י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
בשיחת חיזוק למתחזקים

הראב"ד: "החילונים חיים כמו בהמות, קמים בבוקר לאכול ולשתות"

לרגל עשרת ימי תשובה, ראב"ד 'העדה החרדית' הגר"מ שטרנבוך חיזק את תלמידי ישיבת 'קריית מלאכי' ואמר להם: "כל מעלת הישיבה היא רק כשלומדים בה תורה עם יראת שמים, אתם מאושרים שזכיתם לחיות חיים עם משמעות של תורה". וממי ראב"ד 'העדה החרדית' ביקש ברכה?

הראב"ד: "החילונים חיים כמו בהמות, קמים בבוקר לאכול ולשתות"
הגר"מ שטרנבוך בשיחת חיזוק בקרית מלאכי צילום: באדיבות המצלם

כמידי שנה ביום הסליחות של י"ג מידות, הגיע ראב"ד 'העדה החרדית' הגר"מ שטרנבוך לקרית מלאכי, להעתיר ולהרבות בתפילה ובתחנונים על ציון קברו הקדוש של רבי חיים וויטאל זי"ע, כשלאחר מכן המשיך ל"פארק המעיין" הסמוך, שם אמר את נוסח ה'תשליך' כנהוג.

בהמשך מסעו נכנס הגר"מ שטרנבוך לקמפוס ישיבת 'קרית מלאכי', שם המתין לו ראש הישיבה הגאון רבי יהודה עמית יחד עם תלמידי הישיבה שליווהו לעבר היכל הישיבה, שם נשא שיחת חיזוק לרגל עשרת ימי תשובה ויום הכיפורים.

בדבריו חיזק את בחורי הישיבה שבחלקם באו מבתים רחוקים משמירת חיי התורה, ואמר, "החילונים אומרים עלינו שאנחנו מסכנים, כביכול רחמנות עלינו שאנחנו כפופים לעול תורה, אבל האמת היא להפך, אין חיים יותר מאושרים יותר משמירת חיי התורה והמצוות, ואדרבה - ההפך הוא הנכון, רחמנות עליהם, חייהם אינם חיים, הם חיים כמו בהמות, קמים בבוקר לאכול ולשתות, הוללים וישנים ככל הבהמות, אבל אנחנו מאושרים שזוכים ללמוד תורת ה', וחיים עם משמעות של תורה ויראת שמים, אשרינו מה טוב חלקינו ומה נעים גורלנו!".

בדבריו אמר עוד, כי מטרת הישיבה היא ללמוד תורה מתוך יראת שמים: "מי שבא לישיבה כדי להחכים בלימוד התורה ואין בו יראת שמים, הרי הוא כ"סטודנט לתורה", והוא ככל מי שלומד באוניברסיטה ואין לו שייכות לישיבה, ואתם זכיתם ללמוד בישיבה עם יראת שמים – ישיבה שבה מחנכים לא רק ללימוד התורה אלא גם למידות טובות ויראת שמים".

לאחר השיחה ביקש ראש הישיבה הגאון רבי יהודה עמית ברכה מהגר"מ שטרנבוך, ולהפתעת התלמידים השיב לו הגר"מ שטרנבוך: "אתה ראוי לחלק ברכות, אתה מזכה הרבים, תברך אותי".

ראש הישיבה הגאון רבי יהודה עמית נענה בענווה ובירך בשם בני הישיבה את הגר"מ שטרנבוך, שיזכה להאריך ימים ושנים בהמשך הרבצת תורה ויראה בהיכלי הישיבות, ובהמשך כתיבת פסקי הלכות לכלל ישראל בכל מקומות מושבותיהם.

לאחר מכן עברו כל בני הישיבה על פניו והראב"ד בירכם אחד אחד בברכת השנים ברוחניות ובגשמיות.

שיחת חיזוק קרית מלאכי הרב יהודה עמית הגר''מ שטרנבוך

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 14 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד