י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

סטוריטלינג בסרטי תדמית - כך תעשו זאת נכון

אנחנו נמצאים בעיצומו של תור הזהב של שיווק באמצעות תוכן, ומותגים גדולים כקטנים מבינים שהיום כבר לא מספיק להשתמש בטקסטים שיווקיים ישירים כדי למכור - הדרך להגיע אל לבו של קהל היעד עוברת בדרך כלל דרך תוכן איכותי, מועיל ו/או מבדר

סטוריטלינג בסרטי תדמית - כך תעשו זאת נכון
יצירת סיפור שיווקי צילום: rawpixel

בחסות סטודיו אנקה

אנחנו נמצאים בעיצומו של תור הזהב של שיווק באמצעות תוכן, ומותגים גדולים כקטנים מבינים שהיום כבר לא מספיק להשתמש בטקסטים שיווקיים ישירים כדי למכור - הדרך להגיע אל לבו של קהל היעד עוברת בדרך כלל דרך תוכן איכותי, מועיל ו/או מבדר.

כחלק מהטרנד המתמשך והגדל הזה, הביטוי "סטוריטלינג" הפך לבאזוורד חמה שמתגלגלת על לשונם של אנשי שיווק רבים. סדנאות וקורסים מועברים בנושא, וכולם רוצים לדעת איך ממנפים את הכוח הרב של הסיפור לטובת שיווק העסק שלהם. ואכן, יש לכך סיבה טובה: סיפור הוא כלי שיווקי רב עוצמה ויש שיאמרו חסר תחליף ביכולת שלו לעורר רגש וליצור חיבור בין אנשים למותגים.

הדבר נכון על אחת כמה וכמה כשמדובר בוידאו ואנימציה, שכפי שכל סרט או סדרה טובים מוכיחים, הם אמצעים כובשים במיוחד לספר סיפור – כשיודעים להשתמש בהם נכון. אבל מה לסרט או סדרה ולסרטון שיווקי? איך מספרים סיפור בזמן קצר כל כך, ואיך אפשר לוודא שהוא יהיה אפקטיבי? התשובות לפניכם.

קודם כל קונפליקט

העניין הוא פשוט: בלי קונפליקט – אין סיפור. הקונפליקט הוא מה שדוחף את הגיבור לפעולה ומניע את העלילה קדימה. בלעדיו יכולה להיות לנו אולי מצגת מושקעת מאוד, אבל סיפור – לא. בסרטוני תדמית אולי לא יהיה קונפליקט בסדר גודל של שר הטבעות או משחקי הכס, אבל משהו ממנו עדיין יהיה קיים שם כדי להניע את הסיפור, והדבר הזה הוא הבעיה. איזו בעיה? אותה אחת שהמוצר או השירות שלכם קיים כדי לפתור. שאלו את עצמכם – מהו הקושי שאני רוצה לפתור עבור הלקוח שלי? כיצד הבעיה הזו גורמת לו להרגיש? אילו פתרונות אחרים נוסו ונכשלו? אלה הם חומרי הסיפור שלכם.

היצמדו למבנה הקלאסי

כל סיפור, פשוט או מורכב ככל שיהיה, בנוי מאותם שלושה חלקים – התחלה, אמצע וסוף. גם סרטוני תדמית נשענים על המבנה הזה, הם פשוט עושים זאת בצורה ה"רזה" והפשוטה ביותר. עדיין, כמו בכל סיפור, יהיה לנו גיבור שנתקל בבעיה, נוקט בפעולה מסוימת כדי לפתור את אותה הבעיה ולפעולה הזו יש תוצאה כלשהי – לטוב או לרע. כמה פשוט, ככה אפקטיבי – המבנה הבסיסי הזה הוא המקום להתחיל ממנו ביצירת הסיפור שלכם.

כל פרט חשוב   

מאחר ואנחנו עוסקים בסטוריטלינג ויזואלי, יש משקל לכל מה שרואים בפריים – עיצוב הדמויות, הלבוש שלהן, הסביבה שלהן וכל פרט שנמצא על המסך יכול לספר עוד חלק מהסיפור מבלי להצריך זמן יקר נוסף. כשתגיעו לשלב העיצוב של הסרטון שלכם או לתכנון הצילומים, נסו לחשוב על דרכים שבהן הסביבה והרקע של הדמות, כמו גם הדמות עצמה, יכולים להעביר מסרים נוספים אודות העולם של הסרטון שלכם (ודרכו בעצם גם של המוצר או השירות שלכם) ולהשלים את התמונה בצורה שתקרוץ לקהל היעד שלכם ותקנה את לבו.

הלקוח הוא הגיבור

לא מדובר כאן בחוק בל יעבור, אבל אין ספק שישנם יתרונות למיצוב הלקוח כגיבור סרטון התדמית שלכם. כשאתם מתארים את הבעיה, ולא פחות חשוב – את הפתרון שאתם מציעים, מבעד לעיניו של הלקוח הפוטנציאלי שלכם, אתם מקלים עליו מאוד להבין איך כל זה נוגע לו ואיך המוצר או השירות שלכם עומד להפוך את החיים שלו לטובים יותר. חשבו היטב על בחירת הדמויות שלכם והשתמשו בפרסונה של הלקוח הפוטנציאלי שלכם כדי ליצור דמות שמייצגת אותו בצורה מחמיאה ומדויקת.

מה הסיפור שלכם?

עכשיו שיש לכם את הרכיבים הבסיסיים, זה הזמן לצאת לדרך עם הסיפור שלכם. אתרו את הקונפליקט, הגדירו היטב את הלקוח/הגיבור, היצמדו למבנה הסיפור הבסיסי ואל תשכחו את הפרטים הקטנים.

*** סטודיו אנקה להפקת סרטי תדמית מציג פורטפוליו של סרטונים מקוריים בוידאו ואנימציה ומלווה עסקים משלב הרעיון ועד לטאצ'ים האחרונים. למידע אודות הסטודיו היכנסו לאתר.

סרט תדמית שירותי תוכן שיווק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד