י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
סוף לפלגים בציונות הדתית?

סמוטריץ' קורא לאיחוד הבית היהודי עם האיחוד הלאומי

הסוף לפלגים בציונות הדתית? השר סמוטריץ' קרא הערב לחיבור הבית היהודי עם האיחוד הלאומי • לדבריו: "צריך לדעת להרגיע את הפלגנים מצד אחד שמתעקשים להדגיש את המפריד, ומצד שני צריך להרגיע את אלו שדורשים אחידות מלאה"

סמוטריץ' קורא לאיחוד הבית היהודי עם האיחוד הלאומי
סמוטריץ' ופרץ צילום: Gili Yaari/Flash90

לאחר שנים בהן היו שתי סיעות נפרדות בציונות הדתית, והיו לרוב מתמודדים יחד כסיעה אחד בכנסת - יו"ר האיחוד הלאומי קורא למיזוג המפלגות שישמשו כסיעה אחת לכל דבר

באירוע בהשתתפות חברי מרכז האיחוד הלאומי שהתכנסו לאירוע הרמת כוסית ודיון על תוצאות הבחירות, קרא שר התחבורה בצלאל סמוטריץ' למיזוג מלא יחד עם הבית היהודי כבר בתקופה הקרובה. לדבריו, "נכון שיש דעות שונות אבל לקרוא לזה פילוגים זאת טעות. הרב גוניות היא טבעית לחלוטין על רקע התנועה הנהדרת הזאת. צריך לדעת להרגיע את הפלגנים מצד אחד שמתעקשים להדגיש את המפריד. ומצד שני צריך להרגיע את אלו שדורשים אחידות מלאה".

עוד אמר השר סמוטריץ', כי "אין ספק שהמצב הנוכחי לא יכול להמשך. צריך להיות קשובים להלך הרוח של הציבור. אני לא רואה הצדקה לקיומם של שתי מפלגות. צריך ללכת למהלך של מיזוג מיידי בינינו לבין הבית היהודי. אני אפנה לרב רפי פרץ ממש בימים הקרובים ואבקש ממנו להיכנס לתהליך מיידי".

השר הוסיף והודה, כי "יש בהחלט לא מעט מוקשים שנצטרך להתגבר עליהם. אסור בשום פנים ואופן לתת למוקשים הללו לעצור אותנו. צריך לשבת עוד יום ועוד יום ועוד יום ולפתור אותם. כל עוד יהיו שתי מפלגות תמיד בסוף נגיע למאבקי הכח בים המלח. אני קורא לרב רפי בואו נכנס למהלך כאן ועכשיו. זאת בשורה שהציבור מחכה לה כבר עכשיו".

הבית היהודי האיחוד הלאומי רפי פרץ בצלאל סמוטריץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד