ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
"יש בלגן ואנשים פוחדים"

טראמפ יסיג את הכוחות מסוריה; הכורדים זועמים • צפו

לאחר שטרמפ אמר כי יסיג את הכוחות האמריקנים מסוריה, גורם כורדי אומר היום: "ארה"ב נטשה את הכורדים, והפקירה אותם לצבא הטורקי - זאת בגידה, יש בלגן ואנשים פוחדים"

טראמפ יסיג את הכוחות מסוריה; הכורדים זועמים • צפו
טראמפ וארדואן צילום: צילום מסך

נסיגת הכוחות האמריקניים מסוריה. גורם רם דרג בפנטגון אמר לרשת האמריקאית "אל-חורה" שמשדרת בשפה הערבית כי "ההוראות של הבית הלבן להסיג את הכוחות באופן מלא מסוריה התקבלו בלוח זמן צפוף". הבכיר הדגיש כי הכוחות האמריקניים החלו לפנות את המוצבים והמשוריינים מצפון מזרח סוריה. כך דווח בכאן 11.

גורם כורדי בצפון מזרח סוריה אמר לכאן חדשות, כי האמריקנים נטשו את הכורדים והפקירו אותם לידי הצבא הטורקי וזו בגידה. לדבריו, האנשים חוששים מהמבצע הטורקי והמצב מדאיג. דובר הכוחות הכורדיים בצפון מזרח סוריה, מוסטפא באלי, אמר לכאן חדשות, כי המהלך האמריקני הפתיע ואכזב אותם, אך הוא סירב להשתמש במילה בגידה. ארצות הברית, כך אמר, הפרה את ההתחייבויות שלה כלפיהם, אך הם עדיין עומדים בקשר ודיאלוג עם ארצות הברית. במקביל מפקד בשורות המורדים שמקבלים תמיכה מארצות הברית אמר לכאן חדשות, שהם חוששים מנסיגה דומה של האמריקנים מבסיס א-תנף בגבול שבין סוריה לעיראק למרות ההבטחות שהם קיבלו שהאמריקנים ישמרו שם את הנוכחות המצומצמת. מדובר בבסיס שנמצא לא הרחק מהמרחב שבו ישנם אזורים בהשפעתה של איראן.

עוד דווח, כי סוכנות הידיעות הסורית הרשמית מדווחת על תקיפות של טורקיה בעיר אל-מאלכיה בפרברי מחוז אל-חסכה בצפון מזרח סוריה. התקיפה כוונה לאחד מהעמדות של הכוחות הכורדיים.

עמיתי שטיין דווח, כי ‏גורם במשרד ההגנה האמריקני אמר לכאן חדשות: "כחלק מהמדיניות שלנו לא לסייע לטורקים במבצע הקרוב, ניתקנו איתם שת"פ בתחום מערכות המידע והמודיעין האווירי של הצבא האמריקני באיזור והם נותקו ממערכת air Tasking order - ATO" (מה שאמור להקשות עליהם בשת"פ ובתיאום האווירי עם ארה"ב, ויקשה עליהם לפעול).

סוריה דונלד טראמפ כורדים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד