י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

"אל תעשן, זה לא בריא" • באמת?

ההתעללות במעשנים חוצה גבולות, אסור לעשן במסעדות, בתחנות אוטובוס ורכבת, המחירים עולים • עקיבא וינגרטן, מעשן ותיק, יוצא להגנת ציבור המעשנים ומבקש: די!

"אל תעשן, זה לא בריא" • באמת?

תמיד התפלאתי על אלו שמעירים לסתם אדם זר: "אתה יודע שלא בריא לעשן"? תמיד אני עונה: "מה אתה אומר? אתה רציני? מעולם לא שמעתי על זה, ממש מזל שאתה אומר לי".

ברצינות, אתם מכירים מישהו אחד בעולם שהחליט, בעקבות הערת רחוב שכזו, שמאותו רגע הוא זורק את הסיגריה? אז למה אתה מעיר? תגיד - נודניק תורן - אתה יודע משהו שאני לא יודע בנושא? אתה מגלה לי משהו חדש? לא די בכך שליצמן העלה את המחירים שוב ושוב, שאתה צריך לזרות לי מלח על הפצעים?

אני (כמו כל מעשן אחר) יכול לספר אין סוף סיפורים משעשעים שהיו לי עם מעירי רחוב מהסוג הזה, כך למשל בהפגנה בבית שמש (הדרת נשים, זוכרים?) אחד המפגינים צעק לי במגפון, "זה לא בריא לעשן", פניתי אליו ושאלתי, תגיד, אני פעם התערבתי לך בחיים? אמרתי לך פעם משהו? הערתי לך? כפיתי את דעתי עליך? מה אתה מציק לי? הרי אתה לא מחדש לי מאומה, כל מה שאתה יודע על עישון גם אני יודע, וסביר להניח שאף יותר. יוצא שאתה לא פחות גרוע מאלו שאתה מפגין כעת נגדם, אתה יורק עליי באמצע הרחוב כי לא מוצא חן בעיניך משהו שאני עושה, אז במה באמת אתה שונה מהם? סיקריק שמאלן שכמותך!

בשבוע שעבר ישבה וועדה שהחליטה להטיל על המעשנים סנקציות חדשות, אסור לעשן בתחנת אוטובוס, רכבת, מסעדות, מסקרן רק שבאצטדיונים עדיין מותר לעשן (איפה מישהו שיקום ויצעק, שוב דופקים את הדוסים) כל מעשן יודע שיש שתי סיגריות מועדפות, זו של ההמתנה לאוטובוס וזו שאחרי האוכל, וגם את זה הם לוקחים לנו. מה אנחנו צריכים לעשות? להקים מפלגת מעשנים? מותר עדיין לעשן במאהלים?

אפרופו אוטובוסים, כבר טיפלו בפיח שיוצא להם מאחור? או שלאוטובוסים יהיה עוד מעט גם כן אסור להתקרב לתחנות? (על רכבות אני לא מדבר, הן באמת לא מתקרבות כמעט לתחנות).

אנחנו אנשים בוגרים, שבחרנו מתוך בחירה חופשית שזה מה שאנו רוצים לעשות כרגע, מה עם חוק כבוד האדם וחירותו? יצחק רבין המעשן היה נותן לחוק כזה לעבור?

אני גם לא רוצה להיכנס לוויכוח האין-סופי שניהלתי כבר בלי סוף, האם סיגריות בריאות או לא, סתם נתון מעניין, המון רופאים מעשנים, לא מאמינים? צאו לסיבוב בבתי החולים, ותיווכחו במו עיניכם. מעניין מה הם יעשו עכשיו עם האיסור החדש בנוגע לעישון בבתי החולים.

אז מעירים ומציקים יקרים, תעזבו אותנו לנפשנו, די! אתם לא באמת מחדשים לנו דבר, תכבדו את ההחלטה שלנו, כמו שאני מכבד את ההחלטה שלכם לשתות את הרעל הנקרא 'קולה' או את הבשר הבריא שאתם אוכלים (יותר אנשים מתים בעולם מג'אנק פוד מאשר מסיגריות), ואם נורא מציק לכם הריח, קחו צעד אחורה ותנשמו את האוויר הצח של מכוניות עוברות. כי אם אמא שלי לא הצליחה למנוע ממני את הסיגריה, תהיו בטוחים שלכם אין סיכוי.
וינגרטן סיגריות הערות מעשן גמילה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 32 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד