ד' אייר התשפ"ד
12.05.2024

ההילולא במירון: ההדלקות, התחבורה והסדרי התנועה

קבלו 'מפת דרכים' מלאה להילולת רשב"י: דרכי ההגעה, מספרי האוטובוסים, שעות ההדלקה ואזהרות נחוצות • כל המידע השימושי לחובבי מירון • פרויקט מיוחד

צילום: יעקב כהן, בחדרי חרדים
צילום: יעקב כהן, בחדרי חרדים



המחוז הצפוני, אגף התנועה של משטרת ישראל והמרכז הארצי לפיתוח מקומות קדושים השלימו בימים אלה את היערכותם לקראת הילולת הרשב"י במירון, שתיערך השנה בין התאריכים 9-10.5.12, בימים אלה צפויים לפקוד את האתר מאות אלפי חוגגים שיבואו להשתתף בהדלקות של החסידויות השונות.

בתוך כך, בוצעו במהלך החודשים האחרונים הסדרי תשתיות ותנועה ייחודיים, לשם קליטה בטוחה של רבבות החוגגים, זאת, לצד דגש ניכר בנושא האבטחתי והסדר הציבורי.

להערכת המשטרה - במשך 30 שעות שנמשכת ההילולא יעלו כ-310,000 חוגגים להר מירון.

על פי הערכת אנשי מירון, במהלך אותם 30 השעות מגיעים כ-100 אלף איש בלבד, זאת על פי החישוב שאדם ממוצע שוהה במירון כ-5 שעות, על ההר נמצאים בו זמנית כ-10,000 איש. מכיון שיש 2000 אוטובוסים שנכנסים ויוצאים ממירון, זה אומר כל דקה 3.5 אוטובוסים נכנסים ויוצאים שזה כמעט לא אפשרי. ובתוספת כלי הרכב הפרטיים, מדובר על כמאה אלף איש.

כבכל שנה, יגיעו החוגגים באמצעות הסעות מרוכזות (שאטלים) מהחניונים השונים ויסעו למתחם האירוע בדרכי גישה מוגדרות, כאשר העיקרון המנחה הוא הפרדה בין הולכי הרגל לתחבורה במקום, זאת לשם בטחון החוגגים וזרימה תקינה ובטוחה של האוטובוסים בציר.

מערך האבטחה, כמו גם מערך התנועה, יפעל במספר מעגלים, קרי - החל מהאבטחה בהר מירון, דרך נקודות הבידוק בחניונים ועד צירי הגישה אליהם, ובכלל זה פיקוח אחר הנכנסים בתוך מערך האוטובוסים ובקרב הולכי הרגל.

להלן סדר ההדלקות:

ליל ל"ג בעומר
• בשעה 20:30 תיערך ההדלקה המרכזית המסורתית על ידי האדמו"ר מבאיאן, על גג ציון הרשב"י ובשטח הסמוך לו עד לשעה 23:00.
• מאוחר יותר בשעה 24:00 תיערך ההדלקה של האדמו"ר מקרלין בשטח של 'תולדות אהרן' מאחורי הציון עד לשעה 2:00.
• בשעה 1:30 תיערך ההדלקה של הרב הראשי לישראל הרב שלמה עמאר סמוך ונראה לציון הקדוש עד לשעה 4:00.
• בשעה 2:00 תיערך ההדלקה של 'שובו בנים' בראשות הגאון הצדיק רבי אליעזר ברלנד בשטח שובו בנים (משחטה) עד לשעה 4:00.

יום ל"ג בעומר:
• בשעה 17:00 תיערך ההדלקה של האדמו"ר מתולדות אברהם יצחק בשטח שמאחורי 'תולדות אהרן' עד לשעה 19:00.
• בשעה 19:00 תיערך ההדלקה של האדמו"ר מתולדות אהרן בשטח שמאחורי ציון הרשב"י עד לשעה 20:30.
• עלולים להיות שינויים בזמני ההדלקה.

יש לציין, כי השנה ישולט האזור בשלטי הכוונה והסברה בשפה העיברית ובאידיש על מנת להקל על תנועת החוגגים במקום. טלפון של מרכז ההסברה שיפעל במקום - יפורסם בהמשך.

כאמור, בהתאם לשינויים בהסדרי התנועה, מתחם ההר ייסגר לתנועת כלי רכב ביום שלישי 8/5/12 החל מהשעה 16:00. ביום רביעי 9/5/12 החל מהשעה 07:00 תסגר התנועה בכלל הצירים המובילים להר (מעגל תנועה), ותחל כניסה מבוקרת של תחבורה ציבורית. הודעה בדבר פתיחת הצירים מחדש תצא בהתאם בתום האירוע.

משטרת התנועה הארצית תחת פיקוד המחוז הצפוני תנהל ותפקח על נושא ההכוונה והסדרת התנועה בצירים הבינ-עירוניים המובילים והנושקים לאתר מירון, תסדיר חניית כלי רכב ורכבי הסעה של באי ההילולא בחניונים קרובים ורחוקים, ואבטחת תנועת הולכי הרגל מהחניונים אל האתר, תוך פגיעה מינימאלית ככל הניתן בשגרת התנועה של שאר המשתמשים בדרך.

במהלך החודשים האחרונים, ליוו קציני משטרת התנועה הארצית ומהנדס האגף את תוכניות הסדרי התנועה הייחודיים לאירוע והקמת התשתיות המתאימות, לרבות מערכי תנועה של חברות ההסעה השונות וכן הרחבה והכשרת חניוני "החנה - וסע" בהם הוכשרו כ-8,000 מקומות חניה עבור כלי רכב פרטיים, כך שבפועל התנועה אל ההר תותר בימים אלה לחברות אוטובוסים שאושרו לכך בלבד!

2,000 אוטובוסים יגיעו למירון

חברות התחבורה המובילות ישנעו כ-2,000 אוטובוסים למירון וממנה:

על פי ההערכות חברת 'אגד' תשנע כ-1,000 אוטובוסים מירושלים, חיפה, בני ברק ואשדוד. 'נתיב אקספרס' עם 60 אוטובוסים מצפת, נתניה, נהריה וקריית שמונה. ההסעות של אגד ו'נתיב אקספרס' כוללות הסעות ללא תשלום מחניוני 'חנה וסע' עד לאתר ובחזרה.

'הופמן' תשנע כ-250 אוטובוסים מירושלים, בני ברק, בית שמש וקריית מלאכי. 'נתיבות חסד' עם 230 אוטובוסים מבני ברק, קריית ספר, ביתר, ירושלים ונתניה. 'מקומות ואתרים' עם 150 אוטובוסים מבני ברק. 'דרכי נועם' עם 150 אוטובוסים מבני ברק וקריית ספר. 'דרך החיים' עם 150 אוטובוסים מירושלים ובית שמש. 'קונקס' עם 25 אוטובסים מטבריה.

במהלך ימי ההילולא, יופצו עדכוני תנועה מטעם האגף בזמן אמת באמצעי התקשורת, לרבות עומסי תנועה והמלצות לצירי נסיעה בהתאם לתפוסת החניונים.

אגף התנועה ומחוז צפון יסתייעו גם השנה ביחידת המסוקים המשטרתית אשר תחוג מעל האזור ותבצע פיקוח והכוונה ובנוסף יתפרס לאורך הצירים מערך גררים אשר יפנה מיידית כלי רכב המעכבים את זרימת התנועה.

צירי ההגעה:

צירי הגעה לחניונים שהוקמו עבור מירון הינם:

• לחניון פרוד - לבאים מכיוון כרמיאל או מכיוון צומת קדרים (בכביש 85), דרך צומת חנניה לכביש 866 לכיוון ישוב מירון ועד כניסה לישוב פרוד.

• לחניון עין הוזים - לבאים מכיוון טבריה, דרך צומת עמיעד בכביש 90, דרך מחלף אליפלט לכביש 89 לכיוון ישוב מירון, דרך צומת עין זיתים.

• לחניון ספסופה (מול ישוב ספסופה) - לבאים מנהריה, מעלות בכביש 89, דרך צומת חירם, גוש חלב.

גם השנה לא תותר פעילות רוכלים במקום ומהתאריך 22/4/12 נפרסו שוטרים במירון על מנת למנוע את התופעה ולטפל בה בנחישות ובצורה מיידית.

במשטרה מבקשים להזכיר:

• אסור להסיע נוסעים מעל המותר, ובהתאם לרשיון הנהיגה. שימוש בחגורת בטיחות לכל יושבי הרכב, בדגש על התקני ריסון ומושבי בטיחות לילדים.

• נהיגה מפוכחת ועירנית בהלוך ובחזור - תוך שימת דגש על שעות שינה של הנהג. יצירת סביבת נהיגה נכונה לנהג נטולת הסחי דעת.

• עצירה בנקודות ריענון שהוקמו במיוחד עבור החוגגים בשובם ממירון (צומת השומרים, כביש 90 בבקעה וכביש 6 בתחנת דלק אלון)

• היחידה המרכזית של אגף התנועה תאכוף שעות נהיגה של נהגי הסעות (בדיקת טכו-גרף) ותקינות רכבים.

















תנועה תחבורה אבטחה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד