ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024
עבר ניתוח בצוואר

המחבל שטבח בגרמניה יובא בפני שופט

פרטים חדשים על המחבל שטבח אתמול בגרמניה • השתמש במהלך הפיגוע בנשק שהוא הרכיב באופן עצמאי וברכבו נמצאו 4 ק״ג של חומר נפץ • הוא עבר ניתוח לאחר מעצרו בשל פציעות ירי בצוואר • שני ההרוגים מאתמול: אישה בת 40 מהאלה, וגבר בן 20 מ-מרסבורג, בנוסף פצע המחבל בעת מנוסתו זוג נשוי שמטופל כעת בבית החולים 

המחבל שטבח בגרמניה  יובא בפני שופט
המחבל מגרמניה צילום: מתוך הסרטון

דיווחים בגרמניה על כך שהמחבל שניסה לבצע טבח בבית הכנסת ביום כיפור, עבר ניתוח היום לאחר מעצרו.

כזכור המחבל מהעיר האלה רצח שני אנשים, גבר ואישה, לאחר שלא הצליח להכנס לבית הכנסת עקב תושיית המאבטחים.

אנטוניה ימין, כתבת כאן 11 באירופה מדווחת, כי המחבל שטפן, אמנם נעצר בידי המשטרה אתמול אך בשל פציעת הירי שבצווארו הוא טופל אתמול והיום בשני בתי חולים שונים. אתמול טופל בבית חולים ב-Weißenfels והיום הוא הועבר לניתוח במרפאה בהאלה. המחבל לא היה מוכר למשטרה בטרם האירוע.

עוד דווח, כי המחבל השתמש במהלך הפיגוע בנשק שהוא הרכיב באופן עצמאי וברכבו נמצאו 4 ק״ג של חומר נפץ. שני ההרוגים מאתמול: אישה בת 40 מהאלה, וגבר בן 20 מ-מרסבורג, בנוסף פצע המחבל בעת מנוסתו זוג נשוי שמטופל כעת בבית החולים.

בתיעוד שהביאה אנטוניה ימין כתבת כאן באירופה, נראה ‏המחבל מהאלה נוחת במסוק משטרתי בקרלסרוהה, אחרי שעבר ניתוח במרפאה בהאלה. התביעה מבקשת שעוד היום הוא יעמוד מול שופט ומעצרו יוארך.

עוד דווח, כי ‏נשיא גרמניה פרנק וולטר שטינמאייר, ביקר בבית הכנסת בהאלה כשהוא מלווה בשגריר ישראל בגרמניה, ג'רמי יששכרוף, השניים שוחחו עם בכירי הקהילה היהודית. שטינמאייר אמר הוא מתבייש בכך שפיגוע מסוג זה התרחש בגרמניה ושחייבים להבטיח את ביטחון התושבים היהודים, שגריר ישראל בגרמניה, ג'רמי יששכרוף, ‎‏הביע צער עמוק על האירוע ומסר לחברי הקהילה שהם נמצאים בלב תפילותיו של עם ישראל. ‏ראשי הקהילה היהודית סיפרו לשניים על רגעי האימה אתמול וביקשה להעביר מסר כי הקהילה חייבת לקבל אבטחה יומיומית בידי שוטרים. נשיא המועצה המרכזית של יהודי גרמניה, יוזף שוסטר, אמר: "אם בחוץ היה עומד שוטר אולי המחבל לא היה תוקף אתמול".

גרמניה פיגוע ירי מחבל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד