כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

מדריך הטיולים שוכנע לעזוב המיסיון והעביר הסיורים לבני ברק

קבוצות מטיילים נהרו מדי שבוע למרכזי מיסיון בתל-אביב ונחשפו לחומר מיסיונרי • אחרי שנוצר קשר עם המדריך, הוא החל להדריך קבוצות מסיירים דווקא במרכזי התורה של בני-ברק

צילום אילוסטרציה: יוסי פורמנסקי
צילום אילוסטרציה: יוסי פורמנסקי

אל האגף להצלה ממיסיון של יד לאחים הגיעו בחודשים האחרונים תלונות על מדריך טיולים שמארגן בקביעות מסלולי טיולים בימי שישי, כשהוא מוליך את משתתפיהם להיכרות בלתי אמצעית עם הקהילות המיסיונריות.

במרכז הסיור, כך נודע, מבקר המדריך עם קבוצת המטיילים בבית הקהילה המשיחית-מיסיונרית בתל אביב כדי לראות מקרוב את הקהילה המיסיונרית ואת אופי פעולתה. המתלוננים שהביאו את המידע הצביעו על כך שבאמצעות סיורים אלו נזרע הרס רב. מאות יהודים תמימים נחשפים באמצעותם לחומר מיסיונרי מסוכן והתוצאות הרות אסון.

המלאכה לחיסול התופעה הוטלה על בנימין ולקן מהאגף להצלה מהמיסיון, שיצר קשר עם מדריך הטיולים וביקש להיפגש עמו בדחיפות. לאחר מספר ניסיונות הוא ניאות להיפגש. במקביל תיאמו את בואו של יהודי שנתפס למיסיון ובזכות יד לאחים עזב את הקהילה. הלה סיפר למדריך באופן ישיר, מלא ואותנטי את הסכנה הגלומה בהולכת השלל המיסיונרית ואת שיטות הרמייה שבהן הם עובדים. איש מקרב עובדי יד לאחים שהשתתף בפגישה לא יכול היה לנחש מה מתחולל בקרבו של המדריך, שאינו נמנה עם שומרי התורה והמצוות, אשר במשך כל זמן המפגש הממושך שמר על פנים חתומות וכמעט לא אמר דבר.

שבועיים לאחר מכן קיבל ר' בנימין ולקן שיחת טלפון. על קו הטלפון היה מדריך הטיולים. "חשבתי על הדברים וקראתי את חומר ההסברה שהבאתם לי. אני מפסיק לקחת קבוצות של יהודים לקהילה המיסיונרית". הפעיל היה נרגש אך בכך לא תם הדבר ולהפתעתו המשיך המדריך ואמר: "אני רוצה להביא מהיום את קבוצות המטיילים לבני ברק, שיראו איך נראה ערב שבת אצל החרדים. את הקבוצה הראשונה אביא כבר ביום שישי הבא".

בשיחת הטלפון הבאה בה סיפר מדריך הטיולים על תגובותיהם הנרגשות של משתתפי הסיור הודיע: "יותר לא אקיים שום סיור אצל המיסיונרים".
יד לאחים מסיון סיורים מודרכים תל אביב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד