י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
"זה נטו רצון ללעוג"

העיתונאי שמתעקש להדגיש כי נתניהו ראש ממשלה זמני

העיתונאי ברק רביד מצליח לקומם לא מעט אנשים ואפילו את העורך שלו בערוץ בו הוא משדר. הכתב המדיני כינה את נתניהו בדיווחיו "ראש ממשלת המעבר" והתבקש לחדול מכך, אך במקום זאת מצא מונח אחר שלא פחות מקומם | הוא גם הסביר את דבריו, אך כנראה לא שכנע את כולם: "זה נטו רצון ללעוג לנתניהו"

העיתונאי שמתעקש להדגיש כי נתניהו ראש ממשלה זמני
ברק רביד/בנימין נתניהו צילום: מתוך שידורי ערוץ 13/פלאש 90

מאז הבחירות, ברק רביד הכתב המדיני של חדשות רשת 13, הקפיד לומר בדיווחו בערוץ על ראש הממשלה, בנימין נתניהו "ראש ממשלת המעבר". אולם על פי הדיווח של כתב התרבות רן בוקר מ'ynet', עורך המהדורה, ליאור לנדנברג ביקש מרביד להפסיק עם זה, באומרו: "ראש הממשלה הוא ראש הממשלה ולא מעבר. בבקשה".

רביד לא התרגש ומצא ניסוח עוקף בדיווחים הבאים, "ראש הממשלה היוצא". 

הכתב רן בוקר כתב בתגובה, "ההתעקשות של כתב חדשות רשת לקרוא לראש הממשלה בשמות שונים, למרות שהעורך שלו ביקש מפורשות שלא - היא בעיקר גול עצמי. הרייטינג של חדשות רשת לא מצליח להתרומם למרות כתבים/ות מצויינים וסיפורים טובים. חלק גדול מהבעיה, גם לדעת בכירים הוא היעדר גיוון בולט ונקיטת עמדה לצד אחד במפה הפוליטית".

העיתונאי ברק רביד הסביר בחשבון הטוויטר שלו, מדוע הוא מכנה כך את נתניהו, "לשאלת רבים מדוע נתניהו הוא "ראש הממשלה היוצא"? התשובה הקצרה - כך עולה מחוק יסוד: הממשלה. להלן סעיף 30 (ב) לחוק: "עם בחירת כנסת חדשה או התפטרות הממשלה כאמור בסעיפים 18, 19, 20, 21 או 29 תמשיך הממשלה היוצאת במילוי תפקידיה עד שתיכון הממשלה החדשה".

"לפי החוק הממשלה הקיימת הינה "הממשלה היוצאת" ולפיכך העומד בראשה הינו "ראש הממשלה היוצא". הנושא נבדק בבית הנשיא לפני הטלת המנדט על נתניהו להקים את הממשלה החדשה ולכן במהלך נאומו ב-25 בספטמבר כינה הנשיא ריבלין את נתניהו 4 פעמים בתואר "ראש הממשלה היוצא".

ורביד מצטט, "להלן מתוך נאומו של הנשיא ריבלין ב-25 בספטמבר: - "הריני להודיע כי ראש הממשלה היוצא, חבר הכנסת בנימין נתניהו, יקבל מידי, הערב, את המנדט להרכבת הממשלה" - "אין 61 קולות המספיקים להרכבת ממשלה - לא לחבר הכנסת וראש הממשלה היוצא בנימין נתניהו...".

המשך האיזכורים בנאום ריבלין ב-25 בספטמבר:  - "לכן החלטתי לתת בידיך, אדוני ראש הממשלה היוצא, את האפשרות להרכיב ממשלה" - "חבר הכנסת וראש הממשלה היוצא, בנימין נתניהו, חבר הכנסת והרמטכ"ל לשעבר, בני גנץ. נבחרי הציבור כולם. ידע העם בישראל - ניתן להקים ממשלה".

לסיום כתב ברק רביד, "זה ההסבר. אני מניח שזה לא ישכנע את מי שמקלל אותי במילא על כל ציוץ. אבל סבור שמי שחושב שיש משמעות למילים, הגדרות חוקיות ועובדות ימצא את ההסבר הזה מעניין. שכל אחד יחליט בעצמו כמובן מה הוא רוצה לעשות עם זה. המשך יום נעים".

הכתב הפוליטי זאב קם 'כאן' הגיב לברק רביד וכתב, "לשאלת רבים, מדוע ברק רביד מחרטט. קודם כל, הוא לא מחיל את הכלל הדבילי שלו על שאר שרי הממשלה. האם הוא אמר לאחרונה "שר החוץ היוצא"? זה נטו רצון ללעוג לנתניהו. בנוסף, בציוץ באנגלית הוא כתב "נתניהו" ולא "ראש הממשלה היוצא". הוא יודע שבחוץ ההסבר המטופש שלו יהיה מושא ללעג, אז הוא לא מעז".

ברק רביד בנימין נתניהו ערוץ 13 זאב קם רן בוקר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 24 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד