ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024
"עושה דין לעצמה"

השופט זעם על ההתחמקות של שרה נתניהו

אשת ראש הממשלה לא התייצבה היום לדיון בבית המשפט בו היא נתבעת כי התעמרה בעובדת בית ראש הממשלה שירה רבן. השופט:  "התובעת עושה דין לעצמה ומכתיבה את סדרי הדין"

השופט זעם על ההתחמקות של שרה נתניהו
שירה רבן ובעלה בבית הדין בתביעה נגד שרה נתניהו צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

שנה וחצי לאחר ששירה רבן, חרדית שעבדה במעון ראש הממשלה, הגישה תביעת פיצויים נגד שרה נתניהו בטענה להתעמרות שחוותה, נערך דיון בבית הדין האזורי לעבודה בפני השופט אייל אברהמי.

הנתבעת, שרה נתניהו לא הופיעה לדיון, זאת למרות קביעת בית הדין כי עליה להתייצב, למרות בקשתה המוקדמת. "הנתבעת הייתה צריכה להעיד ראשונה. זה לא בסדר" אמר השופט על היעדרה, לאחר שהתבטא כי "זה מקומם. לוח הזמנים התקבל בתיאום איתכם". שירה רבן, התובעת, אמרה כי "התובעת עושה דין לעצמה ומכתיבה את סדרי הדין".

עוד בטרם הדיון הגישה אשת ראש הממשלה לבית הדין בקשה, שם טענה כי היועצת המשפטית של משרד ראש הממשלה, שלומית ברנע פרגו, "זממה להפליל את משפחת נתניהו מאחורי גבם". עו"ד יוסי כהן, פרקליטה של של שרה נתניהו אמר כי "היועצת המשפטית של משרד ראש הממשלה תצטרך להתייצב פה ולהסביר מדוע היא רודפת במשך עשר שנים את ראש הממשלה ורעייתו".

באשר לאי התייצבותה לדיון, על אף שבקשתה על כך נדחתה על ידי בית הדין, אמר עורך הדין יוסי כהן "מצטער על כך שהגברת נתניהו לא הגיעה. זימנתי שלושה עדים לפני וההערכה שלי הייתה שלא היינו מספיקים להגיע לעדות של שרה נתניהו".

במהלך הדיון אמר השופט כי "המכתב של היועמ"שית מדבר על תלונות בעניין ההעסקה במעון ראש הממשלה מתקופה אחרת לגמרי. איך זה רלוונטי? אני במגמה של השארת בתיק את מי שצריך ולהוציא את מי שלא צריך".

"יש להצטער על כך שנתבעת מס' 1 לא התייצבה לדיון" אמר השופט אברהמי והוסיף "ההסבר שניתן אינו מניח את הדעת. עניין זה יובא בחשבון בעניין ההוצאות. ההחלטה תתקבל מאוחר יותר".

יעקב קדוש, מנהל מחוז ירושלים לשעבר בחברת מוריה העיד נגד שרה נתניהו ואמר כי ״שירה רבן התקשרה אלי לאחר שעזבה את הבית וסיפרה לי על דברים קשים מאוד שהיא עברה במעון".

עו"ד יוסי כהן, שמייצג את שרה נתניהו הבהיר לאחר הדיון כי נתניהו תבוא להעיד: "אין פה שום דבר מיוחד. מי שביקש את הדחייה של הדיון היום זו פרקליטות המדינה, שלא כדין לדעתי. העדות שלה תהיה כרגיל והיא תביא את האמת בפניכם".

עו"ד נעמי לנדאו, המייצגת את שירה רבן: "אני מאוכזבת שגברת נתניהו לא מצאה לנכון להגיע לפה ולטעון את טענותיה שהכל שקר. במקום לתת עדות היא שולחת את עו"ד כהן, שמסביר בדרכים ערמומיות מדוע היא לא הגיעה. מיותר".

מטעמה של שרה נתניהו נמסר: "הגב' נתניהו מכבדת את בית המשפט. בשיחות שקיימה אתמול בלילה והיום בבוקר עם פרקליטה, עו"ד יוסי כהן, נאמר לה במפורש שהיא לא צריכה להגיע לדיון שהתקיים היום ושעליה להתייצב רק לדיון הבא שנקבע".

שירה רבן שרה נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד