ח' ניסן התשפ"ד
16.04.2024
קנה מדי צבא ונשק

כתב אישום הוגש נגד ישראלי שהצטרף לדעאש • צפו

כתב אישום הוגש נגד תושב תל שבע שהחליט להצטרף לדאע"ש ולנסוע לסוריה משום שתמך באידאולוגיה של דאע"ש • הנאשם רכש באמצעות האינטרנט, מדי צבא הדומים לאלה של פעילי דאע"ש ובאופן יום יומי לבש את המדים ואת הכפפות, התהלך מחוץ לביתו במדים, נכנס לבוש כך למסגד, הצטלם עם המדים ופרסם את התמונות בפייסבוק

כתב אישום הוגש נגד ישראלי שהצטרף לדעאש • צפו
המדים וכלי הנשק צילום: דוברות המשטרה

פרקליטות מחוז דרום (פלילי) הגישה לפני זמן קצר לבית המשפט המחוזי בב"ש כתב אישום נגד תושב תל שבע, בלאל אבו רקייק בן 20, אשר ניסה להצטרף לדאע"ש ולייצר חומר נפץ.

על פי עובדות כתב האישום, שהוגש באמצעות עו"ד אירה ויימן- קריקון, החליט הנאשם להצטרף לדאע"ש ולנסוע לסוריה משום שתמך באידאולוגיה של דאע"ש. במטרה להזדהות עם דאע"ש, נהג הנאשם לשמוע שירים המשבחים את דאע"ש, לקרוא פוסטים אודות דעא"ש וקרא חדשות של דאע"ש, בין היתר בנושא המלחמה שניהל הארגון בסוריה, סומליה, עיראק ובפיגועים אותם ביצע דעא"ש במדינות אלה. כמו כן, רכש הנאשם, באמצעות האינטרנט, מדי צבא הדומים לאלה של פעילי דאע"ש ובאופן יום יומי לבש את המדים ואת הכפפות, התהלך מחוץ לביתו במדים, נכנס לבוש כך למסגד, הצטלם עם המדים ופרסם את התמונות בפייסבוק.

לצורך הוצאת תוכניתו אל הפועל, איתר הנאשם אתר אינטרנט המפרט את תנאי ההצטרפות לדאע"ש, אשר כללו בין היתר הוצאת דרכון לשם יציאה מישראל, ועיין בהם. בין היתר, במטרה לממן את נסיעתו לסוריה, תכנן הנאשם ליצור חומר נפץ ולמכור אותו לאחרים. לצורך מימוש החלטתו, נכנס הנאשם לאתרים שונים באינטרנט, חיפש מידע אודות ייצור פצצות וחומרי נפץ, צפה בסרטונים המתארים את הליך הייצור של חומרי נפץ  ובהמשך רכש בקבוק מי חמצן, חומצת מלח ונייר כסף וניסה לייצר בביתו חומר נפץ.

התיק  נחקר ע"י ימ"ר נגב במשטרת ישראל ושירות הביטחון הכללי.
 
כתב האישום מייחס לנאשם ביצוע עבירות של נסיון לחברות בארגון טרור, ניסיון למתן שירות או העמדת אמצעים לארגון טרור וניסיון לעבירות נשק (ייצור).

הפרקליטות הגישה לבית המשפט בקשה לעצור את הנאשם עד תום ההליכים המשפטיים נגדו.

דעאש ישראלי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד