ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024
גזענות מובנית

כך תרו קברניטי 'הליכוד' אחרי "מזרחי מחמד"

בסדרת כתבות מיוחדת בשם 'הליכודניקים' של תוכנית התחקירים 'עובדה', חושפים בכירי הליכוד לשעבר איך לפני עשרות שנים החליטו קברניטי המפלגה לאתר ולצרף לשורותיהם מזרחי מחמד כדי למשוך מצביעים מהפריפריה

כך תרו קברניטי 'הליכוד' אחרי "מזרחי מחמד"
תומך ליכוד צילום: Hadas Parush/Flash90

בסדרה דוקומנטרית מיוחדת בשם 'הליכודניקים' שהפיקה תוכנית התחקירים היוקרתית של קשת 12 - 'עובדה', חושפים בכירי הליכוד הוותיקים את ההיסטוריה של המפלגה.

אחד המרואיינים המרכזיים בסדרה, הוא חבר הכנסת והשר לשעבר רוני בר-און שמספר כי בשנות ה-70 כשכל בכירי המפלגה היו אשכנזים יוצאי פולין, הם התכנסו וקיבלו החלטה למצוא מזרחי מהפריפריה כדי למשוך את קולותיהם.

מזרחי המחמד שנבחר היה תושב בית שאן דוד לוי שהוזנק לתפקיד ללא כישורים פוליטיים קודמים. "עשו לו אודישן" מספר בר-און "הוא עבר מסך בהצלחה".

עוד מספר בר-און, כי קברניטי המפלגה נהגו לשוחח ביניהם בשפת האידיש כדי שהמזרחיים החדשים במפלגה לא יבינו. לדבריו הייתה התנשאות מובנית כלפיהם.

מרואיין נוסף לסדרה הוא איש התקשורת ופרשן גל"צ יעקב ברדוגו שמתאר בהרחבה איך הצליח להשתחל ולהיות חלק מהליכוד והפך במהרה לחבר במחנהו של נציג המזרחיים הפופולרי דוד לוי.

גם ברדוגו מספר על יחס שונה שקיבל עקב היותו מזרחי, אך לדבריו הוא קיבל את הדברים בשוויון נפש כיוון שהליכוד היה "בית" כהגדרתו.

עוד בכירת הליכוד לשעבר שהתראיינה לתוכנית היא השרה לשעבר לימור לבנת, כשנשאלה אם אי פעם תמכה במועמד מזרחי לראשות המפלגה השיבה בשלילה, אך התקשתה לנמק זאת.

עובדה דוד לוי הליכוד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד