י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
בעקבות ההדלפות

אוחנה: פוליגרף לעובדי המשרד והפרקליטות

שר המשפטים אמיר אוחנה פרסם כעת פנייה לציבור הרחב בחשבון הפייסבוק שלו בשאלה: "האם לדעתכם יש מקום לחייב את עובדי הפרקליטות ומשרד המשפטים החשופים למידע רגיש שבסופו של דבר דלף לכלי התקשורת בבדיקת פוליגרף?"

 אוחנה: פוליגרף לעובדי המשרד והפרקליטות
אמיר אוחנה צילום: מתוך הוידאו

בעקבות ההדלפות הרבות לכלי התקשורת מצד גורמים במשרד המשפטים ומהפרקליטות, מתעניין שר המשפטים אמיר אוחנה בחוות דעתו של הציבור בנוגע לבדיקת פוליגרף לגילוי המדליפים.

"בראיון לגיליון 'מקור ראשון' בערב ראש השנה, וכן במספר ראיונות שהיו לי" כותב השר בחשבון הפייסבוק שלו, "העליתי את הרעיון לפיו כדי לטפל בחשד להדלפות מגורמי אכיפת החוק, אני מציע שבעלי תפקידים רלוונטיים בפרקליטות ובמשרד המשפטים יעברו בדיקת פוליגרף, בדומה לבדיקות הפוליגרף שעוברים אנשי השב"כ, המוסד, הצבא והמשטרה".

"ראוי להזכיר" מביא אוחנה חיזוק לדבריו, "כי סעיף 27 (א) לחוק העונשין מורה "עובד הציבור שמסר, ללא סמכות כדין, ידיעה שהגיעה אליו בתוקף תפקידו, לאדם שלא היה מוסמך לקבלה וכן מי שהגיעה אליו ידיעה בתוקף תפקידו כעובד הציבור, ולאחר שחדל מהיות עובד הציבור מסרה, ללא סמכות כדין, לאדם שלא היה מוסמך לקבלה, דינו – מאסר שלוש שנים", כך שאין המדובר בעבירה אתית או משמעתית – אלא בעבירה פלילית ממש".

"היות שבשיחותי עם גורמי הפרקליטות נתקלתי בהכחשה גורפת כי ההדלפות מגיעות מהפרקליטות" תוהה אוחנה, "הייתי מצפה שדווקא הם ירימו את הכפפה ויבקשו לנקות את שמם הטוב ואת עננת החשד הרובצת מעליהם, אך עד כה לא נתקלתי בהרמת הכפפה, או בהיענות יוצאת דופן".

"הייתי רוצה לשאול את דעתכם, הציבור" כותב שר המשפטים בפייסבוק, "האם לדעתכם יש מקום לחייב את עובדי הפרקליטות ומשרד המשפטים החשופים למידע רגיש שבסופו של דבר דלף לכלי התקשורת בבדיקת פוליגרף?"

אמיר אוחנה משרד המשפטים פרקליטות פרקליטות המדינה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד