י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
שעות לפני כל נדרי

האדמו"ר של האסירים קיבל חנינה ומשתחרר מהכלא

מחר בבוקר, שעות ספורות לפני התקדש יום הכיפורים, צפוי להשתחרר מי שנקרא "האדמו"ר של הכלא" • לפני ארבעה חודשים הגיש בקשת חנינה להקל בעונשו ולקצר אותו משמעותית, זאת בעקבות מצבו הרפואי ונסיבות אישיות

האדמו"ר של האסירים קיבל חנינה ומשתחרר מהכלא
הרב דוד מורגנשטרן צילום: בחדרי חרדים ושב"ס

פרסום ראשון: ערב יום כיפור, שעות ספורות לפני תפילת כָּל נִדְרֵי, מי שכונה על ידי אסירי האגף התורני בכלא מעשיהו "האדמו"ר", ישוחרר ויעזוב סופית את שערי בית בכלא.

בחודש שבט תשע"ז גזר בית משפט המחוזי בתל אביב, חמש שנות מאסר בפועל, 15 חודשי מאסר על תנאי, קנס של 400 אלף ש"ח, חילוט רכב מרצדס ו-13 אלף שקל שנתפסו ברשותו של מי שהורשע בפרשת הונאה בענף הדלק, בעבירות על חוק מע"מ, פקודת מס הכנסה וחוק איסור הלבנת הון.

כפי שדווח ב'בחדרי חרדים' בפברואר 2017, מדובר ברב דוד מורגנשטרן, בנו של האדמו"ר מסוקולוב קוצק זצ"ל, ששימש עד למעצרו כרב בית המדרש של החסידות בשכונת רמת אהרן בבני ברק. על פי הרשעתו, ביצע עבירות כלכליות לפי חוק מע"מ בהיקף של כ-340 מיליון ש"ח, עבירות לפי פקודת מס הכנסה בהיקף של 2.4 מיליארד ש"ח וכן ביצוע עבירות הלבנת הון בהיקפי ענק.

הערב (שני) אנו מפרסמים לראשונה כי את תפילת כָּל נִדְרֵי שפותחת את יום הכיפורים, יעשה "האדמו"ר" שלא מאחורי סורג ובריח בין עבריינים מורשעים, אלא בבית הכנסת בו הוא שימש כרב עד לכניסתו לכלא.

עו"ד רותם טובול, שייצגה את הרב מורנשטרן בהליך, סיפרה ל'בחדרי חרדים' כי לפני ארבעה חודשים הגישה בקשת חנינה להקל בעונשו ולקצר אותו משמעותית, זאת בעקבות מצבו הרפואי ונסיבות אישיות. "שר המשפטים אמיר אוחנה חתם על המלצה לחנינה, והנשיא ראובן ריבלין חתם על חנינה, כך שהוא עלה לוועדת השחרורים של השב"ס".

הבוקר (שני) התכנסה ועדת השחרורים של שירות בתי הסוהר, כאשר הוא מגיע עם חוות דעת חיובית של שב"ס כי היה אסיר חיובי, השתתף בקבוצות השיקום והטיפול, והוחלט לנכות שליש ממאסרו, עוד בטרם סיים לרצות שני שליש, בעקבות החנינה שקיבל מהנשיא. בצירוף קיצור מנהלי על פי ההנחיות החדשות מחר (שלישי) בשעות הבוקר הוא יצא משערי הכלא לחופשי.

"חבריו לכלא מתכננים לו מסיבת פרידה קטנה בבוקר לאחר תפילת שחרית" אומרת ל'בחדרי חרדים' מינדי בוקשפן שהקימה את ארגון "דרור למשפחות" לפני כ-6 שנים ועוסקת מסביב לשעון בעזרה וסיוע לאסירים אך בעיקר לבני המשפחה. "הרב מורגנשטרן אהוד מאוד על האסירים, אוהבים אותו מאוד ואף מכנים אותו אדמו"ר" מספרת מינדי.

עו"ד טובול מוסיפה כי הגישה לוועדה תכנית שיקום מחוץ לכלא, שתכלול שיחה פרטנית, צו עיכוב יציאה מהארץ עד לסיום תקופת המאסר המקורית, ובנוסף חתימה בתחנת משטרה פעמיים בחודש.

לפני כשנה וחצי בט' אייר תשע"ח הגיש מורגנשטרן לבית משפט העליון ערעור על העונש ועל הרשעתו, וטען כי לא היה מודע למעשים הפליליים שבוצעו או כוונה פלילית להוציא חשבוניות פיקטיביות, בחברת "דבי אנרגיה" בה שימש כפקיד תמורת שכר של 15,000 ש"ח. שותפו לפשע, יניב קנרש, נשפט ל-10 שנות מאסר בפועל, קנס של 600,000 ש"ח וחילוט של 10 מיליון שקל מרכושו.

שופט בית משפט העליון יוסף אלרון דחה את הטענות שהעלה הרב מורגנשטרן גם בהליך בבית משפט המחוזי שגזר את דינו, ואמר כי "חסד עשה בית המשפט קמא עם המערער כשגזר עליו, בין יתר העונשים, חמש שנות מאסר בפועל בלבד - עונש המצוי ברף התחתון של מתחם הענישה".

דוד מורגנשטרן וועדת שיחרורים שירות בתי הסוהר ניכוי שליש בקשת חנינה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד