כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024

דז'ה וו: ויז'ניץ חזרה אל חיקה של 'הסיעה המרכזית'

פגישה משולשת בהשתתפות האדמו"ר מויז'ניץ, ליצמן ומוזס, חידשה ימים כקדם • ההשלכות: פינוקים לויז'ניץ בעיתון 'המודיע' וידידות מחודשת בין ליצמן ומוזס

ויז'ניץ ושלומי אמונים. כבר לא
ויז'ניץ ושלומי אמונים. כבר לא



הבחירות לכנסת נדחו בשנה ומחצה, אך נראה כי הידיעה - שהייתה רלוונטית עד לפני יומיים - כי הן עומדות להתקיים כבר בחודשים הקרובים, גרמה לפחות לחלק מפלגי היהדות החרדית להיערכות נבונה.

אין זה סוד כי מיד לאחר שהפך לאדמו"ר, כשהחל למלא את מקום אביו בעל ה'ישועות משה', עשה האדמו"ר מויז'ניץ הכול כדי להשכין שלום בחסידות פנימה ומחוצה לה. הוא אפילו הדיח את אחד מחברי 'הוועדה המדינית' של החסידות, כאשר הסיק שהצהרותיו עלולות להזיק לשלום המיוחל.

ביום חמישי האחרון נסגר מעגל. היה זה כאשר נפגשו סגן שר הבריאות, יעקב ליצמן, וסגן שר החינוך, מנחם אליעזר מוזס, עם האדמו"ר בחדרו, לפגישה בשש עיניים בלבד, במהלכה סוכם על שיתוף פעולה אמיתי - מהיום והלאה - תוך שמירה הדדית של כל צד על האינטרסים של הצד האחר.

כזכור, מאז הצביע מוזס נגד מועמדות ליצמן לתפקיד יו"ר ועדת הכספים, עבר חתול שחור בין השניים. מלבד עזרה בסידור פנצ'ר בכביש, הם כמעט ולא החליפו ביניהם מילה, מאז הקמת הממשלה לפני יותר משלוש שנים.

אך מאז אותה פגישה, עתיד המצב להשתנות פלאים. כבר באותו יום עלו השנים מירונה, יחד עם השר לבטחון פנים, יצחק אהרונוביץ, כדי לעמוד מקרוב על ההכנות לל"ג בעומר.

מוזס וליצמן יחד במירוןצילום: מוזס וליצמן יחד במירון
מוזס וליצמן יחד במירון


כבוד מלכים בעיתון הבית

ההשלכות של השלום המחודש עשויות להיות רבות ובגיזרות שונות, והן יכללו הסכמות במינויים מקומיים כמו אשדוד, ירושלים ו...כן, גם בני-ברק. נראה כי ביום חמישי האחרון נסללה בבטחה דרכו של חנוך זייברט לראשות העירייה, ויעקב אשר - אם יישאר בבני-ברק (תתפלאו, האיש לוטש עיניים למשרה עירונית רמה יותר), יהפוך למ"מ בלבד.

אפרופו אשר, במהלך השבועות האחרונים התהלכו שמועות לפיהן מתכוון הגראי"ל שטיינמן לקצץ במחצית את כהונתו של אחד מנציגי 'דגל התורה' בכנסת, כאשר המחצית השנייה תינתן לאשר. בשיחה עם מקורביו של האחרון הם טוענים כי אין שחר לשמועות, וכי אין בדעתו של אשר לרוץ לכנסת, מכיוון שהוא חושב שהשפעתו רבה יותר בזירה המקומית.

אז אם כבר בקרוב תצפו בחסידות ויז'ניץ זוכה לכבוד מלכים בעיתון הבית של הסיעה המרכזית 'המודיע', תבינו מאיפה זה התחיל. אגב, לא תמצאו שם סיקור של אדמו"ר מפלג אחר בויז'ניץ.

המשמעות המעשית של הקשר הלבבי החדש, הוא החזרת גור למפה הפוליטית של יהדות התורה -ובגדול, דבר ישליך על שטחים רבים. מטבע הדברים, המפסידים של המהלך עלולים להיות חסידות בעלזא וגם שלומי אמונים.

מאחר ומדובר בהסכם חלוט ומוחלט, 'הזזת' הבחירות בשנה ומחצה לא תשנה אותו.
מוזס פרוש ליצמן ישועות משה גור

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 20 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד