ט' ניסן התשפ"ד
17.04.2024
ברקע קמפיין ההדתה

מרענן: במקום פוליטיקה ושימוע - הערוץ ישדר סליחות

הלילה זה קורה; ערוץ הטלוויזיה המוביל בישראל על פי נתוני הרייטינג, ישדר את מעמד הסליחות המרכזי מרחבת הכותל המערבי | בעבר כששודר שיעור תורה רק בדף הפייסבוק של הערוץ, הדבר זכה לביקורת ארסית בעיתון 'הארץ' 

מרענן: במקום פוליטיקה ושימוע - הערוץ ישדר סליחות
אולפן חדשות. אילוסטרציה צילום: יצחק הררי, פלאש 90

לראשונה, 'ערוץ 12' יעביר הערב (שני) את מעמד הסליחות האחרון של ערב יום הכיפורים בשידור חי מרחבת הכותל המערבי.

בתקופה בה אנשי שמאל מלינים על הדתה וכפייה דתית במוסדות החינוך ובמרחב הציבורי, כשהם רואים למשל לצנינים את עשיית הקידוש בגני הילדים בימי שישי ועוד כהנה וכהנה טקסים דתיים בכדי לשמר את המסורת, מדובר במשב רוח מרענן שערוץ הטלוויזיה המוביל בישראל, מעביר בשידור חי את מעמד הסליחות המרכזי מרחבת הכותל.

את השידור ינחו צמד הכתבים הדתיים בערוץ, עופר חדד ויאיר שרקי. כך על פי הפרומו שמופץ ביממה האחרונה.

נזכיר כי בעבר כאשר שידר 'ערוץ 12' עוד בהיותו 'ערוץ 2' את אחד משיעורי פרשת השבוע שמוסרת העיתונאית סיון רהב מאיר, לא בערוץ הטלוויזיה ולא באתר 'מאקו' כי אם בדף הפייסבוק הרשמי, נמתחה עליו ביקורת חריפה בעיתון 'הארץ', כשפורסמה קריקטורה של עמוס בידרמן ובה דמותה של סיון, עם הכיתוב: חדשות התורה עם סיון רהב מאיר, וציטוט חצוף עם זלזול חלילה בנביאם של ישראל, שכביכול נשתל בפיה: 'ונעבור לכתבנו משה רבנו'.

בעיתון מתחו ביקורת על ערוץ החדשות, על כך שבחר להביא שיעור תורה וציטטו תגובות גולשים, שתהו מה הקשר בין זה לבין חדשות.

עופר חדד/יאיר שרקי. צילום: הדס פרוש/נועם ריבקין-פנטון, פלאש 90

בתגובת הערוץ אז ל'הארץ', שוגרה עקיצה משמעותית על הפרסום ועל חופש הדעות: "עשרות אלפי אנשים שבוחרים להיחשף להרצאתה של סיון רהב מאיר מוכיחים שיש מקום לתת לתוכן זה מקום וביטוי. שידורינו ותכנינו בפייסבוק מגוונים ואיננו כופים דבר על הגולשים. הצפייה בתכנים נעשית על פי בחירתם החופשית. באשר לשאלה האם עורכי המהדורה מסכימים לאמירותיה של רהב מאיר, נדגיש כי דעות המובאות על מסכינו ובפלטפורמות השונות של חדשות 2 אינן זקוקות להסכמה של עורכי ומנהלי החברה. אנו בעד מגוון דעות. חבל שבחלק מכלי התקשורת מותר להביע דעות רק אם מדובר בדעת העורך או המו"ל. חדשות 2 היתה הראשונה בארץ לשדר לייב בפייסבוק ונמשיך להציע תכנים מגוונים ומעשירים גם ברשתות החברתיות".

סיון רהב מאיר מסרה ל'הארץ' בתגובה: "כמה גופי שידור ואתרים פנו אליי כדי לשדר את השיעור החדש. אחרי ניסוי מוצלח בעמוד הפרטי שלי, התלהבתי מכך שגם בביתי המקצועי בחדשות 2 מחפשים כיוונים ותכנים חדשים ורוצים לגוון את השיח על היהדות ובכלל. מבחינתי זו גם הזדמנות לחשוף את הציבור למאחורי הקלעים של התקשורת ולהגביר עירנות וביקורתיות וכמובן לחבר לפרשת השבוע. בשיעור אתמול דיברנו למשל על טקסט לא מוכר של חז"ל על תשעה באב, על נעמי שמר, על שני חתני פרס ישראל שנפטרו בימים אלה כמעט בלי שנעסוק בכך, על ההיסטריה סביב הצל ועל אנונימיות בעידן הרשתות. אני מניחה שמבחינת חדשות 2 זו סנונית ראשונה. הטלוויזיה חייבת להמציא את עצמה מחדש וגם התורה צריכה להפוך נגישה יותר וזה כיוון שאני מתחילה להתעסק בו לאחרונה".

נקווה שהפעם השידור יעבור חלק ללא ביקורת ארסיות וירבו השידורים הללו בישראל. תקווה נוספת שמקננת, ששדולת הנשים לא תגיש בשעות שנותרו - בג"צ נגד ההפרדה המגדרית שתהיה במעמד זה.

עופר חדד סליחות בכותל ערוץ 12 יאיר שרקי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד