כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024

פעיל ימין נעצר בחשד להצתת ניידת

מדובר בעצור שביעי בפרשת הצתת הניידת של מפקד מחוז בנימין, עד כה שוחררו כל החשודים • תושב חברון סירב לחתום על הרחקה מ'מצפה אביחי' ונעצר ל-24 שעות

צילום: פלאש 90
צילום: פלאש 90



עמותת 'חננו' מדווחת, כי הבוקר (ג) נעצר בחוות יישוב הדעת, חשוד בהצתת ניידת המשטרה של מפקד מרחב בנימין, תוך כדי ההרס שבוצע במאחז עלי עין לפני כ-10 חודשים.

הבוקר הגיעו שוטרי יס"מ לשטח החווה הסמוכה לישוב שילה שבבנימין. השוטרים עצרו את נ' ששהה במקום, והוא נלקח לתחנת המשטרה ליחידה המרכזית - ש"י במעלה אדומים, שם נחקר בנוגע להצתת הניידת.

כזכור, לפני כ-10 חודשים הרסו כוחות הביטחון את המאחז עלי עין, אף הוא סמוך לשילה. במהלך ההרס השתמשו כוחות הביטחון באלימות רבה שכללה יידוי רימוני הלם ושימוש באלות. כתוצאה מאלימות השוטרים נזקקו 10 מתיישבים לטיפול רפואי.

בתגובה להרס ולאלימות הקשה, הוצתה ניידת המשטרה של סנ"צ יורם אקוע, מפקד תחנת בנימין, שחנתה בצידי הכביש כשהיא ריקה מאדם.

למעלה מ-6 חשודים נעצרו עד כה בפרשה, האחרון שבהם לפני כחודשיים. עד כה - שוחררו כולם.

מעמותת 'חננו' נמסר כי העצור הנוכחי עדיין שוהה בחקירה, וכי עו"ד עדי קידר מטפל בעניינו.

סרב להצעת השוטרים ונעצר

בתוך כך נמסר מעמותת 'חננו', כי תושב חברון שזומן לחקירה שגרתית, התבקש לחתום על צו הרחקה ממצפה אביחי. משסירב - נעצר ל-24 שעות.

א', תושב חברון, זומן לפני כמה ימים לחקירה בתחנת המשטרה בחברון. היום (ג) הגיע א' לתחנה כפי שנדרש, ושם נחקר בחשד לשהיה בלתי חוקית במצפה אביחי. לטענת המשטרה על המקום חלים כללי שטח צבאי סגור.

א' התבקש לחתום מרצונו על הרחקה של 15 יום מהמקום, וחתימה על ערבות עצמית. הוא סירב לחתום בטענה שהצו המדובר ממעט את תושבי המקום מהגבלת השהיה בו. לדבריו הוא מתגורר במצפה אביחי מזה כשלוש שנים.

בתגובה לסרובו של א', החליט קצין משטרה לעצרו במקום ל-24 שעות. עו"ד מטעם עמותת 'חננו' הגיש ערר על המעצר, והדבר יובא לדיון בבית המשפט עוד היום.
משטרה עלי עין ניידת חברון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד