י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
"לא פראיירים"

הנשיא טראמפ מגיב על הביקורת הקשה נגדו

לאחר הביקורת הרבה שספג טראמפ גם מעמיתיו הפוליטיים על כך שהסיג את צבא ארצות הברית מסוריה, הנשיא מגיב ומנמק את הסיבות למהלך • "הגיע הזמן שנצא מהמלחמות האינסופיות המגוחכות האלה"

הנשיא טראמפ מגיב על הביקורת הקשה נגדו
טראמפ צילום: רויטרס

הנשיא טראמפ החליט להוציא את חיילי ארצות הברית מצפון סוריה, וכך בעצם הפקיר את בעלי הברית הכורדים לחסדי הטורקים, כאשר על פי הערכות המקום צפוי להפוך למרחץ דמים.

לאחר ההחלטה, הופנתה ביקורת קשה נגד טראמפ על המהלך. גם מצידה של שגרירת ארצות הברית לשעבר באו"ם - ניקי היילי - שהיתה אחת התומכות הנלהבות בנשיא. היילי אמרה כי אסור להפקיר את בעלי הברית של ארצות הברית.

הנשיא טראמפ הגיב על הביקורת ואמר: "ארצות הברית הייתה אמורה להיות בסוריה במשך 30 יום, זה היה לפני שנים רבות. נשארנו והגענו לקרב עמוק יותר ויותר ללא מטרה באופק".

כשהגעתי לוושינגטון" סיפר טראמפ, "דאעש החל להשתולל באזור. הבסנו אותם במהירות ב- 100% כולל לכידת אלפי לוחמי דאעש, בעיקר מאירופה. אבל אירופה לא רצתה אותם בחזרה, הם אמרו שארצות הברית תחזיק אותם בארה"ב".

"אמרתי לא, עשינו לכם טובה גדולה ועכשיו אתם רוצים שנחזיק אותם בבתי כלא בארה"ב בעלות אדירה? הם שלכם להעמדה לדין, אירופה שוב אמר לא, מתוך מחשבה, כרגיל, כי ארה"ב היא תמיד "הפראייר", של נאט"ו, על מסחר, ועל הכל". 

"הכורדים נלחמו אתנו" אומר הנשיא "אך שולם להם סכומי כסף וציוד בכמות עצומה לשם כך. הם נלחמים בטורקיה מזה עשרות שנים".

"המשכתי את המאבק הזה כמעט 3 שנים" מנמק טראמפ את היציאה, "אבל הגיע הזמן שנצא מהמלחמות האינסופיות המגוחכות האלה, רבות מהן שבטיות, ולהביא את חיילינו הביתה".

"אנו נילחם היכן שזה מועיל לטובתנו, ונלחם רק בכדי לנצח. טורקיה, אירופה, סוריה, איראן, עירק, רוסיה וכורדים יצטרכו כעת להבין את המצב, ולהחליט מה הם רוצים לעשות עם לוחמי דאעש השבויים ב'שכונתם".

"כולם שונאים את דאעש, הדגיש הנשיא, "הם אויבים כבר שנים. אנו נמצאים במרחק של 7000 מיילים משם, ונרסק את דאעש שוב אם הם יתקרבו לקרבתנו!"

דונאלד טראמפ סוריה דעאש

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד