י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
חשיפת 'בחדרי חרדים'

התפתחות במעצר הזוג החרדי במולדובה: שוחררו למעצר בית

לאחר שחשפנו בצהריי יום השישי, על אודות מעצרם של שלושה ישראלי בהם בני זוג חרדים במולדובה לאחר שנחשדו באלימות כלפי דיילת במטוס בדרך חזרתם מאומן לישראל, ל'בחדרי חרדים' נודע כי בפעילות נמרצת, הושג שחרורם הבוקר בעיצומה של השבת | זאת על פי פסק הלכה מיוחד בשל סכנה

התפתחות במעצר הזוג החרדי במולדובה: שוחררו למעצר בית
זוג חרדי צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

תקווה לסיום טוב: לאחר שדיווחנו ביום שישי כאן ב'בחדרי חרדים' על אודות מעצרם של זוג חרדים במולדובה יחד עם אחיו של הבעל, בדרכם חזרה מאומן לישראל, ל'בחדרי חרדים' נודע הערב (מוצ"ש) כי בפעילות נמרצת שהפעיל רבה הראשי של מולדובה הרב פנחס זלצמן בשיתוף עסקני הקהילה האורתודוקסית ברפובליקת מולדובה, שוחררו שלושת הישראלים למעצר בית בבוקר יום השבת.

על פי אנשי הקהילה, אחד מקרובי משפחתו של הבעל, אחיו ככל הנראה, עישן סיגריה ממש לפני העליה למטוס, דבר שהתפתח לריב עם אחד המאבטחים שהגיע בהמשך בבטן המטוס גם אלימות.

גורמים המעורבים בניסיונות השחרור אומרים, כי העצורים החרדים צפויים להשתחרר בתחילת השבוע ולשוב ארצה עד חג הסוכות, אולם הפרטים בשלב זה טרם ברורים דיים.

לדברי הרב פנחס זלצמן, רבה הראשי של מולדובה: "החוק המולדבי מאפשר להחזיק את העצורים במעצר 30 יום ללא משפט, ועל כן היה צורך לערב את הגורמים הגבוהים ביותר כדי לסייע לעצורים שישהו בסביבה מתאימה בשבת. תודה לא-ל, הרשויות במולדובה מעריכים מאוד את הפעילות שלנו, מה שסייע להביא לשחרורם המהיר למעצר בית בקהילה היהודית".

הרב זלצמן. (באדיבות המצלם)

כפי שדיווחנו בערב שבת, שלושה חרדים ובהם בני זוג נעצרו במולדובה בחשד שהיכו דיילת במטוס, בדרך חזרתם ארצה לישראל מאומן שבאוקראינה.

כן דיווחנו כי רבה הראשי של מולדובה הרב זלצמן, ביחד עם השליח החב"די הרב מנחם מענדל אקסלרוד. עושים כל אשר לאל ידם להוציאם מהכלא עוד לפני שבת. כאשר על פי פסק הלכה, המאמצים יימשכו גם לתוך השבת ככל ויהיה צורך, וזאת לאור חומרת הכלא המולדבי.

עו"ד נתן רוזנבלט, המטפל במקרה מהארץ, מסר ל'בחדרי חרדים' לאחר שיחות עם העצורים, כי אין להם כל קשר לסיפור, וכי כל פשעם הוא כי ניסו להפריד בין הניצים, כאשר נוסע אחר, שהיה כנראה שתוי, השתולל במטוס.

זוג חרדים מולדובה מעצר בית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד