י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

הכלי החדש של אינסטגרם נגד מיילים זדוניים

הרשת החברתית משיקה כלי חדש שיסייע למשתמשים לזהות מיילים מתחזים למטרות פישינג

הכלי החדש של אינסטגרם נגד מיילים זדוניים
אינסטגרם צילום: unsplash

ניסיונות התחזות לרשתות חברתיות במטרה לדלות פרטים אישיים של המשתמשים שלהן הפכו נפוצים מאוד וכעת אינסטגרם מציעה למשתמשים שלה כלי שיסייע להם בזיהוי של מיילים זדוניים המתחזים לה.

הכלי החדש הוא בעצם ממשק שניתן לגשת אליו מתוך ההגדרות של האפליקציה כדי לראות רשימה של ההודעות הרשמיות שנשלחו למשתמש.

באמצעות הכלי החדש, יוכלו המשתמשים להשוות כל הודעה שנשלחה כביכול מאינסטגרם מול רשימת ההודעות הרשמיות כדי לוודא האם מדובר במייל של מתחזים או במייל אמיתי מאינסטגרם עצמה.

עברייני רשת המתחזים לאינסטגרם, לרוב מנסים לרמות את המשתמשים בכך שיחלקו איתם את פרטי ההתחברות לחשבון האישי וכך יהיו בעלי גישה לפרטים אישיים.

המיילים האלו אף מצליחים לגבור על מנגנוני הספאם ונראים דומה מאוד למיילים מקוריים ואמיתיים, מה שמקשה מאוד על המשתמשים לזהות כי מדובר במייל מתחזה בחלק מהמקרים.

אז כיצד הכלי החדש יסייע בזיהוי מייל מתחזה? 

לאחר התחברות לחשבון האישי, ניגשים ל"הגדרות" (Settings), שם בוחרים ב"פרטיות" (Privacy). בהגדרות תופיע לשונית חדשה "אימיילים מאינסטגרם" (Emails from Instagram).

תחת הלשונית הזו יפיעו מיילים שנשלחו מאינסטגרם, כך שאם קיבלתם מייל שטוען כי הוא מהרשת החברתית, אך אינו מופיע תחת הלשונית, מדובר במייל מתחזה.

אמיר כרמי, מנהל הטכנולוגיות בחברת אבטחת המידע ESET ישראל מוסר: "מדובר במהלך מבורך של אינסטגרם שאני מקווה שייושם גם על-ידי חברות נוספות. עצם ההוספה של פורטל שבו מופיעות ההודעות הרשמיות של השירות כך שניתן יהיה להשוות אותן להודעות ולוודא שלא מדובר בפישינג תעזור למשתמשים רבים.

מודעות היא נושא חשוב מאוד במיוחד כשמדובר בפישינג, אך לצערי זה לא תמיד מספיק. אנו תמיד ממליצים להפעיל זיהוי דו שלבי במטרה שהחשבונות האישיים ישארו בטוחים. השתמשו גם בסיסמאות חזקות שלא נמצאות בשימוש חוזר במספר אתרים או שירותים והקפידו לעדכן אותן בתדירות גבוהה".

אינסטגרם (Instagram) קבצים זדוניים מניעת פישינג

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד