י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
התגובות לפיגוע בגרמניה

האירוע ראיה שהאנטישמיות באירופה גוברת

בעקבות הפיגוע שאירע היום (יום כיפור) בגרמניה בו נהרגו שניים בידי מחבלים בסמוך לבית הכנסת, ראש הממשלה בנימין נתניהו מתייחס לאירוע ואומר כי האירוע הוא ראיה שהאנטישמיות באירופה מתגברת • גנץ: "האירוע מחדד את הצורך של העולם כולם להילחם באנטישמיות ובתנועות אנטי יהודיות או אנטי ציוניות"

האירוע ראיה שהאנטישמיות באירופה גוברת
פיגוע בגרמניה צילום: מתוך הוידאו

בעקבות הפיגוע שאירע היום (יום כיפור) בגרמניה בו נהרגו שניים בידי מחבלים בסמוך לבית הכנסת, ראש הממשלה בנימין נתניהו מתייחס לאירוע ואומר כי האירוע הוא ראיה שהאנטישמיות באירופה מתגברת.

לדברי נתניהו "פיגוע הטרור נגד הקהילה בהאלה שבגרמניה ביום הכיפורים, היום הקדוש ביותר לעמנו, הוא עוד ביטוי לכך שהאנטישמיות באירופה מתגברת".

נתניהו שלח תנחומים ואיחל החלה מהירה לפצועים בשם העם בישראל וקרא לשלטונות בגרמניה "להמשיך לפעול בנחישות נגד תופעת האנטישמיות".

גם יו״ר חה״כ בני גנץ התייחס לפיגוע ואמר כי "האירוע שהתבצע על רקע אנטישמי, דווקא ביום הקדוש לעם היהודי, מצטרף לשורה של תקריות חמורות כנגד יהודים ברחבי העולם בשבועות האחרונים, ומחדד את הצורך של העולם כולם להילחם באנטישמיות ובתנועות אנטי יהודיות או אנטי ציוניות".

לדברי גנץ, "רצף התקריות האנטישמיות האחרונות ברחבי העולם מצריך חשיבה והקפדה על נהלי האבטחה בקרבת ריכוזים יהודים ברמה המיידית. לא פחות מכך, התקריות האלו מדליקות נורה אדומה ומדגישות את הצורך לגדוע את האנטישמיות- בכוח, בהרתעה וגם בשינוי השיח".

נשיא המדינה ראובן ריבלין אמר עם צאת יום הכיפורים: ״אנחנו המומים וכואבים את הרצח הנורא בפיגוע האנטישמי בגרמניה היום, בעיצומו של היום הקדוש והמשמעותי מכל עבור יהודים באשר הם בעולם כולו״, שהוא הוסיף וקרא ״להנהגה בגרמניה ובעולם החופשי כולו למצות את הדין ביד קשה ובלתי מתפשרת מול האנטישמיות ותוצאותיה״.

״אנחנו נמשיך ונאבק למען חינוך וזיכרון כנגד האנטישמיות המרימה ראשה שוב ושוב באירופה ובעולם בכלל, מתוך ההבנה הברורה כי היא אינה בעיה של העם היהודי בלבד והיא מאיימת בהרסנותה על הקהילה הבינלאומית כולה״, ציין ריבלין״.

 

בני גנץ בנימין נתניהו רובי ריבלין גרמניה פיגוע ירי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד