י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
הרוג שלישי בשבוע

הפועל צנח מגובה רב באתר בנייה ונהרג

טרגדיה: פועל כבן 40 צנח אל מותו מגובה רב באתר בנייה ברעננה. זהו ההרוג השלישי השבוע בתאונות עבודה בארץ

הפועל צנח מגובה רב באתר בנייה ונהרג
אמבולנס באתר בנייה צילום: סאמר מנסור, תיעוד מבצעי מד״א

תאונת עבודה שלישית עם נפגעים השבוע. בשעות הצהרים בסמוך לשעה 12:30 נפל פועל מגובה באתר בנייה ברחוב קזן ברעננה. חובשים ופראמדיקים של מד"א קבעו את מותו של גבר כבן 40.

מבדיקה ראשונית של שוטרים שהגיעו למקום, התברר כי פועל נפל מגובה ומותו נקבע במקום. נציגי משרד העבודה הוזמנו לזירה ונסיבות התאונה נבדקות. בשתי תאונות נוספות השבוע נפגעו פועלים: בן 50 מחיפה נהרג בנפילה מגובה של חמש קומות בקריית ביאליק, ובן 18 נפצע בינוני לאחר שנפל מגובה באתר בנייה ברהט.

"מדובר באתר של הקבלן ד.חייק חברה לבניין בע"מ" נמסר ממשרד העבודה והרווחה. "מחקירה ראשונית של מפקחי הבטיחות במשרד העבודה והרווחה, עולה חשד כבד להפרת צו בטיחות שניתן לאתר הבנייה ב-3.10.19 על הפיגום באתר, ואיסור שימוש בו עד לתיקונו המלא".

בנוסף אומרים במשרד העבודה והרווחה, כי בעקבות הביקור החוזר באתר היום, עלה כי העובדים באתר פעלו ללא מנהל עבודה שפיקח במקום, וכן נמצאו באתר ליקוי בטיחות רבים, אשר בגינם האתר נסגר.

המשטרה פתחה בחקירה בסיוע מפקחי מינהל הבטיחות. בעקבות האירוע הקשה ובמקביל לחקירה, ראש מינהל הבטיחות בפועל זימן את כלל בעלי התפקידים לשימוע והנושא הועבר לרשם הקבלנים להמשך טיפולו.

פראמדיק מד"א אלעד דרעי, סיפר: "הובילו אותנו לתוך אתר הבנייה שם ראינו גבר כבן 40 שוכב על הקרקע, סיפרו לנו שהוא נפל מגובה של מספר קומות. ביצענו בדיקות רפואיות, הוא היה ללא סימני חיים וסבל מחבלה רב מערכתית קשה, ולא נותר לנו אלא לקבוע את מותו".

רוני סלע ראש סניף איחוד הצלה ברעננה סיפר: "בסיוע חובשים מיחידת האופנועים של איחוד הצלה ביצענו החייאה על הפועל עד להגעת צוות ניידת טיפול נמרץ שקבעו את מותו. מדובר בפועל שנפל מפיגום ועקב אופי הפציעות הקשות מהן סבל נקבע מותו בזירת האירוע".

תאונת עבודה אתר בנייה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד