ד' אייר התשפ"ד
12.05.2024

תל אביב: אושרה תוכנית להפעלת אוטובוסים בשבת

ההלת העירייה אישרה את תוכניתה של חברת המועצה תמר זנדברג להפעלת תחבורה ציבורית בשבת, בתמיכתו של ראש העיר • החרדים: "הפרה של ההסכמים הקואליציוניים"

תחבורה ציבורית
תחבורה ציבורית

הנהלת עיריית תל-אביב אישרה היום (ג) תוכנית להפעלת קווי שירות חדשים, שיפעלו ברחבי העיר - כולל בשבת. מדובר בתוכנית שהוכנה על-ידי רשות התחבורה בעירייה, בראשות ד"ר משה טיומקין, וכתוצאה מהצעתה של סיעת מרצ להפעלת תחבורה ציבורית בשבת.

התוכנית צפויה לעורר התנגדות בקרב הנציגים החרדים בעירייה, שכבר הביעו את עמדתם בנושא, גם משרד התחבורה שאישורו נצרך בכדי שהתוכנית תצא לדרך צפוי להתנגד, במטרה שלא להפר את הסטטוס קוו.

חברת המועצה תמר זנדברג אמרה היום בעקבות ההחלטה: "אני גאה על אישור הצעתי. תחבורה ציבורית מתפקדת, שעובדת כל יום - זהו המצב התקין בעולם, אסור לנו להסכים עם כל מצב אחר. הגיעה העת לעדכן את הסטטוס קוו".

עם זאת בעירייה הדגישו כי לא מדובר בהתרסה או בניסיון לחרחר ריב ומדון, אלא בתוכנית שעשויה לשפר את שירות התחבורה אצל הציבור בעיר תל-אביב יפו. לדבריה של זנדברג, מסקרי דעת קהל שערך מכון סמית בשנת 2010, רוב הציבור – 62% מכלל הציבור ו-93% מקרב החילונים - תומכים בהפעלת תחבורה ציבורית בשבת.

גורם חרדי בעירייה אמר בתגובה ל'בחדרי חרדים': "זוהי בדיחה שחוזרת על עצמה כל פעם מחדש. הבהרנו מספר פעמים לראש העיר כי ההסכמים הקואליציוניים אינם מאפשרים את המהלך, וכי לא תהיה תחבורה ציבורית בשבת בעיר תל אביב".

ראש עיריית תל אביב-יפו רון חולדאי אמר בתגובה: "מדינת ישראל צריכה לספק שירות גם לאלו שאין להם. זה כולל נגישות לכל אזרח ואזרח גם בסופי השבוע. אין כל סיבה שתושבים שידם אינה משגת לא יוכלו להגיע לים או לבקר חולים בשבת. רק לאחרונה פורסם סקר המראה כי במקום בו מתקיימת תחבורה ציבורית בסופי השבוע ובשעות הלילה ישנה ירידה משמעותית בתאונות הדרכים. ראוי ונכון מבחינה סוציאלית לתת פתרון של הרחבה לקווים הקיימים מבלי לפגוע בסטטוס קוו הקיים".
תחבורה ציבורית אוטובוסים תל אביב יפו רון חולדאי חרדים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד