ונדהמתי מרמת הבורות וסילוף העובדות ברמת שקרים של ממש, סילוף שאין ספק שהוא מכוון בכדי לעשות דמוניזציה אנטישמית לציבור החרדי ולהרבות שנאה בעם כנגדם".

"נשגב מבינתי איך כל בעל מקלדת היודע להקיש ברב 'גוגל' מילת חיפוש הופך לפרופסור מרצה וחוקר. הרי רק בריפרוף קל שלי בספר מצאתי 36 "טעויות" פשוט שקרים של ממש בעובדות שכל אחד יכול לבוא ולבדוק ולראות שהעובדות הפשוטות ביותר לא היו ולא נבראו".

"אין ברצוני להטריח אותך בכל העובדות והשקרים שהובאו בספר, כי הדף לא יכיל, אלא אמנה מספר עובדות בולטות קטן לדוגמא כדלהלן" כותב יואליש. 

הספר שהרגיז את קרויס

בעמוד 137 נכתב: "השמות הבולטים ביותר בחוגי הקנאות החרדית הספרדית בימינו הם הרב אמנון יצחק, הרב דניאל ביטון והרב שלמה אלברנץ שלושתם יש לציין אנשים בהירי ביטוי, הפונים במידה רבה לקהל המבקש להתקרב אל הדת"

בהמשך בעמוד 139 הכותב מפרט: "הרב דניאל ביטון תושב בית שמש וראש מוסדות אורות התשובה נוקט עמדות אנטי ציוניות חריפות לא פחות מאלה של הרב אמנון יצחק, מצד אחד בעל השקפות קיצוניות ומצד אחר פתוח לשיח עם הציבור הרחב. מצד אחד שקוע בעיסקאות פיננסיות בישראל ומחוצה לה ומצד אחר הוא איש ספר העוסק באיסוף ובהאדרה של ספרים תורניים"

"גם הרב ביטון מתח ביקורת חריפה על נטורי קרתא שחברו לפלסטינים ולאיראנים, הרב ביטון ידוע בציבור החרדי בהישגיו הכלכליים המרשימים, לכתב עיתון הארץ חיים לוינסון אמר: "אני רוצה שילמדו תורה ביופי שיהיה לתלמידים הכל" סוף ציטוט.

"ברגע הראשון פשוט צחקתי ונדהמתי מהבורות של האיש" כותב קרויס,  "פשוט הפרופסור המלומד פגש בקונטרס של הרב דניאל ביטון אחר לגמרי שהוא בכלל מבית שמש (ובאמת מנטורי קרתא) וכשהפרופסור עשה גוגל על דניאל ביטון מצא את אותו ראש מוסדות אורות התשובה מהר נוף בירושלים. והפרופסור ניכס את אותו קונטרס של ביטון מבית שמש לביטון של הר נוף".

דוגמא מס' 2: עמוד 179 הפרופסור כותב: חבורת הקנאים הצעירים ובראשה מנהיגם ר' עמרם בלוי התרכזה בעיקר בבית המדרש "קהל יראים חסידים", שלא היה חסידי כל עיקר" סוף ציטוט.

"ואני שוב צוחק, הרי העובדות הם שאת בית המדרש קהל יראים הקימו חסידי צאנז בכדי ליסד ולקיים בית הכנסת בנוסח חסידי צאנז. וכך זה רשום בעמותה שלהם. גם מתפללי בית הכנסת הנ"ל היו חסידים כמו ר' שמואל דייטש. ר' נתנאל טורנהיים, ועוד. וידוע שר' עמרם בלוי שהיה מהפרושים (ליטאים) כשהתחיל להתפלל באותו בית הכנסת עבר מנוסח אשכנז (נוסח ליטאי) לנוסח ספרד (חסידי) כמנהג המקום. שוב הרב גוגל הטעה את הפרופסור 'החוקר'". 

דוגמא 3 והאנטישמית: בתמונות הסמוכות לעמוד 160 בראון מביא תמונה של האדמו"ר מבעלזא בעת ביקורו של נתניהו וכותב: " 'לא קם ולא זע' הרבי מבעלז מארח את רוה"מ נתניהו בלי לקום לכבודו" סוף ציטוט.

"כאן כבר פסקתי מלצחוק ופשוט זעמתי על החוצפה. הרי כל מי שמביט בתמונה רואה שולחן וכסא של הרבי נמוכים ומבין שזו תמונה שהרבי יושב שבעה ונתניהו בא לנחמו, ומיותר לציין ההלכה שהיושב שבעה מנוע מלקום בפני כל אדם ואף לא לומר לו 'שלום', ובכלל בהיסטוריה הרבי מבעלזא נפגש רק פעמיים בחייו עם נתניהו, בפעם הראשונה היה זה בחתונת בנו הבכור, והפעם השניה כשישב שבעה בתמונה המדוברת,  אבל מה אכפת לפרופסור המלומד והחוקר להציג זאת כביקור רגיל ולהציג את האדמו"ר כגס וכחסר נימוס ואז להסית עוד את הקורא נגד הציבור החרדי ומנהיגיו?!.

תמונת ראש הממשלה והרבי מבעלזא כפי שמופיע בספר

"ויש עוד ועוד דוגמאות רבות מתוך הספר אלא אין בידי כעת זמן פנוי לצטט את כולן,  רק אגיד שלא כל מה שפרופסור מרצה או חוקר אומר על הציבור שלנו צריך לקבל כתורה מסיני.  אוסיף שאני שוקל לתבוע דיבה את אותו פרופסור בשם קהילות מסוימות שהוציא דיבתם רעה בסילוף העובדות". מסיים יואליש את מכתבו. 

גמר חתימה טובה  אגוט גיבענטשט יאהר אשמח לביקורך בחג הסוכות יואליש קרויס ואף מצרף את כתובת המייל שלו, מייל: [email protected]

יואליש קרויס המכון הישראלי לדמוקרטיה מאה שערים הרבי מבעלזא

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 23 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד