י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024
יממה ליום כיפור

ליברמן יורה לכל עבר; כ"ץ: "שקרן", רגב: "בהמה", דרעי: "בוגד"

בראיון פרובוקטיבי במיוחד שהעניק יו"ר ישראל ביתנו לבן כספית ב'מעריב', הוא תקף באופן בוטה את אנשי הליכוד | על מירי רגב: "זה מה שקורה כשלוקחים בהמה ושמים אותה במשרד התרבות" | על אריה דרעי: "מבחינתי, מה שאריה עשה לי, זה בגדר בגידה. נקודה. אין מזה דרך חזרה"

ליברמן יורה לכל עבר;  כ"ץ: "שקרן", רגב: "בהמה", דרעי: "בוגד"
אביגדור ליברמן צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

שעות ספורות קודם כניסת יום הכיפורים, יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, מי שגרר את מדינת ישראל לבחירות חוזרות כדי להוות לשון המאזנים במערכת הפוליטית -  העניק ראיון לגיליון יום כיפור של 'מעריב' בו הוא יוצא במתקפה חסרת תקדים כנגד נתניהו ובכירי הליכוד.

בראיון המיוחד שהעניק לעיתונאי בן כספית, מאשים ליברמן את נתניהו ואומר כי "הבעיה של ביבי היא שברגע שיש לך גישה או תפיסה שונה משלו, וזה נוגד את האינטרסים שלו, אתה מיד הופך לאויב אישי. מיד מאשימים אותך שאתה שונא את ראש הממשלה, שאתה שמאלני, שאתה מנסה להפיל אותו. מתעלמים מהעובדות".

ליברמן אף טוען בראיון, כי "לא אתפלא אם נתניהו ואנשיו מפעילים חוקרים פרטיים נגדי וכנגד משפחתי. זו הדרך שלהם לאיים. לצערי, ביבי לא מסוגל להבין מושגים כמו חברות או נאמנות".

גם את שותפיו עד לא מזמן, בכירי הליכוד, ליברמן תוקף בצורה שלא נשמעה קודם לכן מפוליטיקאי בישראל; את השרה רגב הוא מכנה "בהמה". לדבריו, "אינטלקטואל כמו ז'בוטינסקי, אם היה מקשיב דקה אחת למירי רגב, שמתגאה בזה שמעולם לא החזיקה ספר של צ'כוב, הוא היה מתפלץ. זה עלבון לעם הספר. זה מה שקורה כשלוקחים בהמה ושמים אותה במשרד התרבות".

המראיין הזכיר לליברמן כי הראיון יתפרסם ביום כיפור ואולי מוטב שיתנצל מראש, אך בתגובה ליברמן דווקא החריף את הטון כשאמר "אני מתנצל מכל הלב בפני הבהמות. לליכוד של היום אין שום קשר לתנועה הרביזיוניסטית. זה אוסף של עסקנים, החל בשקרן העלוב ישראל כץ וכלה בחרד"לניק מובהק כמו שלמה קרעי. עבורם הליכוד זה רק הפלטפורמה לקריירה הפוליטית האישית".

ליברמן מתייחס גם לחברו הטוב לשעבר אריה דרעי ולנתק השורר ביניהם: "בפוליטיקה אפשר לריב, להתווכח, זה טבעי. בסוף אפשר לסלוח. שחקנים פוליטיים באים עם אינטרסים שונים ותפיסת עולם שונה. זו אינה בגידה. מבחינתי, מה שאריה עשה לי, זה בגדר בגידה. נקודה. אין מזה חזרה".

ליברמן אף דוחה הצעה לפשרה בנושאי דת ומדינה בתמורה לרוטציה על תפקיד ראש הממשלה. בראיון הוא מגדף ואומר: "שיילכו לעזאזל (המילה המקורית איננה ראויה להיכתב באתר חרדי). אני בעניין הדברים המהותיים, לא הרוטציה".

בליכוד לא נשארו חייבים ומיהרו לתוקף את ליברמן:

שרת התרבות, מירי רגב, הגיבה בחריפות לדבריו של יו"ר ישראל ביתנו, ואמרה: "אם ישאלו היום ברחוב מי האדם השנוא ביותר, מי הוא האדם שהביא עלינו בשנה האחרונה נזק עצום וכאוס פוליטי ומי הוא האשם העיקרי בשסע החברתי הקיים בישראל, כולם יצביעו על ליברמן".

לדבריה, "ליברמן מחזיק מדינה שלמה כבת ערובה. מה שמעניין אותו זה האגו שלו. מוטב שערב יום הכיפורים, יבקש סליחה מפאינה קירשנבאום, דני אילון ומשורה ארוכה של אישים שהיו קרובים אליו והוא הפנה להם עורף והשפיל אותם. ליברמן יצר מפלגה שלמה תחת חקירה. מוטב שהאיש הזה שמשתית כאן נורמות מסוכנות בחברה הישראלית שמאיימות גם על הדמוקרטיה, יפשפש היטב במעשיו. רק מזל ויד נעלמה חילצו אותו מתיקים פליליים כבדים שנקשרו בשמו".

את דבריה חתמה באומרה: "אם הוא מדבר על צ׳כוב, כדאי שגם יזמין את הציבור לקרוא את הספר שטרם נכתב אבל עוד ייכתב ורבים יקראו אותו - הביוגרפיה - 'ליברמן החידה - האיש המסוכן'. ולא לשכוח איווט, למסור ד"ש לחבר מרטין שלאף".

מלשכת שר החוץ, ישראל כ"ץ, נמסר בתגובה: "ליברמן זועם על ששקריו נחשפו ומעורבותו במזימה אחרי בחירות אפריל להעביר את המנדט מנתניהו לגנץ תוך הפרת התחייבותו לבוחר לתמוך ברה"מ נתניהו התגלתה. בתגובה, איים ליברמן לתבוע דיבה - דבר שעד היום לא קרה, כי הדברים אמת".

חה"כ ד"ר שלמה קרעי (הליכוד) הוסיף: "מה שליברמן, הדיקטטור הקטן לא מבין, זה שהליכוד, להבדיל ממפלגתו הסקטוריאלית, הינה מפלגת העם. אני חרד"לניק גאה בתנועת הליכוד, תנועת העם, ונבחרתי בה באופן דמוקרטי, בניגוד לרשימתו של ליברמן, שמונתה בידי איש אחד בלבד. האחרון שיכול להטיף לי על 'דאגה לקריירה הפוליטית האישית שלי' זה המתפטר הסדרתי ליברמן, שעזב את הליכוד בטריקת דלת, גרר את המדינה פעמיים לבחירות ועומד לחזור על זה פעם שלישית". את דבריו חתם עם הציטוט: "אִישׁ תַּהְפֻּכוֹת יְשַׁלַּח מָדוֹן וְנִרְגָּן מַפְרִיד אַלּוּף" (משלי טז כח).

אביגדור ליברמן מירי רגב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד