י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
כשנתניהו שקל לשלוח את השרים לפוליגרף

אחרי הסערה: השר חשף את זהות 'המדליף' - יאיר לפיד עוקץ

אחרי שהמערכת הפוליטית סערה בעקבות הדלפה לכאורה מישיבת הקבינט שהסירה את העמימות מעל פעולת צה"ל לסיכול מתקפת הרחפנים האיראנית מסוריה, ולאחר שלפיד תקף את הממשלה וטען שרק בגלל זה נסראללה הגיב, השר חושף מי עומד מאחורי הפרסום ומדוע

אחרי הסערה: השר חשף את זהות 'המדליף' - יאיר לפיד עוקץ
יאיר לפיד וישראל כץ בישיבת ממשלה צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

השר גילה: הרמטכ"ל עמד מאחורי הפרסום שבגללו דרשו פוליגרף מחברי הקבינט.

ביולי 2019 סערה ‏המערכת הפוליטית בשל ההדלפות מישיבות הקבינט המדיני ביטחוני הסגורות, וראש הממשלה בנימין נתניהו אף הציע לשלוח את כל שרי הקבינט לבדיקות פוליגרף - דבר שלא יצא לפועל.

שר הפנים אריה דרעי טען כי בעקבות ההדלפות "אי אפשר לדון באופן רציני ומעמיק", ואילו שר הביטחון אביגדור ליברמן אמר כי "זה פוגע בביטחון המדינה". שרי 'הבית היהודי' נפתלי בנט ואיילת שקד הטיחו בליברמן: "בואו נלך כולם לפוליגרף". 

הבוקר (שני), שר החוץ ישראל כץ, הממונה גם על ענייני המודיעין, צייץ בטוויטר וגילה לכאורה את זהות המדליף. "‏זוכרים את הויכוח על הסרת העמימות מעל פעולת צה"ל לסיכול מתקפת הרחפנים האירנית מסוריה? ולפיד שתקף את הממשלה וטען שרק בגלל זה נסראללה הגיב?" שאל כ"ץ ופתר את התעלומה.

"טוב אז הבחירות הסתיימו ואתמול הבהיר הרמטכ"ל חד משמעית, שהוא זה שיזם את הפרסום משיקולים מקצועיים לחלוטין" סתם ולא פירש. ראש הממשלה, בנימין נתניהו, אמר ביולי 2018 בישיבת סיעת הליכוד כי הוא "לא מאמין בהדלפות, לא צריך לנהל קבינט בטוויטר ובפייסבוק". 

יאיר לפיד הגיב לצוץ של השר כץ והאשים אותו בעצמו בהדלפה מהקבינט: "ישראל שתי הערות:", כתב לפיד, "1. אתה גם מדליף מישיבת קבינט וגם מעביר את האחריות לרמטכ"ל? 2. שנינו יודעים שהסרת העמימות לא היתה על מתקפת הרחפנים אלא הרבה קודם".

ח"כ אורנה ברביבאי 'כחול לבן', ששימשה כאלופה בצה"ל, מצטרפת ליו"ר מפלגתה לפיד ותוקפת בטוויטר: "לא יודעת מה אמר הרמטכ"ל בישיבת הקבינט אתמול, אבל כאשר השר ישראל כץ שמוגדר גם כשר לענייני מודיעין, מדליף מתוך הקבינט את דבר הרמטכ"ל בנושא העמימות, ברור לי שהקבינט המוזר הזה לא מסוגל לקבל החלטות שאינן נגועות פוליטית. עכשיו לך תסמוך עליהם בנושאי ביטחון".

רחפן התקפי ישראל כץ אביב כוכבי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 18 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד