י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

מאבק ה'סיום' • הסכם פשרה בין 'יהדות התורה' ו'דרשו'

על פי ההסכם, ארגון 'דרשו' יקיים את הסיום בשעות אחר הצהריים, ויהדות התורה בערב, כאשר הסעות חינם יעבירו את המשתתפים בין האירועים • והיכן ישתתף הגראי"ל שטיינמן?

הגראי"ל שטיינמן
הגראי"ל שטיינמן

לאחר המתיחות בין ארגון 'דרשו' העולמי לעסקני יהדות התורה, שקבעו את אירוע סיום ש"ס דף היומי באותו יום ובשני אצטדיונים שונים, ולאחר אינספור הצעות פשרה שהועלו, בימים האחרונים הגיעו הצדדים לסיכום, המתפרסם כאן לראשונה.

על פי ההסכם, מאחר ומדובר בימי בין הזמנים, מארגני האירועים אינם מקובעים לקיימם בשעות הערב דווקא, ומשכך סוכם כי סיום הש"ס של דרשו ב'היכל נוקיה' שבשכונת יד אליהו בתלאביב, יתחיל בשעה חמש אחר-הצהריים ויסתיים לקראת השעה שמונה בערב, ומשם ייצאו אוטובוסים חינם - שימומנו על-ידי דרשו - לאירוע הסיום באיצטדיון המושבה בפתח תקווה, שם יתחיל האירוע בסביבות השעה שמונה וחצי.

יצויין, כי הרב דוד הופשטטר, יו"ר 'דרשו', הודיע כי יפרוש חסות מסויימת אף על האירוע של אגודת ישראל במושבה ויקצה לכך תקציב מיוחד.

בניגוד לאירוע במושבה, אליו יגיע הקהל באוטובוסים שיתוגברו לקראת האירוע, אולם הנוסעים ישלמו על הנסיעה מכיסם, לסיום בהיכל נוקיה ייצאו אוטובוסים חינם מריכוזי הציבור החרדי בארץ.

בנוסף, אמורה לצאת מארה"ב רכבת אוירית שתוביל כאלף איש בסיום.

גדולי ישראל הבטיחו את השתתפותם בשני האירועים, אולם הגראי"ל שטיינמן הודיע כי ישתתף רק בסיום אחד וככל הנראה ישתתף בסיום במושבה.

ב'דגל התורה' חוששים, כי לבסוף ייצא הגראי"ל לאירוע המוקדם יותר בתל-אביב, ולאחר מכן כבר לא יתאמץ לצאת לסיום השני בפתח-תקווה.

בנוסף, אם עד אתמול היה חשש שסיומי הש"ס ייהפכו לכינוסי בחירות, מה שיגרום לחלק מהחוגים להדיר רגלם מהאירוע, הרי שההתפתחויות האחרונות הסירו את החשש.
סיום ש''ס דרשו הגראי''ל שטיינמן יד אליהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד