י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
בנוכחות השגרירה

חצי מיליון ש"ח נתרמו לבניית מקווה בעיר קישינב

אנשי עסקים בכירים, רבנים, אישי ציבור ודיפלומטים חשובים השתתפו בערב הצדעה יוקרתי ומצומצם שנערך לציון 15 שנות פעילות של הקהילה האורתודוכסית בקישינב מולדובה שבראשות הרב פנחס זלצמן. הנוכחים נידבו לבניית מקווה ולהמשך פעילות וביסוס צרכי הקהילה

חצי מיליון ש"ח נתרמו לבניית מקווה בעיר קישינב
הדינר שנערך צילום: באדיבות המצלם

בדינר שנערך באחד ממגדלי היוקרה שבתל אביב השתתפו גם נציגי הקהילה האורדתוכסית בקישינב. את האירוע פתחה הגברת לנה קבלובה שסיפרה על הפעילות האינטנסיבית של הרב פנחס זלצמן להרבות תורה בעיר ולאפשר קיום חיים יהודיים בבירת מולדובה ובערים נוספות במדינה. בדבריה סיפרה על אירועים של מסירות נפש שכללו הסתכנות במאסר כדי לספק בשר כשר למהדרין לכ-2000 תושביה היהודיים של קישינב באחד מחגי הפסח בשנים האחרונות.

בהמשך עלה לברך ראש עיריית בני ברק הרב אברהם רובינשטיין ששיבח את פעילותו העניפה של הרב זלצמן. "בזכות מסירות הנפש של הרב זלצמן למען הקהילה, מולדובה תהפוך למקום של איידישקייט ותחת הנהגתו של רבה של מולדובה יפעלו כוללים וישיבות שיפיצו את קול התורה למרחקים".

קשריו הענפים של הרב זלצמן עם השלטונות במולדובה, באו לידי ביטוי בהשתתפותה של שגרירת מולדובה בישראל הגברת גבריאלה מורארו. בדבריה שיבחה השגרירה את פעילותו של הרב זלצמן והבטיחה שגם הממשלה החדשה שמתחילה לפעול בימים אלה תמשיך לתמוך בכל הפעילות של הרב זלצמן במדינה. "מה שהרב זלצמן עושה משפיע על כל מולדובה ולא רק על הקהילה היהודית במדינה".

הרב פנחס זלצמן הודה לשגרירה ולממשלת מולדובה כולה והזכיר כי רק לאחרונה קיבלה הממשלה החלטה לסבסד לראשונה בהיסטוריה אוכל יהודי כשר לבית הספר היהודי שתחת הקהילה האורתודוקסית שבראשה הוא עומד. הרב זלצמן פירט את הפעילות האדירה ואת השאיפות להתפתחות יהודית ותורנית הכוללים הרחבת בית הכנסת המרכזי, בניית מקווה טהרה חדש ובית ספר חדיש שישרת את מאות הילדים היהודים בעיר ובסביבה.

"לאורך 15 שנות הפעילות בעיר זכינו לקבל את ברכתם של כל גדולי הדור ובראשם מרן שר התורה הגר"ח קנייבסקי שליט"א" אמר הרב זלצמן. "כיום אנחנו נמצאים בנקודה של שיקום היהדות מחדש. חזון העצמות היבשות של העם היהודי במקום כל כך נידח, קורם עור וגידים בבחינת חדש ימינו כקדם".

את האירוע, שהופק על ידי טיפ הפקות, הנעימה מוזיקה חסידית יחד עם הזמר ישי לפידות.
במהלך האירוע נאספו קרוב ל-500,000 ש"ח עבור בניית המקווה ופרוייקטים נוספים של התחדשות יהודית בעיר. הרב זלצמן הודה לתורמים והתחייב כי הפעילות במדינה תמשיך להתרחב, כולל פעילות חסד ובית תמחוי שמעניק אוכל חם, מזין וכשר ליהודים הקשישים בקישינב.

מולדובה מקווה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד