י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

משפחת הסה: "בני בעולם האמת. לא יעזור שנדע מי עמד מאחורי הרוצח"

במשפחת הסה ובחברא קדישא בחיפה חוששים לדבר - וגם לכידת החשוד ברצח של יו"ר החברה קדישא אינה מפיגה את החששות • "מה יתן לנו שנדע מי עמד מאחורי הרצח?" אומר אחד מבני המשפחה ל'בחדרי חרדים' • "היתרון היחיד עכשיו, שבחברא קדישא בחיפה יכולים לצמצם את החששות" • בלעדי

בני הסה. צילום: אהרן ברוך ליבוביץ'
בני הסה. צילום: אהרן ברוך ליבוביץ'

"מה זה יעזור לנו שנדע מיהו הרוצח או איך בוצע הרצח או מי עמד מאחורי הרצח? הרי בני ז"ל כבר נמצא בעולם הבא, עולם האמת". כך מגיב אחד מבני משפחת הסה בשיחה עם 'בחדרי חרדים', בעקבות פענוח הרצח של מנהל החברה קדישא בחיפה לפני יותר משנה.

בני המשפחה גזרו על עצמם שתיקה. כמעט ואין מי מקרובי הנרצח שרוצה לשתף את הציבור ברגשותיו, ובמה שעבר על המשפחה בשנה האחרונה. גם פענוח הרצח שהתירה הבוקר (ד) המשטרה לפרסום אינו מהווה עבורם סיבה מספקת להפר את השתיקה. גם בחברה קדישא לא מעוניינים לדבר.

יהיו כאלו שיתלו את הסיבה באי הרצון של בני המשפחה להציף את הרצח מחדש, אחרים סבורים כי רגישות הרצח ומעורבותם של גורמים מסוכנים, הוא הגורם העיקרי לשתיקה. אך לבסוף, לאחר בקשות רבות, הסכים אחד מבני המשפחה לדבר, תוך הבטחה כי שמו או הקשר המדויק שלו לבני ז"ל לא ייחשף.

"בעיר חיפה כבר מדברים על כך במשך שבוע שהמשטרה הולכת לפרסם את הדברים", הוא אומר. "לא ידענו בדיוק מי, מה ואיך, וזה גם לא נפקא מינה עבורנו. מה יתן לנו שנדע מי עמד מאחורי הרצח או איך בדיוק הוא בוצע? בני ז"ל כבר נמצא בעולם האמת.

"גם ב'שבעה' שאלו אותנו שאלות על הרצח והתשובות היו דומות. אחת מבנות המשפחה ששמעה הבוקר את הפרטים מבן משפחה אחר, ואמרה כי זה מחזיר אותה לטראומה מחדש, הכל צף לה שוב", הוא אומר.

עוד בנושא:
פוענח הרצח של בני הסה ז"ל: מאבק על חלקות קבורה הוביל לרצח
שביתה בעקבות הרצח: אין הלוויות עד הצהרים
"גם כששפכו עליו חומצה, קיבל את הדין" • דמעות
טרגדיה בחיפה: מנכ"ל החברה קדישא נורה למוות

לדבריו, יש עניין חיובי אחד בפענוח הרצח. "הדבר היחיד שיוצא מכך הוא שהנהלת החברה קדישא החדשה יודעת שהיא צריכה לפחד להתעסק עם גורמים מאוד ספציפיים. עד שלא פוענח הרצח היו חששות רבות, כעת הם יודעים לצמצם את החששות".

הרצח של בני הסה ז"ל אירע ביום ראשון, י"א שבט תשע"א, סמוך לשעה 20:00 בערב, אז הגיעו בני הזוג הסה לביתם ברחוב סיני בשכונת אחוזה בחיפה. הם החנו את רכבם והחלו לצעוד לעבר הבית. לפתע הגיח אלמוני - וקולות ירי פילחו את הדממה. בני הסה ז"ל, מנכ"ל החברא קדישא ודמות ידועה בעיר, ספג 5 כדורים ונפל ארצה מתבוסס בדמו. המתנקש נמלט מהמקום.

בכ"ה ניסן השנה עצרו חוקרי ימ"ר מחוז חוף שני חשודים במעורבות ברצח,.שבוע וחצי מאוחר יותר נעצר חשוד שלישי במעורבות ברצח, תושב בית שמש. הבוקר הותר לפרסום כי העצורים הם: שמעון יעקב חזן בן 31 מחיפה, בן דודו יצחק חזן בן 36 מבית שמש, ואליהו סלמן בן 55 מחיפה.

אקדחו של חזן נמצא לפני תקופה מוחבא במקווה בבית שמש. לאחר בדיקות בליסטיות, התברר כי מדובר באקדח שנגנב לפני כעשור מחיפה ונקשר לזירת הרצח של בני הסה ז"ל. בעקבות בדיקת דנ"א שנמצא על האקדח הגיעו החוקרים אל חזן.
חברה קדישא רצח אקדח חיפה בני הסה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד