ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024
מאבק החינוך המיוחד

פרסום ראשון: גפני מגלגל אחריות; "איציק כהן אחראי על הפתרון"

לאחר שח"כ משה גפני מונה ליו"ר ועדת הכספים הזמני, שוב מגיעה לפתחו בעיית התקצוב והאפליה הבוטה לה זוכים מוסדות החינוך המיוחד שתחת המוכש"ר. מוביל המאבק פנה אל גפני לאחר מינויו ודרש מימנו להוביל המאבק, גפני מיהר לגלגל האשמה על סגן שר האוצר יצחק כהן

פרסום ראשון: גפני מגלגל אחריות; "איציק כהן אחראי על הפתרון"
יצחק כהן/משה גפני צילום: פלאש 90

פרסום ראשון: לאחר שמונה מחדש לתפקיד יו"ר ועדת הכספים הזמני, וכאשר בעיית התקצוב של מוסדות החינוך המיוחד שתחת מוסדות המוכר שאינו רשמי עדיין נמשכת - גפני מגלגל את האחריות לידיו של שר האוצר וסגנו מש"ס - איציק כהן.

דוד שרפר שמוביל את המאבק, פנה לחבר הכנסת משה גפני - לאחר מינויו - בשם מוסדות החינוך המיוחד וביקש מחבר הכנסת גפני להמשיך ולהוביל את המאבק גם במהלך השבועות הבאים, כדי למנוע העברות תקציביות של משרד האוצר ובכך להביא לפתרון עבור ילדי החינוך המיוחד.

לדבריו, "הילדים שזקוקים לעזרה הגדולה ביותר, מופלים לרעה ומקופחים ביחס לדומים להם, כשכל חטאם הוא שהנם בגנים מוכרים שאינם רשמיים".

שרפר הוסיף וכתב לחבר הכנסת גפני, "כל יום שילדי גני החינוך המיוחד במוכש"ר מקבלים פחות שעות טיפול הוא עוול שחייב להיפסק. כיו"ר ועדת הכספים האמון על סדר היום ועל העלאת בקשות להעברות תקציביות על שולחן הוועדה אבקשך, להיות לפה לילדים הללו ולתבוע ממשרד האוצר למצוא להם פתרון לפני כל אישור העברה תקציבית אחרת".

אלא, שבתגובה שקיבל שרפר מלשכתו של חבר הכנסת גפני, הוא הופתע להיווכח כי שם גלגלו את האחריות לפתחו של סגן שר האוצר חבר הכנסת יצחק כהן מש"ס בטענה כי שר האוצר וסגנו הם אלו שיכולים לפתור את מצוקת ילדי המוכש"ר. בלשכתו של גפני ציינו, כי "ילדי החינוך המיוחד נמצאים בעדיפות עליונה אצל ח"כ גפני יחד עם שאר חברי ועדת הכספים".

עוד ציון בתגובתם של אנשי לשכתו של גפני, כי "עניין התקצוב החסר עבור גני וילדי החינוך המיוחד קרוב וחשוב מאוד ללבו של חבר הכנסת גפני ולרגע לא מרפה מהעניין". כאמור, הם מגלגלים את האחריות לפתחו של משרד האוצר כשכותבים כי, "מי שממונה על התקציב ועל פתרון הבעיה במכתבך הוא שר האוצר משה כחלון וסגנו הרב יצחק כהן".

כזכור, 'בחדרי חרדים' הוביל את המאבק עבור ילדי החינוך המיוחד הסובלים מחוסר תקצוב כאשר הנושא עלה לדיון מספר פעמים בוועדות הכספים והחינוך אך טרם נמצא פתרון כשחסרים כ-80 מיליון שקל כדי לאזן את התקציב.

במשרד החינוך התחייבו וחתמו כי הנושא יגיע לידי ביטוי בראש סדר העדיפות במהלך דיוני התקציב 2020 אלא שעד אז ילדי החינוך המיוחד עדיין סובלים מהמצוקה.

משה גפני חינוך מיוחד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד